از چالش‌های بزرگ استودیوی تکلند (Techland) در ساختن دنباله‌ی سری Dying Light مکانیک‌های انتخاب و عواقب و روایت‌های داستانی متفاوت و راه‌های گوناگون است. این کار توسط نویسنده‌ی افسانه‌ای یعنی کریس اولون (Chris Avellone) انجام می‌شود. او اندکی قبل درباره‌ی موضوعات و رشته‌های داستانی این بازی صحبت کوتاهی کرده بود و همان‌طور که ممکن است توقع […]

سلاح‌های Dying Light 2 ریشه در قرون تاریک دارند

از چالش‌های بزرگ استودیوی تکلند (Techland) در ساختن دنباله‌ی سری Dying Light مکانیک‌های انتخاب و عواقب و روایت‌های داستانی متفاوت و راه‌های گوناگون است.

این کار توسط نویسنده‌ی افسانه‌ای یعنی کریس اولون (Chris Avellone) انجام می‌شود. او اندکی قبل درباره‌ی موضوعات و رشته‌های داستانی این بازی صحبت کوتاهی کرده بود و همان‌طور که ممکن است توقع داشته باشید، این چند شاخه شدن روایت داستان روی زمان گیم‌پلی بازی تأثیر خواهد گذاشت.

اخیراً سایت gamingbolt با طراح ارشد این عنوان یعنی تیمون اسمکتالا (Tymon Smektala) مصاحبه‌ای انجام داده است. در این مصاحبه از او پرسیده شد که مدت زمان این بازی چقدر خواهد بود. او مدتی پیش اعلام کرده بود که شیوه‌ی روایت داستان و چند شاخه شدن مسیر بازی، بازی‌بازان را تشویق می‌کند که چندین بار این عنوان را به اتمام برسانند. او به سؤال پرسیده شده نیز پاسخ مشابهی داد و اعلام کرد که اگر راه‌های مختلف بازی و بخش چندنفره‌ی  آن را به حساب بیاورید، بازی ارزش پولی که بابت خرید آن پرداخت می‌کنید را خواهد داشت. او گفت:

برای بازی‌ای مانند این عنوان نمی‌شود پاسخ داد. می‌توانم عددی به شما بگویم اما این عدد فقط مدت زمان یکی از راه‌های احتمالی برای تمام کردن بازی خواهد بود. بگذارید بگویم مثلاً شما ممکن است این بازی را برای مدت ۱۵ ساعت یا ۵۰ ساعت بازی کنید و به یک نقطه برسید. اما مسیر رسیدن به این نقطه متفاوت خواهد بود. شما در Dying Light 2 بیشتر از پولی که پرداخت می‌کنید از جهان آن بهره خواهید برد؛ به دلیل نسخه‌های گوناگون این جهان و راه‌های مختلفی که می‌توانید انتخاب کنید و بر روی روایت داستان تأثیر بگذارید و چیزهایی که در بخش چندنفره داریم. با پرداخت ۶۰ دلار تنوع خوبی نصیبتان خواهد شد.

همچنین از او درباره‌ی سیستم مبارزه‌ی بازی سوالاتی پرسیده شد و او پاسخ داد که مانند نسخه‌ی قبلی‌ بازی، تمرکز زیادی بر روی مبارزات تن‌به‌تن اول‌شخص شده است. همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا مبارزات صرفاً تن‌به‌تن خواهند بود اسمکتالا گفت: سلاح‌های به کار رفته در بازی متعلق به قرون تاریک هستند اما با تغییرات کوچکی امروزی‌تر شده‌اند. پس سلاح‌هایی که در مبارزات تن‌به‌تن به کار نمی‌روند؛ مانند تیر و کمان در بازی وجود خواهد داشت. او درباره‌ی نمایش E3 این عنوان افزود:

مبارزات این بازی تن‌به‌تن است اما شما در بازی کمانداران را نیز دیدید. می‌توانید از تیر و کمان استفاده کنید چون در دنیای امروزی قرون تاریک وجود دارد. شما می‌توانید از هر چیزی که مربوط به قرون وسطی باشد، حتی اگر امروزی به نظر برسد، استفاده کنید.

Dying Light 2 قرار است برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود اما هنوز تاریخ دقیق انتشار آن مشخص نشده است. به محض منتشر شدن اطلاعات جدیدی درباره‌ی بازی ما شما را باخبر خواهیم کرد پس گوش‌به‌زنگ باشید.

منبع متن: gamefa