بازی Days Gone در فضایی پساآخرالزمانی جریان دارد، جایی که موجوداتی زامبی شکل تحت عنوان «Freakers» زندگی را برای انسان‌ها سخت کرده‌اند و همیشه به دنبال از بین بردن آن‌ها هستند. با این حال، با وجود اینکه استودیوی سونی بند (Sony Bend)، توسعه دهنده این بازی تاکنون تائید کرده است که Days Gone عنوانی سخت […]

در Days Gone استفاده بیش از اندازه از مهمات، مجازات خواهد داشت

بازی Days Gone در فضایی پساآخرالزمانی جریان دارد، جایی که موجوداتی زامبی شکل تحت عنوان «Freakers» زندگی را برای انسان‌ها سخت کرده‌اند و همیشه به دنبال از بین بردن آن‌ها هستند.

با این حال، با وجود اینکه استودیوی سونی بند (Sony Bend)، توسعه دهنده این بازی تاکنون تائید کرده است که Days Gone عنوانی سخت خواهد بود، اما هیچگونه جزئیاتی در این باره منتشر نساخته بود. اما اینک می‌دانیم که سازندگان این بازی سعی دارند چگونه بازی‌بازان را به چالش بکشند: کمبود مهمات.

دو نوع بازی آخرالزمانی وجود دارد: در یکی هر گلوله شمرده می‌شود و تعدادشان مهم است و در دیگری خشاب‌ها به سرعت عوض می‌شوند. مشابه بیشتر بازی‌های این سبک، Days Gone نیز چنین رویه‌ای را در پیش گرفته و به نظر می‌رسد که گاهی اوقات سخت‌تر از دیگر عناوین مشابه هم خواهد شد.

سونی بند در گفتگو با جف کیلی (Geoff Keighley)، در خصوص کمبود منابع و چگونگی سخت بودن این بازی صحبت کرده‌اند. آن‌ها تائید کردند که در بازی Days Gone سیستمی وجود خواهد داشت که بازی‌بازان را در صورت استفاده زیاد از مهمات، مجازات خواهد کرد.

نه تنها مهمات در این بازی اهمیت زیادی دارد بلکه هر چه بیشتر شلیک کنید، سر و صدای بیشتری هم تولید خواهید کرد. بر اساس گفته‌های سونی بند، جهان Days Gone جهانی بسیار واکنش‌گراست و پر از دشمنان بیگانه خواهد بود که نه تنها اگر شما را ببیند بهتان حمله خواهند کرد بلکه تلاش دارند تا هر طور شده پیدایتان هم کنند. بنابراین، هرچه بیشتر با اسلحه خود سر و صدا ایجاد کنید، توجه بیشتری را به سمت خود جلب خواهید کرد و توجه چیزی است که در Days Gone باید از آن اجتناب کنید.

سازندگان Days Gone امیدوار هستند که بازی‌بازان در هر لحظه در خصوص چگونگی برخوردشان با Freakersها تفکر کنند چه در مواقعی که می‌خواهند گروهی از آنان را از بین ببرند و چه در مواقعی که سعی می‌کنند آن‌ها را نادیده بگیرند.

مجازات کردن بازی‌بازان به ازای تصمیم‌های اشتباهشان فوق‌العاده است اما یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای سختی بیشتر یک بازی مشاهده می‌شود، محرومیت بیش از حد خواهد بود. بر اساس سخنان سونی بند، متعادل‌سازی این بازی یکی از چالش‌برانگیزترین کارهایی‌ست که آن‌ها تاکنون انجام داده‌اند.

بازی Days Gone در تاریخ جمعه ۳ اسفند ماه (۲۲ فوریه ۲۰۱۹ میلادی) به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه و منتشر خواهد شد.

منبع متن: gamefa