مدتی پیش و در جریان کنفرانس شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) در رویداد E3 2018 بود که به صورت رسمی از Assassin’s Creed Odyssey رونمایی شد و پس از آن نیز تریلری طولانی از گیم‌پلی این بازی به نمایش درآمد. در نمایش‌های مختلف این بازی و طبق اطلاعات منتشر شده از آن مشخص شد که این عنوان چه […]

جزئیاتی از ارتباط داستانی Assassin’s Creed Odyssey با نسخه‌های دیگر سری منتشر شد

مدتی پیش و در جریان کنفرانس شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) در رویداد E3 2018 بود که به صورت رسمی از Assassin’s Creed Odyssey رونمایی شد و پس از آن نیز تریلری طولانی از گیم‌پلی این بازی به نمایش درآمد. در نمایش‌های مختلف این بازی و طبق اطلاعات منتشر شده از آن مشخص شد که این عنوان چه از لحاظ پایبندی به ریشه‌های سری و چه از لحاظ محتوایی فاصله‌های زیادی با مجموعه‌ی Assassin’s Creed دارد؛ به همین خاطر بسیاری از افراد نگران این هستند که چرا یوبیسافت این بازی را به عنوان یک نسخه‌ی فرعی معرفی نکرده است.

به دنبال این قضا آقای جاناتان دومونت (Jonathan Dumont) کارگردان خلاق عنوان Assassin’s Creed Odyssey در وب‌سایت ردیت به پرسش و پاسخ با هواداران پرداخته و به نگرانی‌های آنان پاسخ داده است. طبق گفته‌ی ایشان این بازی چگونگی رسیدن قطعات عدن به دست انسان‌ها را توضیح می‌دهد و دارای ارجاعات زیادی به بازی‌های دیگر این مجموعه خواهد بود. توانایی‌های (Ability) خارق‌العاده نیز اجباری نیستند و بازی‌بازان می‌توانند به راحتی به انجام بازی بپردازند. قابلیت بازسازی توانایی‌ها (Respec) همیشه در دسترس خواهد بود ولی مکن است همه‌ی توانایی‌ها بازشدنی نباشند.

سپرها در بازی قابل استفاده نیستند و مکانیک‌های دریانوردی در آن اصلاح شده‌اند اما تمرکز بازی برروی آن‌ها نخواهد بود. نقشه‌ی بازی بزرگ‌تر از نسخه‌ی Origins است (هرچند که نصف آن شامل دریاها می‌شود) و محتوای بیشتری نسبت به آن دارد. همچنین بازی دارای چرخه‌ی آب و هوای پویا و هفت نوع زیست‌بوم مختلف می‌باشد. نکته‌ی آخر هم این‌که به‌طور عمده لوت‌های (Loot) از پیش تعین شده در بازی وجود خواهند داشت.

اطلاعات منتشر شده توسط آقای دومونت بسیار هیجان‌انگیز هستند و اگر آن‌ها را در کنار جزئیاتی که روز گذشته منتشر شده بودند بگذاریم می‌توانند نویدگر موفقیت این عنوان باشند. بازی Assassin’s Creed Odyssey در تاریخ جمعه ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۷ (۵ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از این عنوان هستید می‌توانید تحلیل و برسی نمایش این بازی در رویداد E3 2018 که توسط محمد آریامقدم به رشته‌ی تحریر درآمده است را از این نشانی مشاهده کنید.

منبع متن: gamefa