بازی Fallout Shelter اولین تجربه‌ی شرکت بتسدا برروی گوشی‌های هوشمند بود که توسط استودیوی Behaviour Interactive ساخته و در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. حال این استودیو در آخرین پروژه‌ی خود و با همکاری با شرکت برادران وارنر، بازی Westworld Mobile را توسعه داده است. بازی Westworld Mobile که بر اساس یک سریال با همین نام […]

بتسدا قصد دارد از برادران وارنر شکایت کند

بازی Fallout Shelter اولین تجربه‌ی شرکت بتسدا برروی گوشی‌های هوشمند بود که توسط استودیوی Behaviour Interactive ساخته و در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. حال این استودیو در آخرین پروژه‌ی خود و با همکاری با شرکت برادران وارنر، بازی Westworld Mobile را توسعه داده است. بازی Westworld Mobile که بر اساس یک سریال با همین نام ساخته شده است شباهت‌های زیادی به بازی Fallout Shelter دارد. در این بازی که شما باید مدیریت یک پارک تفریحی را بر عهده بگیرید شاهد شباهت‌های زیادی از سبک هنری و UI گرفته تا سبک بازی، با بازی موبایلی شرکت بتسدا هستیم.

البته وجود شباهت بین دو بازی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای به خصوص زمانی که هر دو بازی توسط یک استودیو توسعه یافته باشند چیز عجیب و غیر منتظره‌ای نیست. نکته‌ی عجیب ماجرا وجود کدهای استفاده شد در طراحی و ساخت یک بازی برای توسعه‌ی بازی دیگر است. این موضوع تا حدی پیش رفته است که شاهد به وجود آمدن همان مشکلات و باگ‌های بازی Fallout Shelter در بازی جدید این استودیو هستیم.

بتسدا با اشاره به شباهت‌های بین دو بازی و ظهور باگ‌های کاملا یکسان و مشابه در بازی Westworld Mobile، بیان کرده است که کدهای بازی موبایلی آن‌ها به صورت یکجا در بازی جدید شرکت برادران وارنر استفاده شده است. این کدها جزئی از دارایی شرکت بتسدا محسوب شده و استودیوی  Behaviour بدون اجازه از آن‌ها، از این کدها برای توسعه‌ی یک بازی برای شرکتی دیگر استفاده کرده است و این موضوع اعتراض و عصبانیت شرکت بتسدا را به همراه داشته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت بتسدا قصد دارد از شرکت برادران وارنر و استودیوی Behaviour بابت این موضوع شکایت کند و  ارائه‌ی مدارک کافی و محکمه پسند از سوی شرکت بتسدا، می‌تواند برادران وارنر و Behaviour را با مشکلی بزرگ روبه‌رو کند.

 

منبع متن: gamefa