مایکروسافت در رویداد E3 2018 با اعلام مالکیت ۴ استودیو برای حل مشکل طولانیمدت کمبود عناوین فرست پارتی برای اکس باکس وان، همه را شگفتزده کرد. استودیوهای نینجا تئوری (Ninja Theory)، پلی گراند گیمز (Playground Games)، آندد لبز (Undead Labs) و کمپولشن گیمز (Compulsion Games) به همراه استودیو کاملا جدید و تازه تاسیس شده انشتیو […]
مایکروسافت در رویداد E3 2018 با اعلام مالکیت ۴ استودیو برای حل مشکل طولانیمدت کمبود عناوین فرست پارتی برای اکس باکس وان، همه را شگفتزده کرد. استودیوهای نینجا تئوری (Ninja Theory)، پلی گراند گیمز (Playground Games)، آندد لبز (Undead Labs) و کمپولشن گیمز (Compulsion Games) به همراه استودیو کاملا جدید و تازه تاسیس شده انشتیو (Initiative) حال تحت مالکیت مایکروسافت قرار دارند.
در مصاحبهای که دیروز توسط PC Games Insider منتشر شده، متیو بوتی (Matthew Booty) معاون شرکت مایکروسافت از دلایلی که پشت پرده این مالکیت قرار دارد صحبت کرده است. ظاهرا هدف این بوده که استودیوهایی فرست پارتی با عناوینی در حد AA گرد هم آیند که برروی شخصیتها و داستانها تمرکز کنند. در ادامه صحبتهای او را در این زمینه میخوانید:
در حالی که صنعت بازیسازی روز به روز در حال پیشرفت است، شاهد هستیم که تیمها و استودیوهای کمتری برروی عناوین میان رده تمرکز میکنند؛ عناوینی که از یک سو در میان عناوین تریپل A بلاکباستر و از سوی دیگر عناوین مستقل کوچکتر قرار دارند. استودیوهایی که تیمهایی داشته باشند تا کار باکیفیت خلق کرده و بازیهایی بسازند که جایگاهی بین عناوین میان رده و تریپل A داشته باشد، از آن نوع استودیوهایی هستند که ما به دنبال آن هستیم و با ملحق شدنشان به خانواده مایکروسافت، آنها میتوانند برروی خلاقیت و نوآوری خود تمرکز کنند و رشد خلاقانه خود را سرعت ببخشند.
ما هیچوقت توجهی به سایز استودیو و یا تعداد استودیوهای تحت مالکیت خود نداشتهایم. صرفنظر از سایز، استودیوها فرهنگ منحصر به فردی را توسعه میدهند که از نوآوری و خلاقیت آنها سرچشمه میگیرد. ما میخواستیم که تیمهای مناسبی را پیدا کنیم که علاوه بر ارائه بازیهای بزرگ، با خانواده مایکروسافت نیز سازگاری داشته باشند. ما همچنین معتقدیم که تنوع محتوا حائز اهمیت است. مهم است که ما استودیوهایی در نقاط مختلف جهان در اختیار داشته باشیم که تیمشان بتواند دیدگاه و استعدادهایی منحصر به فرد را برای توسعه بازیها به خدمت گیرد. ما این شانس را داریم که لاینآپ بزرگی از فرنچایزهای تریپل A و با سابقه مانند Halo، Gears of War، Minecraft، Forza، Age of Empires و غیره در دست توسعه داریم. اضافه کردن تیمهای کوچکتر که تمرکزشان برروی شخصیتها و داستانها باشد کمک میکند تا موفقیت بیشتری حاصل شود.
احتمالا به این زودیها شاهد انتشار عنوانی از این استودیوها نخواهیم بود ولی به محض ارائه اطلاعات بیشتر از سوی این توسعهدهندگان شما را در جریان جزئیات آن قرار خواهیم داد. شاید در رویداد گیمزکام امسال سوپرایزهایی در انتظارمان باشد.
منبع متن: gamefa