بازی Sonic Mania یکی از بازی‌های سال گذشته بود که از قفل امنیتی دنوو (Denuvo) استفاده می‌کرد. این بازی با وجود اینکه عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست به یکی از بهترین نسخه‌های سری خود تبدیل شود، اما نسخه‌ی PC آن به دلیل مشکلات فنی‌ای که اغلب به خاطر قفل امنیتی دنوو ایجاد می‌شد، مورد انتقاد گرفت. این مشکلات بعد از مدتی حل شدند، اما به نظر می‌رسد که دوباره آن اتفاقات برای بسته‌ی الحاقی این بازی پیش آمده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از PCGamesN،  هکر معروفی که با نام Voksi شناخته می‌شود و توانسته بسیاری از بازی‌هایی که از قفل امنیتی دنوو استفاده می‌کردند از جمله Dragon Ball FighterZ را هک کند، به تازگی اعلام کرده است که اگر شما نسخه‌ی قانونی بسته‌ی الحاقی جدید Sonic Mania را خریداری کرده باشید، بازی برایتان با کاهش سرعت اجرا می‌شود.

او در فروم Reddit گفته است که گزارشش بسیار دقیق است. Sonic Mania از عمکلرد اجرایی ضعیفی بهره می‌برد و قفل دنوو هم کار را بدتر کرده است و همین باعث شده که تجربه‌ی بازی به صور کامل تخت تاثیر قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد با وجود اینکه قفل دنوو نه تنها مدت زیادی جلوی کرک‌ شدن بازی‌ها را نمی‌گیرد، بلکه حتی باعث اجرای بد بازی‌ها می‌شود. این تئوری اثبات شده است و ما قبلا مشکلات اجرایی‌ای را در عنوان Assassin’s Creed: Origins دیده بودیم که البته از چند قفل دیگر هم استفاده می‌کرد. علاوه بر آن قرار است تا چندین بازی دیگر نیز از این قفل استفاده کنند.

منبع متن: pardisgame