دادگاه عالی کشور آلمان پیش‌فروش محصولاتی که تاریخ دقیق عرضه‌ی آن‌ها مشخص نشده است را ممنوع اعلام کرد. این بدین معنی است که فروشگاه‌ها اجازه‌ی فروش محصولاتی که زمان عرضه‌ی آن‌ها با استفاده از عباراتی مانند “به زودی ” مشخص شده‌اند را نخواهند داشت و باید زمان دقیق عرضه‌ی محصولات فروخته شده را مشخص کنند. […]

پیش‌فروش محصولاتی که تاریخ دقیق عرضه ندارند، در آلمان ممنوع شد

دادگاه عالی کشور آلمان پیش‌فروش محصولاتی که تاریخ دقیق عرضه‌ی آن‌ها مشخص نشده است را ممنوع اعلام کرد. این بدین معنی است که فروشگاه‌ها اجازه‌ی فروش محصولاتی که زمان عرضه‌ی آن‌ها با استفاده از عباراتی مانند “به زودی ” مشخص شده‌اند را نخواهند داشت و باید زمان دقیق عرضه‌ی محصولات فروخته شده را مشخص کنند.

یک گروه حامی مصرف‌کنندگان در آلمان، این لایحه را به دادگاه عالی این کشور عرضه کرده بود که پس از انجام روند قانونی و رای‌گیری نهایی، این موضوع به صورت یک قانون در کشور آلمان تصویب شده است. دادگاه ارشد کشور آلمان در این باره گفته است که، مصرف کنندگان باید از زمان دقیق عرضه‌ی یک محصول اطلاع داشته باشند و این حق قانونی آن‌ها می‌باشد.

این لایحه از طرف گروه حمایت‌کننده از مصرف‌کنندگان در آلمان، پس از مشکلات پیش‌فروش و عرضه‌ی گوشی‌های Samsung Galaxy S6 در اوت سال ۲۰۱۶ به دادگاه ارائه شد. با این وجود قانون تصویب شده تمامی محصولات از جمله بازی‌های رایانه‌ای را شامل می‌شود.

مدیر ارشد Düsseldorf Consumer، آقای Wolfgang Schldzinski در این باره گفته است:

وقتی یک مصرف‌کننده محصولی را از طریق اینترنت پیش‌خرید می‌کند، فروشنده وظیفه دارد تاریخ دقیق تحویل محصول را مشخص و به خریدار اعلام کند.

در برخی نقاط دنیا مانند انگلستان، چنین قانونی وجود ندارد و فروشگاه‌ها می‌توانند بدون اعلام دقیق تاریخ انتشار یک محصول، آن را پیش‌فروش کنند.

منبع متن: gamefa