تالار مشاهیر بازی‌های ویدئویی یکی از مکان‌هایی است که بازی‌سازان زیادی دوست دارند تا نامشان در آن ثبت شده و به آن راه یابند. به‌تازگی موزه‌ی ملی بازی که در روچسترِ شهر نیویورک واقع است، خبر از پروژه‌ای عظیم برای افزایش وسعت این تالار داده است. مطابق برنامه‌ی این پروژه قرار است تا سال ۲۰۲۰ […]

وسعت تالار مشاهیر بازی‌های ویدئویی افزایش خواهد یافت

تالار مشاهیر بازی‌های ویدئویی یکی از مکان‌هایی است که بازی‌سازان زیادی دوست دارند تا نامشان در آن ثبت شده و به آن راه یابند. به‌تازگی موزه‌ی ملی بازی که در روچسترِ شهر نیویورک واقع است، خبر از پروژه‌ای عظیم برای افزایش وسعت این تالار داده است.

مطابق برنامه‌ی این پروژه قرار است تا سال ۲۰۲۰ مقدار ۱۰۰۰۰۰ فوت مربع (حدود ۹۲۹۰ متر مربع) به مساحت این موزه افزوده شود. یکی از مجموعه‌های موزه که قرار است در فضای جدید قرار بگیرد، تالار مشاهیر بازی‌های ویدئویی است؛ تالاری که در آن بازی‌هایی حضور پیدا می‌کنند که طی یک دوره‌ی پایدار محبوبیت زیادی داشته و تاثیر زیادی بر صنعت بازی‌های ویدئویی گذاشته‌اند. این تالار که درحال حاضر در نمایشگاه GameRevolution قرار دارد، شامل بازی‌های کلاسیکی چون Donkey Kong، DOOM و حتی بازی‌های امروزی‌تری مانند Grand Theft Auto III می‌باشد.

البته تالار مشاهیر بازی‌های ویدئویی تنها نمایشگاهی نیست که قرار است به فضای جدید موزه منتقل شود؛ بخش‌های دیگر عبارت‌اند از:

یک اتاق خوش‌آمد گویی با امکانات رفاهی پیشرفته، فضایی انعطاف‌پذیر برای برنامه‌های مدرسه، نمایشگاه‌هایی پویا . . . تجربه‌ای همه‌جانبه از بازی‌های ویدئویی و نمایشگاه‌هایی درباره‌ی تاثیر زنان بر صنعت بازی‌های ویدئویی و گسترش امکانات ذخیره‌سازی مجموعه‌ها.

افزایش وسعت این موزه اتفاق بزرگی است و نشان‌دهنده‌ی افزایش اهمیت بازی‌های ویدئویی در جهان امروز می‌شود و امید می‌رود که موجب پیشرفت روزافزون این صنعت شود.

منبع متن: gamefa