یوبی‌سافت در مراسم E3 2018، به صورت رسمی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey پرده برداشت و تاکنون طرفداران، واکنش‌های نسبتا مثبتی به این عنوان نقش‌آفرینی که در عصر یونان باستان جریان دارد، نشان داده‌اند. با این وجود هنوز سوالات بسیاری پیرامون این عنوان وجود دارد که پاسخی برای آن‌ها داده نشده چرا که یوبی‌سافت در […]

اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد

یوبی‌سافت در مراسم E3 2018، به صورت رسمی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey پرده برداشت و تاکنون طرفداران، واکنش‌های نسبتا مثبتی به این عنوان نقش‌آفرینی که در عصر یونان باستان جریان دارد، نشان داده‌اند. با این وجود هنوز سوالات بسیاری پیرامون این عنوان وجود دارد که پاسخی برای آن‌ها داده نشده چرا که یوبی‌سافت در رابطه با این بازی اطلاعات چندان زیادی منتشر نکرده است؛ به طوری که می‌توان آن‌ها برای نمایش عنوان Assassin’s Creed Origins قبل از انتشار، بسیار مشتاق‌تر از نمایش این بازی به نظر می‌رسیدند.

البته این اواخر جزئیاتی از داستان بازی و ارتباط آن با نسخه‌های قبل و نیز اطلاعاتی در مورد نقشه و سیستم پیشرفت شخصیت بازی منتشر شد؛ ولی حال به لطف Reddit AMA، خوشبختانه به برخی از سوالات ما در مورد Assassin’s Creed Odyssey جواب داده شده است. Reddit AMA مصاحبه‌ای با کارگردان اجرایی Assassin’s Creed Odyssey، آقای جاناتان دومونت (Jonathan Dumont) ترتیب داده است؛ وی پیش از این وظیفه طراحی جهان Assassin’s Creed Syndicate را برعهده داشته است. او در بسیاری از زمینه‌ها اطلاعاتی ارائه داده است؛ از داستان بازی و انتخاب‌های بازی‌باز گرفته تا بخش زمان حال بازی، پایان‌ها، روابط عاطفی و …، که در ادامه بخشی از صحبت‌های جالب او را باهم می‌خوانیم.

جزئیاتی از تحقیقات صورت گرفته برای ساخت بازی:

ما در درجه اول به کشور یونان سفر کردیم تا با توپوگرافی خاص آن آشنا شده و فرهنگ این کشور را درک کنیم. تحقیقات باستان‌شناسی و آثار نویسندگان باستان و نیز نویسندگان معاصری که در زمینه آن دوره تاریخی یادداشت‌هایی داشته‌اند را مطالعه کردیم. ما همچنین استفانی آنه روآتا (Stephanie-Anne Ruatta)، که تاریخ‌شناس متخصص یونان باستان می‌باشد را استخدام کردیم. او در زمینه بازسازی یونان باستان و اینکه تصمیماتی که اتخاذ می‌کنیم تا حد امکان مطابق با وقایع تاریخی باشد به ما کمک می‌کند.

جزئیاتی از داستان بازی:

در AC Odyssey، بازیکنان در جریان جنگ‌های پلوپونز به ملاقات یونان باستان می‌روند و با شخصیت‌های تاریخی همچون سقراط و بقراط دیدار خواهند کرد. اما از دیدگاه داستان اصلی سری، ما می‌خواستیم داستان تمدن نخستین (First Civ) و نحوه ساخت artifactها توسط آنان را روایت کنیم که در نهایت به پیدایش داستان آساسین‌ها و تمپلارها می‌انجامد و در واقع این داستان قبل از پیدایش انجمن برادری جریان دارد. همچنین AC Odyssey دنباله‌ای از داستان زمان حال را ارائه خواهد داد که در آن درنقش لیلا (Layla) بازی کرده و حوادث بعد از Origins را دنبال خواهید کرد.

بخش زمان حال بازی اجباری است:

ممنون که این سوال را مطرح کردید چون باید این مسئله را روشن کنم. بخش زمان حال اختیاری نیست و همه در طول تجربه بازی، بخش زمان حال را نیز تجربه خواهند کرد. از آنجایی داستان بازی به صورت غیرخطی و برپایه انتخاب‌های بازی‌بازان جریان دارد، موقعیت‌هایی پیش خواهد آمد تا شما بنا به خواسته خود بتوانید زمان بیشتری را نیز در زمان حال سپری کنید.

یک نسخه “معیار” برای داستان وجود دارد که بازیگر آن Kassandra است:

بله، یک داستان معیار وجود دارد که به صورت رمان‌گونه روایت خواهد شد و داستان Kassandra و سرگذشت او را بازگو خواهد کرد. اما شما خود می‌توانید مسیرتان در بازی را انتخاب کنید و هیچ معیار درست و یا غلطی وجود ندارد.

بازی چندین پایان خواهد داشت:

بله. بسته به انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید، پایان بازی نیز تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. در این مورد زیاد حرف نمیزنم تا بازی‌بازان خود آن را تجربه کنند. بسته به اعمال و انتخاب‌های شما، پایان‌های مختلفی در انتظارتان خواهد بود که این موضوع در مراحل و ماموریت‌های بازی نیز صدق می‌کند.

داستان Odyssey را نویسنده Assassin’s Creed IV: Freedom Cry نوشته است:

این یک کار تیمی و حاصل تلاش ملیسا مک‌کوبری (Melissa MacCoubrey) و خودم بوده است.

آیا این بازی محتویاتی بیشتر از عنوان Origins خواهد داشت؟

بله.

تمرکز بر روی دریانوردی کمتر از عنوان Black Flag می‌باشد، ولی حداقل شاهد موجوداتی همچون کوسه‌ها خواهیم بود:

کشتی و دریانوردی جایگاهی مهم در بازی ما خواهد داشت؛ اما در مقایسه با عنوان Black Flag، المان‌های اصلی کمتری برای تجربه کردن وجود دارد. گیم‌پلی این بخش متفاوت با Black Flag خواهد بود چرا که ما یک رویکرد بازتر و در دسترس‌تری را در پیش گرفته‌ایم که از تمرکز بر جنبه سرگرم‌کنندگی بازی ناشی می‌شود. بسته به دوره تاریخی که در آن قرار داریم خبری از توپ‌ها نخواهد بود و به جای آن از تیرها، نیزه‌ها و تاکید بیشتر روی شکافتن و کوبیدن کشتی‌ها استفاده شده است. هیچ حسی بهتر از آن نیست که یک کشتی را از وسط بشکافیم و شاهد خوده شدن خدمه آن‌ها توسط کوسه‌ها باشیم! البته برای بازیکنانی که خواهان عمق بیشتری هستند، یک سیستم پیشرفت و به خدمت گرفتن خدمه کشتی وجود خواهد داشت.

می‌توانید سگ‌ها و دیگر موجودات پشمالو را نوازش کنید:

شما می‌توانید حیوانات زیادی را نوازش کرده و آن‌ها را رام کنید. ولی خبری از گربه‌ها نخواهد بود (به جز گربه‌های بزرگ :))

مسائل عاطفی تا چه حد پیش خواهد رفت؟

بستگی به این دارد که تا چه حد در مسائل رومانتیک خوب هستید؛ اگر چه عاشقان واقعی لباس‌هایشان را درنمی‌آورند!

Assassin’s Creed Odyssey قرار است ۵ اکتبر سال جاری میلادی (۱۳ مهر ۹۷) بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، اکس باکس وان و پلی‌استیشن ۴ منتشر شود. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از این عنوان هستید می‌توانید تحلیل و بررسی نمایش این بازی در رویداد E3 2018 که توسط محمد آریامقدم به رشته‌ی تحریر درآمده است را از این نشانی مشاهده کنید.

منبع متن: gamefa