مدتی پیش شاهد انتشار گزارش‌های متعددی در باب توسعه بازی AAA جدیدی توسط استودیوی بازیسازی سونی بند (Sony Bend) بودیم. منتهی در آن زمان مشخص نشده بود که آیا این پروژه دنباله یکی از بازی‌های این استودیو خواهد بود یا بازسازی یا ریبوت عناوین کلاسیک آن‌ها؟ با توجه به آگهی استخدام جدید منتشر شده از […]

گزارش: استودیوی Sony Bend برروی پروژه جدیدی کار می‌کند

مدتی پیش شاهد انتشار گزارش‌های متعددی در باب توسعه بازی AAA جدیدی توسط استودیوی بازیسازی سونی بند (Sony Bend) بودیم. منتهی در آن زمان مشخص نشده بود که آیا این پروژه دنباله یکی از بازی‌های این استودیو خواهد بود یا بازسازی یا ریبوت عناوین کلاسیک آن‌ها؟

با توجه به آگهی استخدام جدید منتشر شده از سوی این استودیو که در آن به دنبال یک طراح هنری است، مشخص می‌شود که پروژه جدید و AAA آن‌ها یک IP کاملاً جدید است که شباهت‌هایی به بازی در دست انتشار Days Gone دارد. بنابراین، پروژه جدید سونی بند نه دنباله Days Gone خواهد بود و نه ریبوتی بر بازی‌های کلاسیک این استودیو نظیر Syphon Filter.

در این آگهی استخدام آمده است که:

[فرد متقاضی] مسئولیت طراحی‌هایی هنری که به شکل‌گیری نورپردازی و رنگ‌بندی محیط این بازی کمک می‌کند را بر عهده خواهد داشت. این کاملاً در راستای ویژگی‌های کلی بازی است و شامل خلق اصول رنگ‌بندی برای محیط‌ها، شخصیت‌ها و صحنه‌های سینماتیک می‌شود که کاملاً با هدف اصلی طراحی این بازی و داستانش مطابقت خواهد داشت.

لازم به ذکر است که استودیوی سونی بند در گذشته برروی ساخت بازی Uncharted: Golden Abyss کار کرده است؛ با توجه به این قضیه که استودیوی ناتی داگ دیگر تصمیمی به ساخت نسخه جدیدی از این سری ندارد، شاید سونی مسئولیت ادامه این مجموعه محبوب را به این استودیو محول کرده است.

به نظر می‌رسد که شرکت سونی توجه زیادی به استودیوی سونی بند دارد و می‌خواهد آن‌ را به یکی از پرچمداران اصلی برند پلی‌استیشن تبدیل سازد.

با توجه به این نکته که پروژه جدید این استودیو هنوز مراحل مفهومی و هنری خود را دنبال می‌کند، بنابراین به احتمال زیاد، شاهد عرضه شدن آن برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ خواهیم بود.

بازی دیگر این استودیو یعنی عنوان Days Gone در تاریخ جمعه ۳ اسفند ماه (۲۲ فوریه ۲۰۱۹ میلادی) به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa