حقیقت این که بازی‌های یوبی‌سافت جزو پرفروش‌ترین بازی‌های بازار هستند، غیر قابل انکار است اما جالب است که بدانید پلی‌استیشن ۴ همچنان بهترین بستر برای بازی‌های یوبی‌سافت است و بیشترین فروش این بازی‌ها روی کنسول نسل هشتمی سونی اتفاق می‌افتد.  آخرین گزارش مالی شرکت یوبی‌سافت از میزان فروش و آمار و ارقام دقیق این شرکت […]

پلی‌استیشن ۴ هنوز هم پرفروش‌ترین پلتفرم در بازی‌های یوبی‌سافت است

حقیقت این که بازی‌های یوبی‌سافت جزو پرفروش‌ترین بازی‌های بازار هستند، غیر قابل انکار است اما جالب است که بدانید پلی‌استیشن ۴ همچنان بهترین بستر برای بازی‌های یوبی‌سافت است و بیشترین فروش این بازی‌ها روی کنسول نسل هشتمی سونی اتفاق می‌افتد. 

آخرین گزارش مالی شرکت یوبی‌سافت از میزان فروش و آمار و ارقام دقیق این شرکت اخیرا منتشر شده که آمار کلی این شرکت در سه ماهه گذشته را نشان می‌دهد. طبق این گزارش مطابق معمولی که تا به حال بوده، اعلام شده که یوبی‌سافت روی کنسول پلی‌استیشن ۴ بیشتر از هر پلتفرم دیگری موفق به فروش بازی‌های خود می‌شود و این کنسول بهترین بستر برای بازی‌های این شرکت است. در این گزارش اعلام شده که ۳۸ درصد از کل فروش بازی‌های این شرکت روی پلی‌استیشن ۴ اتفاق می‌افتد. در این گزارش اعلام شده که پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز در این زمینه با دارا بودن ۲۴ درصد از فروش کل بازی‌های این شرکت مقام دوم را در دست دارد و ایکس‌باکس وان هم در رقابتی نزدیک با داشتن ۲۲ درصد سهم، در جایگاه سوم قرار دارد. همچنین سهم کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ نیز از میزان فروش بازی‌های یوبی‌سافت ۵ درصد اعلام شده است.

بنابراین دو چیز را می‌توان به طور قطع از این موضوع متوجه شد. اول این که به نظر می‌رسد پلی‌استیشن ۴ پلتفرمی است که همه بازی‌های یوبی‌سافت به فروش خوبی روی آن دست پیدا می‌کنند و در مجموع هم اگر بخواهیم حساب کنیم، بیشترین سهم از فروش بازی‌های یوبی‌سافت را به خود اختصاص داده است. دومین مورد هم این است که با در نظر گرفتن این که مدت زمان طولانی است که این شرکت عنوان جدیدی برای نینتندو سوییچ عرضه نکرده (آخرین عنوانی که یوبیسافت برای سوییچ عرضه کرد Mario+Rabbids: Kingdom Battle در سال گذشته بود) هنوز هم این کنسول دوست داشتنی سهمی از فروش بازی‌های این شرکت را به خودش اختصاص داده است که نشان از محبوبیت بالای این کنسول در سراسر دنیا دارد که با وجودی که شاید مدت زمان زیادی باشد که عنوان جدیدی از طرف یوبی‌سافت برایش عرضه نشده، اما هنوز هم ۵ درصد از فروش بازی‌های این شرکت را در دست دارد.

با همه این اوصاف تنها بازی جدیدی که از یوبی‌سافت در این گزارش مالی به حساب آمده، عنوان Legendary Fishing است که برای پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ عرضه شده است. پس می‌توان یکی از دلایل بیشتر بودن فروش نسخه‌های پلی‌استیشن و رایانه شخصی نسبت به ایکس‌باکس وان را بازی‌هایی دانست که فقط برای این دو کنسول عرضه می‌شوند دانست. از طرفی دیگر هم سه ماهه بعدی امسال شاهد عرضه برخی از بزرگ‌ترین بازی‌های یوبی‌سافت خواهیم بود که از این جمله می‌توان به بازی‌هایی نظیر Assassin’s Creed Odyssey و همینطور Starlink: The Battle for Atlas اشاره کرد.

این در حالی است که سال آینده نیز شاهد عرضه بازی‌هایی نظیر Skull and Bones و یا The Division 2 از یوبی‌سافت خواهیم بود که برخی از بزرگ‌ترین بازی‌های این شرکت در لاین آپ سال آینده آن هستند. بنابراین یوبی‌سافت امسال و سال آینده دو سال پر بار و پر کار پیش رو دارد و انتظار می‌رود که این شرکت به درآمد بالایی از فروش بازی‌های خود روی ۴ پلتفرم اصلی بازار برسد. حتی در صورتی که این موضوع محقق نشود (که بسیار بعدی به نظر می‌رسد) یوبی‌سافت در سال‌های اخیر ثابت کرده که با پشتیبانی مناسب از بازی‌های خود پس از عرضه آن‌ها به خوبی آن‌ها را در راس توجهات نگه می‌دارد.

منبع متن: gamefa