بتسدا (Bethesda) معمولاً بازی‌هایش را نزدیک تاریخ انتشارشان معرفی می‌کند اما این بار در نمایشگاه E3 2018 از برنامه‌ی درازمدت خود، با معرفی عناوین The Elder Scrolls 6 و Starfield که مدت زیادی درباره‌ی آن‌ها شایعه‌هایی به گوش می‌خورد، پرده‌برداری کرد. با این‌که تا انتشار این عناوین مدت زیادی باقی مانده است، تاد هاوارد (Todd […]

برای The Elder Scrolls 6 صبور باشید، بتسدا به بخش تک‌نفره متعهد است

بتسدا (Bethesda) معمولاً بازی‌هایش را نزدیک تاریخ انتشارشان معرفی می‌کند اما این بار در نمایشگاه E3 2018 از برنامه‌ی درازمدت خود، با معرفی عناوین The Elder Scrolls 6 و Starfield که مدت زیادی درباره‌ی آن‌ها شایعه‌هایی به گوش می‌خورد، پرده‌برداری کرد.

با این‌که تا انتشار این عناوین مدت زیادی باقی مانده است، تاد هاوارد (Todd Howard)، تهیه کننده، و پیت هاینز (Pete Hines)، رئیس بخش بازاریابی بتسدا، استودیوی خود را به بخش تک‌نفره‌ی بازی‌ها متعهد می‌دانند و در عین حال طرفداران را به صبوری دعوت می‌کنند. تاد هاوارد در مصاحبه‌ای با Guardian گفت:

حدود ده سال بود که ما درباره‌اش صحبت می‌کردیم. ما حدود پنج، شش سال پیش آن را روی کاغذ آوردیم و توسعه‌ی فعال آن از زمانی که Fallout 4 را تمام کردیم، شروع شد. یعنی حدود دو و نیم، سه سال. همه باید [برای عناوین Starfield و Elder Scrolls 6] صبور باشند. به تحقق پیوستن چیزی که در ذهن داریم مدتی به طول خواهد انجامید.

عنوان بعدی که بتسدا منتشر خواهد کرد Fallout 76 است. این عنوان یک بازی تمام آنلاین چندنفره است. با این وجود بتسدا بازی‌های تک‌نفره را فراموش نکرده است. هاینز گفت:

بازی‌های تک‌نفره هنوز کارایی دارند. ممکن است به رشد و تکامل خود ادامه دهند اما این بخشی از هویت ما است و ما فکر می‌کنیم هنوز فضا برای موفق شدن در بازی‌های تک‌نفره باز است. این بدان معنا نیست که ما کارها را به همان شیوه‌ای که پنج یا ده سال پیش انجام می‌دادیم، پیش خواهیم برد. ما باید به تغییر رویه‌ی خود ادامه دهیم.

تاد هاوارد افزود که او نگرانی بازی‌بازان درباره‌ی افت اهمیت بازی‌های تک‌نفره را درک می‌کند و خودش نیز در این نگرانی با آنان سهیم است. او گفت:

بازی‌ها آن‌قدر بزرگ و جذاب شده‌اند که از حوزه‌ی سرگرمی و اسباب‌بازی فراتر رفته‌اند. برای مردم بازی یک حواس‌پرتی از زندگی روزمره نیست بلکه بازی به بخش مهمی از زندگی آنان تبدیل شده است. فکر می‌کنم می‌توانیم این موضوع را در بسیاری از بازی‌ها ببینیم. مردم از زمانی که صرف انجام این بازی‌ها می‌کنند، لذت می‌برند و احساس سربلندی می‌کنند. در این موضوع بازی‌ها منحصر به فرد هستند. می‌توانند شما را به مکانی ببرند یا شما را جابه‌جا کنند. برای همین است که ما همیشه سراغ بازی‌هایی بزرگ با جهان باز می‌رویم. این کاری است که یک بازی به خوبی از پس آن برمی‌آید. ما به فناوری علاقه‌مندیم، ما به داستان‌گویی علاقه‌مندیم، ما به هنر علاقه‌مندیم ولی گفتن جمله‌ی “هی! نگاه کن بازی‌ای که ساختیم چه کاری کرد!” بهترین پاداش روزانه یا هفتگی است.

معنی حرف‌های او این است که برنامه‌های درازمدت این شرکت به خوبی چیده شده است. این سخنان ما را به یاد حرف‌هایی که تاد هاوارد در گذشته گفته بود می‌اندازد. او گفته بود تاریخ انتشار Elder Scrolls 6 می‌داند اما فاش کردن آن در این زمان احمقانه به نظر می‌رسد.

منبع متن: gamefa