یکی از شگفت‌انگیزترین اخباری که در رویداد E3 2018 اعلام شد، خبر خرید پنج استودیو توسط شرکت مایکروسافت بود. یکی از این استودیوها تازه‌تاسیس محسوب می‌شود و چهارتای دیگر، نام‌های آشنایی از جمله پلی‌گراند گیمز (Playground Games) و نینجا تئوری (Ninja Theory) را شامل می‌شود. این خبر به این دلیل قابل توجه است که تعداد […]

مایکل پکتر: ایکس‌باکس بعدی بازی‌های زمان عرضه بهتری خواهد داشت

یکی از شگفت‌انگیزترین اخباری که در رویداد E3 2018 اعلام شد، خبر خرید پنج استودیو توسط شرکت مایکروسافت بود. یکی از این استودیوها تازه‌تاسیس محسوب می‌شود و چهارتای دیگر، نام‌های آشنایی از جمله پلی‌گراند گیمز (Playground Games) و نینجا تئوری (Ninja Theory) را شامل می‌شود. این خبر به این دلیل قابل توجه است که تعداد استودیوهای فرست پارتی (First Party) مایکروسافت تقریباً دو برابر شده است و با در نظر گرفتن این نکته که ردموندی‌ها در حال ساخت نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس هستند، می‌توان انتظار بهبود وضعیت محتویات انحصاری پلتفرم‌ ایکس‌باکس را در آینده داشت.

مایکل پکتر (Michael Pachter)، تحلیلگر شهیر صنعت بازی‌های ویدئویی نیز در این خصوص چنین احساسی دارد. به تازگی وب‌سایت گیمینگ‌بولت از پکتر پرسیده که آیا خرید این پنج استودیو به مایکروسافت در نسل بعد کمک خواهد کرد یا خیر که وی با بیان اینکه آن‌ها قصد دارند تا نسل بعدی مایکروسافت را [از نظر محتوا] پُر کنند، اظهار داشت:

بله، من فکر می‌کنم که این پنج استودیو قصد دارند تا محتویات فرست پارتی زمان عرضه نسل بعد [ایکس‌باکس] را بسازند. من مطمئن نیستم که شاید هر کدام از این استودیو برروی لبه تیغ راه بروند اما از آنجایی که آن‌ها توسعه دهندگانی کاربلد هستند بنابراین مایکروسافت بازی‌های زمان عرضه خوبی خواهد داشت.

در همین راستا، اخیراً مایکل پکتر پیش‌بینی کرده است که شرکت مایکروسافت نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس را زودتر از پلی‌استیشن ۵ سونی عرضه خواهد کرد. همچنین مدیرعامل ردموندی‌‌ها بیان داشته است که آن‌ها سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در صنعت بازی‌های ویدئویی خواهند داشت. همچنین شرکت مایکروسافت دلیل مالکیت استودیوهای جدید را ساخت عناوین AA عنوان کرده است که از این نشانی می‌توانید به اطلاعات بیشتری در این باره دست پیدا کنید.

منبع متن: gamefa