عنوان Déraciné ساخته استودیو فرام سافت‌وار (From Software) سومین رونمایی بزرگ این استودیو در مراسم E3 2018 بود و به همراه دو عنوان دیگر این شرکت امسال منتشر خواهد شد (به همراه عنوان Metal Wolf Chaos XD). بر خلاف عناوین پیشین این استودیو، Déraciné یک عنوان واقعیت مجازی است که به شدت بر روی المان‌های […]

میازاکی: Déraciné اشتراکاتی با عناوین Bloodborne و Dark Souls III دارد

عنوان Déraciné ساخته استودیو فرام سافت‌وار (From Software) سومین رونمایی بزرگ این استودیو در مراسم E3 2018 بود و به همراه دو عنوان دیگر این شرکت امسال منتشر خواهد شد (به همراه عنوان Metal Wolf Chaos XD). بر خلاف عناوین پیشین این استودیو، Déraciné یک عنوان واقعیت مجازی است که به شدت بر روی المان‌های به دور از خشونت تمرکز دارد. این عنوان داستان روحی را روایت می‌کند که تلاش دارد تا بین دانش‌آموزان یک مدرسه خسته‌کننده، مقبولیتی به دست آورد.

هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) کارگردان عناوینی همچون Bloodborne و Dark Souls III، در مصاحبه‌ی اخیر خود با PlayStation Blog در مورد روند توسعه Déraciné توضیحاتی ارائه داده است به خصوص در مورد دلیل اتخاذ این تصمیم که چرا بازی واقعیت مجازی است. در ادامه صحبت‌های او را می‌خوانیم:

اول از همه ما به عنوان یک توسعه دهنده می‌دانستیم که به دلیل اتفاقاتی که در زمینه واقعیت مجازی درحال رخ‌ دادن است باید در این حوزه سرعت بیشتری بگیریم. ما برای یافتن موقعیتی تلاش می‌کردیم تا در این حوزه روی یک پروژه کار کنیم…

میازاکی در مورد این که چرا Déraciné چیزی بیشتر از یک عنوان ماجرایی است و از تمایل آن به بازی‌های اکشن می‌گوید:

بعد از اتمام کار عناوینی همچون Bloodborne و Dark Souls III، ما مشخصا به دنبال این بودیم که کار بعدی خود را انتخاب کنیم؛ اما هم‌زمان نگاهی هم به عناوین گذشته خود داشتیم. در واقع ما قبل از آن که اعتبار خود را از عناوین اکشن اخیر به دست آوریم، عناوین ماجرایی بسیاری تولید کرده‌ایم که از جمله آن می‌توان به Echo Night اشاره کرد.

ما نمی‌خواستیم که به عقب برگردیم اما در عین حال می‌دانستیم که در زمینه عناوین ماجرایی سابقه خوبی داریم. بنابراین این به فرصتی برای یک سری گفتگوهای درونی در مورد این که چه کارهایی را می‌توانیم با این ژانر انجام دهیم، تبدیل شد؛ و در عین حال مسئله واقعیت مجازی را نیز در نظر داشتیم و این دو ایده به خوبی مورد استفاده قرار گرفتند.

Déraciné در عین حال که فضایی بسیار آرام‌تر دارد، مشترکاتی با عناوینی همچون Bloodborne و Dark Souls دارد که بیشتر این اشتراکات به نحوه روایت داستان و رمز و رازهای بازی برمی‌گردد:

روشی که ما داستان را روایت می‌کنیم، نزدیک به روایت داستان قدم به قدم است. مسئله دیگر آرامش و سکوتی است که حال و هوایی مخصوص به خود را ایجاد می‌کند که این حال و هوا منحصر به بازی‌های فرام سافت‌‍وار است. همچنین یک احساس زیبایی‌شناختی وجود دارد که در عناوین ما مشترک است؛ حتی اگر روش بیان این زیبایی بسیار متفاوت باشد. اینجا نیز یک احساس رازگونه وجود دارد که مختص به این بازی است اما شاید به روشی مشابه با عناوین دیگر ما، به نمایش درآید.

Déraciné برای انتشار در اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است و به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن وی‌آر منتشر خواهد شد. این بازی با همکاری استودیو SIE Japan ساخته خواهد شد.

منبع متن: gamefa