سرانجام پس از شایعات مختلف، بتسدا (Bethesda) در جریان کنفرانس خبری خود در رویداد E3 2018 از بازی جدید خود رونمایی به عمل آورد. تیزر معرفی این بازی آن چیزی نبود که انتظارش را داشتیم و جز نمایش تصاویری مفهومی، اطلاعات دیگری را شامل نمی‌شد. در حقیقت پیش از این هم می‌دانستیم که بازی جدید […]

تاد هاوارد: بازی Starfield فراتر از انتظارات خواهد بود

سرانجام پس از شایعات مختلف، بتسدا (Bethesda) در جریان کنفرانس خبری خود در رویداد E3 2018 از بازی جدید خود رونمایی به عمل آورد. تیزر معرفی این بازی آن چیزی نبود که انتظارش را داشتیم و جز نمایش تصاویری مفهومی، اطلاعات دیگری را شامل نمی‌شد. در حقیقت پیش از این هم می‌دانستیم که بازی جدید سازندگان The Elder Scrolls، یک عنوان علمی تخیلی نقش‌آفرینی تحت عنوان Starfield است که در فضا جریان خواهد داشت. با این وجود، گرچه احتمال عرضه این بازی بر روی سیستم‌های نسل فعلی رد نشده، اما به احتمال زیاد بازی Starfield برای کنسول‌های نسل بعدی عرضه خواهد شد به همین جهت برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی باید بیش از پیش صبر کنیم.

با این حال، می‌توانیم به گمانه‌زنی در رابطه با این بازی بپردازیم و حدس بزنیم که با چه عنوانی روبرو خواهیم بود. می‌توان انتظار وجود فرمول‌های موفق بازی‌های استودیوی بتسدا گیم نظیر دو سری Fallout و The Elder Scrolls را در این بازی هم داشته باشیم اما تاد هاوارد (Todd Howard) می‌گوید باید منتظر چیزهای بیشتری هم باشید. در حالی که قرار است این بازی عنوانی علمی تخیلی و نقش‌آفرینی با همان فرمول‌های موفق بازی‌های بتسدا باشد، ظاهراً چیزهای جدیدی هم در خود دارد که باید نسبت به آن‌ها هیجان‌زده باشید.

هاوارد، کارگردان Starfield، در گفتگو با وب‌سایت گیم‌اسپات در این باره اظهار داشت:

من می‌توانم بگویم که [این بازی] همان چیزی است که انتظارش را دارید و البته که فراتر [از انتظاراتتان] هم خواهد بود. ما تیمی هستیم که مدت‌هاست با یکدیگر همکاری می‌کنیم و بازی‌های بزرگ متعددی ساخته‌ایم و بر روی انواع و اقسام سیستم‌های گوناگون نیز کار کرده‌ایم. ما می‌توانیم به برخی از آن‌ها متکی باشیم و پس از آن، آن‌ها را به سمت جلو پیش ببریم. ما تجربه زیادی در این استودیو داریم. بنابراین می‌توانیم خیلی خیلی جاه‌طلب باشیم و چیزهای جدیدی را نجربه کنیم که اعتماد به نفسمان کمک می‌کند تا آن‌ها را اجرایی کنیم.

بنابراین همانطور که از سخنان تاد هاوارد بر می‌آید، بازی Starfield نه تنها از فرمول‌های موفقِ خاص استودیوی بتسدا بهره می‌برد، بلکه موارد زیادی هم خواهد داشت که منجر به متفاوت بودن آن می‌گردد. با این حال، برای کسب جزئیات بیشتر از این بازی باید زمان بیشتری را به انتظار بنشینیم چراکه هیچ تضمینی وجود ندارد که این عنوان برای کنسول‌های نسل فعلی عرضه گردد. از سوی دیگر، گفتنی‌ست تا رونمایی بعدی Starfield زمان زیادی باقی مانده است.

منبع متن: gamefa