مدیر بخش تکنولوژی اپیک گیمز پس از نمایش Siren در مراسم GDC 2018 گفته است که تصاویر و گرافیک ارائه شده توسط کنسول‌های نسل آینده، به واقعیت بسیار نزدیک خواهد بود. زمانی که شما به ساخته‌ای نگاه می‌کنید که از یک انسان الهام گرفته شده است ولی تفاوت‌های بسیاری با یک انسان واقعی دارد، حسی […]

اپیک گیمز معتقد است نسل آینده‌ی کنسول‌ها کیفیتی بسیار نزدیک به واقعیت ارائه خواهند کرد

مدیر بخش تکنولوژی اپیک گیمز پس از نمایش Siren در مراسم GDC 2018 گفته است که تصاویر و گرافیک ارائه شده توسط کنسول‌های نسل آینده، به واقعیت بسیار نزدیک خواهد بود.

زمانی که شما به ساخته‌ای نگاه می‌کنید که از یک انسان الهام گرفته شده است ولی تفاوت‌های بسیاری با یک انسان واقعی دارد، حسی ناخوشایند و زننده را تجربه می‌کنید. متاسفانه با توجه به تکنولوژی موجود، افزایش کیفیت ظاهر شخصیت‌ها و طبیعی‌تر کردن آن‌ها باعث تولید محصولی می‌شود که سخت‌افزارهای موجود در بازار قادر به پردازش و اجرای آن نخواهند بود. اما با توجه به صحبت‌های مدیر بخش تکنولوژی شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، شرایط به زودی تغییر خواهد کرد.

آقای Kim Libreri در مصاحبه‎ای گفته است که، اگرچه پردازنده‌های گرافیکی نسل فعلی توانایی لازم برای پردازش تصاویری با کیفیت لازم را ندارند، نسل آینده‌ی پردازنده‌ها مشکلی در این زمینه نخواهد داشت. به گفته‌ی ایشان، در آینده ساخت چنین محصولاتی دیگر وابسته به تخصص شما نخواهند بود. تکنیک و مهارت لازم در دسترس همه قرار خواهد گرفت و تنها مسئله‌ی مهم، خلق و روایت یک داستان مناسب است که مردم را جذب محصول شما کند.

سوالات در این زمینه، پس از نمایش خیره‌کننده‌ی نسخه‎ی آزمایشی Siren برای حضار در مراسم Game Developers Conference 2018 از استودیوی اپیک گیمز پرسیده شد. تکنولوژی Siren اخیرا توسعه یافته و در نسخه‌ی ۴٫۲۰ موتور بازی‌سازی Unreal Engine در اختیار استودیوهای بازی‌سازی قرار خواهد گرفت. این تکنولوژی جدید پوسته‌ها و بافت‌های جدیدی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که به وسیله‌ی آن می‌توان چهره‌هایی بسیار نزدیک به واقعیت خلق کرد. این تکنولوژی همچنین سخت‌افزارهای ضعیف‌تر همچون نیتنندو سوییچ را هدف قرار داده و امکانات مناسبی برای توسعه‎ی بازی برای چنین پلتفرم‌هایی را در دسترس شرکت‌ها قرار می‌دهد.

منبع متن: gamefa