اخیرا اظهارات تازه‌ای از سوی الکترونیک آرتز مطرح شده که به این موضوع اشاره دارد که هر محصولی که از طرف آن‌ها برای مصرف کنندگان عرضه می‌شود باید کاملا ارزش واقعی خود را داشته باشد طوری که قرار نباشد کاربران برای یک محصول متوسط یا ضعیف، قیمت گزافی پرداخت کنند. پس ار عرضه عنوان Star Wars […]

الکترونیک آرتس: زمانی که شما محصولی از ما می‌خرید باید کاملا ارزشش را داشته باشد

اخیرا اظهارات تازه‌ای از سوی الکترونیک آرتز مطرح شده که به این موضوع اشاره دارد که هر محصولی که از طرف آن‌ها برای مصرف کنندگان عرضه می‌شود باید کاملا ارزش واقعی خود را داشته باشد طوری که قرار نباشد کاربران برای یک محصول متوسط یا ضعیف، قیمت گزافی پرداخت کنند.

پس ار عرضه عنوان Star Wars Battlefront 2 و بحث‌ها و مشکلاتی که لوت باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن به وجود آوردند، نه تنها شهرت الکترونیک آرتس خدشه دار شد بلکه این شرکت پا را فراتر از این هم گذاشت؛ به نوعی که توجه دولت‌های کشورهای مختلف را هم به خود جلب کرد چرا که برخی از آن‌ها این لوت باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای را نوعی قمار و شرط بندی می‌دانستند و با عرضه این بازی در کشور خود دچار مشکل شدند و علناً این قانون زیر پا گذاشته شد. اخیرا اما صحبت‌های تازه‌ای از سوی الکترونیک آرتس در این زمینه مطرح شده و به سیاست‌های آینده این شرکت در خصوص این موضوعات پرداخته شده است که در ادامه با هم آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

در طی برگزاری رویداد E3 2018 مشخص شد که هر دو بازی بزرگ پیش روی الکترونیک آرتس یعنی Battlefield V و Anthem هر دو به نوعی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای غیر ضروری بهره‌مند خواهند بود. که این موضوع اظهارات مدیر بخش طراحی الکترونیک آرتس یعنی پاتریک سادرلند (Patrick Soderlund) را که در ماه آوریل گفته شده بود، تایید می‌کرد. علاوه بر آن سادرلند در مصاحبه‌ای تازه که با GamesIndustry انجام داده اظهار کرده که این سیاست جدید در سراسر کشور استفاده خواهد شد. وی در این زمینه افزود:

شما باید به این موضوع با زاویه دید منصفانه نگاه کنید. فقط یک چیز منصفانه است. زمانی که محصولی از ما می‌خرید، باید کاملا ارزش بهایی که می‌پردازید را داشته باشد.

این را سادرلند گفت و در ادامه اظهار کرد که با تجربه‌ای که آن‌ها از گذشته به دست آوردند، یک چهارچوب کلی و یک قاعده کلی به دست آوردند که به آن‌ها آموزش می‌دهد که نمی‌توانند درون بازی یک اقتصاد و بنگاه سود آور برای خودشان افتتاح کنند و به کسب درآمد بپردازند. وی در این زمینه گفت:

فکر می‌کنم کاملا آشکار و بدیهی است که ما Battlefront II را در مسیر درستی قرار ندادیم. با توجه به این موضوع ما دو گزینه داشتیم. هم می‌توانستیم گوشه‌ای بنشینیم و طوری وانمود کنیم که همه چیز کاملا خوب و درست است و هیچ چیز بد و مشکل سازی وجود ندارد، یا این که به این موضوع اقرار کنیم که در مسیر درستی قرار نگرفتیم که در این صورت می‌توانیم همه چیز را درست کنیم و خود را در مسیر صحیح قرار دهیم تا به دنیا نشان دهیم که چطور می‌توانیم از پس مسائل سخت بر بیایم. این راهی است که ما انتخاب کردیم.

اشتباه کردن و مرتکب خطا شدن هیچ وقت غیر قابل جبران نبوده است. کار بزرگ این است که از این اشتباهات درس گرفته شود و دیگر چنین چیزهایی تکرار نشود؛ دقیقا مثل راهی که الکترونیک آترس در پیش گرفته تا برای جبران خطاهای گذشته خود انجام دهد.

به هر حال این که الکترونیک آرتس یاد گرفته که کاربران برای دسترسی به امکانات هیجان انگیز در بازی‌ها علاقه‌ای به خرج کردن پول ندارند، خودش یک درس بزرگ است. اما سوال اصلی این جا است که آیا واقعا الکترونیک آرتس از این مسائل درس گرفته و دیگر چنین خطاهایی را تکرار نخواهد کرد یا این که فقط موضوعی مقطعی است که با گذشت چند ماه به دست فراموشی سپرده خواهد شد و به گونه‌ای دیگر در بازی‌های آن به کار گرفته خواهد شد؟ باید منتظر باشیم و ببینیم در پروژه‌های بعدی این شرکت چه اتفاقی رخ خواهد داد و ما با نوع جدیدی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای رو به رو خواهیم شد یا خیر.

منبع متن: gamefa