Resident Evil 2: Remake

شاید کنفرانس سونی در E3 2018 با سال‌های پیش متفاوت بود، اما همانقدر هیجان‌انگیز بود. با توجه به شفاف‌سازی سونی پیش از کنفرانس، تقریبا می‌دانستیم که قرار است چه بازی‌هایی به نمایش درآید، اما نمایش Resident Evil 2 به معنای واقعی شوک‌آور بود. اینکه دوباره شخصیت محبوبمان یعنی لیان را با چنین جزئیات گرافیکی نظاره‌گر باشیم و اینکه ببینیم Capcom چنین بازسازی برای این بازی کلاسیک انجام داده واقعا امیدوار کننده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، اوایل ماه جاری تیم سازنده اعلام کرد که این بازی چیزی بیشتر از یک بازسازی ساده است و به نوعی یک تغییر دید نسبت به بازی اصلی است. در واقع بازی کاملا وفادار به چیزی نیست که طرفداران به یاد دارند، ولی این نکته خوبی است. چرا که چیزهای خیلی بیشتری به بازی اضافه شده و از شیوه‌های خلاقانه و پیچیده‌ای برای روایت استفاده شده است که طرفداران قدیمی را کاملا راضی می‌کند.

آقای "مایک لان" اخیرا طی مصاحبه‌ای با وبسایت GamingBolt، در مورد تغییراتی در حوضه روایت داستان بازی که تیم توسعه احساس می‌کرد نیاز است صحبت کرده است. آقای "لان" در این مورد توضیح داد:

"به عنوان مثال، مکان‌هایی در بازی وجود خواهد داشت که در نسخه اصلی تنها از کنار آن‌ها گذشته‌اید، یا افرادی وجود دارند که فقط تنها چند جمله کوتاه می‌گفتند. شما قرار است که با چنین چیزهایی برخورد عمیق‌تری داشته باشید و به مدت بیشتری با بازی تعامل کنید. گاهی اوقات با شخص خاصی برخورد خواهید کرد که پس‌زمینه داستانی عمیق‌تری دارد و نسبت به قبل بیشتر درگیر داستان خواهند بود. روایت داستانی قطعا بهبود پیدا کرده است، ولی بیشتر از این نمیتوانم در مورد آن صحبت کنم."

همچنین اوایل این ماه آقای "لان" گفته بود:

"نسخه جدید آن طور که برخی طرفداران قدیمی انتظار دارند، کاملا در جزئیات وفادار به نسخه اصلی نیست. کسانی که نسخه اصلی را بازی کرده‌اند، ممکن است یک بار و ممکن است هزاربار بازی را تمام کرده باشند چون بهرحال بازی مورد علاقه‌شان است. ما می‌خواهیم برای کسانی که بازی را هزاربار تمام کرده‌اند، نسخه جدید حس و حال کاملا تازه‌ای داشته باشد. به همین دلیل ما آن را Resident Evil 2: Remake صدا نمی‌زنیم. این یک بازی جدید است که بر فنداسیون نسخه اصلی بنا شده است."

با دیدن تریلر نیز می‌توانیم ببینیم که بازی چقدر تغییر کرده، اما آیا این تغییرات آن چنان شدید است که گفته می‌شود؟ "لان" در این مورد توضیح داد:

"به عنوان مثال در بازی اصلی قسمتی وجود داشت که وقتی از اداره پلیس عبور می‌کردید یک زامبی در کنار پنجره ظاهر می‌شد. و این موضوع هر بار اتفاق می‌افتاد. اما در نسخه جدید، برای جامپ‌اسکر کردن و به چالش کشیدن گیمر و معماها چنین چیزی نخواهیم داشت. قصدمان این است شما از این چیزها بترسید نه اینکه صرفا در یک موقعیت خاص قرار داده شوید. چون ما نمی‌خواهیم که شما بفهمید معماها دقیقا چگونه کار می‌کنند یا دشمنان دقیقا در کجا قرار دارند، ما می‌خواهیم شما را سورپرایز کنیم. پس ما این چیزها را یکم تغییر دادیم، ولی به طور کلی ایده اصلی و هسته داستانی مشابه با همان نسخه قدیمی است که البته همراه با سورپرایزهای جدیدی خواهد بود."

خب با توجه به صحبت‌های آقای "لان" می‌توان این انتظار را داشت که نسخه جدید کاملا فراتر از یک بازسازی باشد و احتمالا برای نسل جدید به شیوه‌ای استانداردسازی شده است که آن را به یک بازی کاملا متفاوت تبدیل خواهد کرد. Resident Evil 2 در تاریخ 5 بهمن‌ماه سال جاری برای سه پلتفرم PS4، Xbox One و PC منتشر خواهد شد.

منبع متن: pardisgame