طرفداران عنوان Alan Wake برای مدتی طولانی از استودیوی رمدی (Remedy Entertainment) درخواست داشتند که دنباله‌ای برای این عنوان منتشر کند. رمدی نیز از طرف دیگر به ساختن دنباله‌ی این مجموعه علاقه نشان داده است اما این استودیو اشاره کرده که قادر نیست برای بازی‌هایی که با همکاری مایکروسافت (Microsoft) ساخته، دنباله‌ای بسازد. در مکالمه‌ای […]

رمدی بدون مایکروسافت قادر به عرضه‌ی دنباله‌ی Alan Wake و Quantum Break نیست

طرفداران عنوان Alan Wake برای مدتی طولانی از استودیوی رمدی (Remedy Entertainment) درخواست داشتند که دنباله‌ای برای این عنوان منتشر کند.

رمدی نیز از طرف دیگر به ساختن دنباله‌ی این مجموعه علاقه نشان داده است اما این استودیو اشاره کرده که قادر نیست برای بازی‌هایی که با همکاری مایکروسافت (Microsoft) ساخته، دنباله‌ای بسازد.

در مکالمه‌ای با Gamindustry مدیر استودیوی رمدی یعنی ترو ویرتالا (Tero Virtala) درباره‌ی جدیدترین عنوان معرفی شده‌ی این استودیو یعنی Control و بازی‌هایی که هیچ وقت دنباله‌ی آن‌ها ساخته نشد صحبت کرد.

طبق صحبت‌های ویرتالا دلیل این‌که این استودیو نمی‌تواند دنباله‌ی Alan Wake را بسازد این است که ناشر این عنوان مایکروسافت است و مایکروسافت نمی‌خواهد رمدی دنباله‌ی این بازی را بسازد.

او همچنین اشاره کرد که دنباله‌ی Quantum Break نیز ساخته نخواهد شد چراکه مالک این آی‌پی مایکروسافت است و مایکروسافت تصمیم گرفته این مجموعه ادامه پیدا نکند. ترو ویرتالا به سایت Gamindustry گفت:

Alan Wake واقعاً جالب بود اما این پروژه با همکاری مایکروسافت انجام شد. به دلایل خاصی، دنباله‌ای برای این عنوان ساخته نشد. Quantum Break نیز همین‌طور است. همچنین ما تلاش زیادی برای ساختن دنیا، شخصیت‌ها و داستان کردیم اما این آی‌پی هنوز متعلق به مایکروسافت است و آن‌ها تصمیم گرفتند که ادامه پیدا نکند.

او در ادامه افزود در حالی که استودیو تا کنون دو بار در این شرایط قرار گرفته است، خواستار آزادی عمل بیشتری برای عنوان جدیدشان، Control، است و نمی‌خواهد دوباره در همان وضعیت قرار گیرد.

این استودیو همچنین مدتی پیش اشاره کرده بود که صاحب آی‌پی Alan Wake است و از صمیم قلب آن را دوست دارد. می‌توانید جزئیات بیشتر مربوطه را در اینجا مشاهده کنید.

این سخنان با ادعاهای گذشته‌ی رمدی در تناقض است. به نظر می‌رسد علت اینکه استودیوی رمدی نمی‌تواند دنباله‌ی Alan Wake را بسازد این است که به دنبال ناشری برای انتشار آن می‌گردد.

همچنین طبق صحبت‌های فیل اسپنسر (Phil Spencer) همان‌طور که رمدی علاقه‌ای به ساخت دنباله‌ی Alan Wake ندارد مایکروسافت هم علاقه‌ای به آن ندارد.

نظر شما چیست؟ آیا رمدی چاره‌ای جز رها کردن Alan Wake دارد؟ نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع متن: gamefa