عنوان Raiders of the Broken Planet به عنوان یک بازی جدید رایگان با نام Spacelords دوباره عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه در خصوص این بازی این است که Spacelords شامل هیچ گونه پرداخت درون‌برنامه‌ای نیست. توسعه دهنده این بازی یعنی MercurySteam در این خصوص بیشتر توضیح می‌دهد. امروز استودیوی اسپانیایی توسعه دهنده MercurySteam اظهار کرد که عنوان تیر اندازی […]

توضیح توسعه دهندگان Spacelords درخصوص این که چرا این بازی لوت باکس ندارد

عنوان Raiders of the Broken Planet به عنوان یک بازی جدید رایگان با نام Spacelords دوباره عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه در خصوص این بازی این است که Spacelords شامل هیچ گونه پرداخت درون‌برنامه‌ای نیست. توسعه دهنده این بازی یعنی MercurySteam در این خصوص بیشتر توضیح می‌دهد.

امروز استودیوی اسپانیایی توسعه دهنده MercurySteam اظهار کرد که عنوان تیر اندازی سوم شخص Raiders of the Broken Planet یک نام تجاری جدید تحت عنوان Spacelords دریافت کرده است که قرار است به صورت رایگان در اختیای بازی‌بازان قرار بگیرد. با توجه به رایگان بودن این بازی شاید این نگرانی برای شما به وجود بیاید که آیا این بازی برای جبران رایگان بودن خود، از پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها استفاده خواهد کرد یا خیر. پاسخ این سوال منفی است و به نظر می‌رسد که با وجود رایگان بودن این بازی هیچ پرداخت درون برنامه‌ای و لوت باکسی در آن وجود نخواهد داشت و بازی‌بازان کاملا رایگان به انجام این بازی خواهند پرداخت.

در این رابطه وبسایت DualShockers مصاحبه‌ای با کارگردان این بازی یعنی انریک آلوارز (Enric Álvarez) در مقر اصلی این استودیو در San Sebastian de Los Reyes اسپانیا انجام داد و وی در این مصاحبه توضیح داد که چرا در این بازی از جعبه‌های بحث برانگیز و گاها گران قیمتی که در بازی‌های مشابه دیده‌ایم، استفاده نخواهد شد و این بازی به عنوان یک مدل کاملا رایگان در اختیار بازی‌بازان قرار خواهد گرفت. وی در این رابطه گفت:

هیچ لوت باکسی در  Raiders of the Broken Planet وجود نداشت و متعاقبا هیچ لوت باکسی در Spacelords که در اول شهریور (بیست و سوم آگوست ۲۰۱۸ میلادی) عرضه خواهد شد، نیز وجود نخواهد داشت.

ما هیچ وقت کوچک‌ترین انگیزه‌ای برای استفاده از لوت باکس‌ها در بازی‌های خود نداشته‌ایم. اگر بخواهم ساده بگویم،‌ ما آن‌ها را دوست نداریم.

آلوارز در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد که کسب درآمد از ساخت و توسعه بازی‌ها بستگی به آیتم‌های ویژه یک بازی و همینطور سرعت در روند ساخت آن دارد. آلوارز عقیده دارد که “بازی‌بازان نیازی به پرداخت حتی یک سنت هم ندارند” تا بازی خود را پیش ببرند و آیتم‌های ویژه “به هیچ وجه روی گیم‌ پلی این بازی تاثیر گذار نخواهند بود”.

وبسایت DualShockers با طراح ارشد این بازی یعنی خوان آمات (Joan Amat) نیز صحبت کرد که جزئیات بیشتری در این زمینه در اختیار ما قرار داد. آمات در این زمینه گفت:

این روزها سیستم پیشرفت در بازی‌ها باید حس خوبی القاء کند. در گذشته ما به انجام یک بازی رایگان می‌پرداختیم و از آیتم‌ها و امکاناتی که به صورت رایگان در اختیارمان قرار می‌گرفت لذت می‌بردیم. ما هم به عنوان مردم عادی که در جامعه زندگی می‌کنیم، هنوز هم به دنبال درک چگونگی کسب درآمد از چیزهای مختلف هستیم. من فکر می‌کنم که این واقعیت در مورد لوت باکس‌ها وجود دارد و ما نیز به این درک رسیده‌ایم که مردم باید احساس کنند که امکانات و آیتم‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد عادلانه است تا آن‌ها به یک تعامل و رابطه خوب با توسعه دهندگان برسند و این رابطه هم باید صادقانه باشد و ما هم باید در سطحی باشیم که بازی بازان را مجاب به انجام بازی‌های خود کنیم.

لوت باکس‌ها گزینه‌ای برای نا امن و پیچیده کردن این رابطه هستند چرا که بازی‌بازان متوجه می‌شوند که این موضوع به سختی می‌تواند جزو چیزهای عادلانه قرار بگیرد. حداقل این چیزی است که من متوجه می‌شوم.

من فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین بخش از کاری است که ما می‌خواهیم انجام دهیم: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که بازی‌بازان می‌فهمند که سیستم پیشرفت در بازی چطور کار می‌کند و همینطور آن‌ها در ازای پولی که می‌پردازند چه چیزی به دست می‌آورند.

به نظر می‌رسد که MerurySteam یکی از معدود استودیوهایی است که شفاف سازی اندکی در خصوص لوت باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای انجام داده است. بسیاری از بازی‌بازان عقیده دارند که آن ها در ازای پولی که می‌پردازند هیچگاه آیتم خوبی به دست نیاورده‌اند و این لوت باکس‌ها صرفا راه ساده‌ای برای ثروتمند کردن سازندگان این گونه بازی‌ها هستند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از این بازی به دست بیاورید می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید، جایی که توسعه دهندگان این بازی درمورد احتمال عرضه این بازی بر روی کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ صحبت کرده‌اند.

همانطور که اشاره شد این بازی که در گذشته Raiders of the Broken Planet نام داشت، در تاریخ اول شهریور ماه سال جاری (بیست و سوم آگوست ۲۰۱۸ میلادی) با دریافت یک به‌رورزسانی به Spacelords تبدیل خواهد شد. پلتفرم‌های این بازی‌ نیز در حال حاضر پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی اعلام شده است.

منبع متن: gamefa