شرکت مایکروسافت در جریان مراسم E3 خبرهای بسیاری خوبی برای هواداران خود داشت. در این میان اشاره‌ی کوتاه آقای فیل اسپنسر به کنسول نسل بعدی و توسعه‌ی این کنسول توسط تیم شرکت مایکروسافت، غافلگیرکننده‌ترین خبر این مراسم بود. حال در مصاحبه‌ای آقای پکتر گفته است که دلیل این حرکت شرکت مایکروسافت این است که آن‌ها […]

مایکل پکتر: مایکروسافت کنسول بعدی را زودتر از سونی عرضه خواهد کرد

شرکت مایکروسافت در جریان مراسم E3 خبرهای بسیاری خوبی برای هواداران خود داشت. در این میان اشاره‌ی کوتاه آقای فیل اسپنسر به کنسول نسل بعدی و توسعه‌ی این کنسول توسط تیم شرکت مایکروسافت، غافلگیرکننده‌ترین خبر این مراسم بود. حال در مصاحبه‌ای آقای پکتر گفته است که دلیل این حرکت شرکت مایکروسافت این است که آن‌ها قصد دارند کنسول خود را زودتر از شرکت رقیب روانه‌ی بازار کنند.

اگرچه کنسول بعدی مایکروسافت (ایکس‌باکس ۲؟ ایکس‌باکس ۷۲۰؟ ایکس‌باکس ۴؟ اسم این کنسول هنوز مشخص نشده است) به طور رسمی رونمایی نشد، اشاره به این کنسول در مراسم E3 همه را غافلگیر کرد. دلیل تعجب همه از این موضوع، این است که به نظر آن‌ها نسل کنونی همچنان به پایان راه نرسیده است و هنوز بازی‌های زیادی می‌توانند برروی این کنسول‌ها عرضه شوند.

تحلیل‌گر صنعت بازی‌های کاپیوتری آقای مایکل پکتر معتقد است که این حرکت شرکت مایکروسافت قابل پیشبینی بوده و اشاره به موضوعی خاص دارد. اخیرا با آقای پکتر در مورد مسائل متعددی صحبت شده است که یکی از آن‌ها، کنسول آینده‌ی شرکت مایکروسافت است. اگرچه نظر ایشان ممکن است به مذاق دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان ایکس خوش نیاید، ایشان باور دارند که مایکروسافت حداکثر تا سال ۲۰۲۰ کنسول بعدی خود را، زودتر از پلی‌استیشن ۵ روانه‌ی بازار خواهد کرد. آقای پکتر در این مصاحبه گفته است:

من مطمئن هستم که مایکروسافت قصد دارد زودتر از سونی کنسول بعدی خود را عرضه کند. همچنین به همان اندازه یقین دارم که کنسول بعدی مایکروسافت قابلیت پیشتیبانی از نسل قبل و ایکس‌باکس وان را خواهد داشت. من می‌دانم که این موضوع برای خریداران ایکس‌باکس وان ایکس سخت خواهد بود، ولی آن‌ها باید بدانند که پس از گذشت یک دوره‌ی ۴ ساله باید منتظر عرضه‌ی کنسول بعدی باشند. من فکر می‌کنم مایکروسافت کنسول بعدی را در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد کرد، ولی اگر آن‌ها بدانند که سونی قصد دارد کنسول بعدی خود را منتشر کند، آن‌ها زودتر کنسول خود را عرضه خواهند کرد.

منبع متن: gamefa