بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین […]

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و چهارم

بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر. در واقع باید گفت یکی دو بار اولی که خودتان این بازی های را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر دفعاتی است که باید به راهنماهای بازی و … مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

برخیز و آتش بیافروز مبارز خاکستر…

 افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و حتی خود بنده مثلا در بار چهارم که سراغ دارک سولز ۳ رفتم و راهنماها را چک کردم تازه فهمیدم کلی از موارد بازی بوده که من نمی دانسته ام و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و درخواست های شما عزیزان، تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls III دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls III برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III

 قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل درخواست های مکرر شما نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا بسیار حجم و مطلب بیشتری نسبت به بلادبورن خواهد داشت زیرا بسیار طولانی تر است و دی ال سی های بازی را هم در بر خواهد گرفت. در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در انتها به دی ال سی های بازی نیز خواهیم پرداخت. Dark Souls III در ابتدا نسبت به بازی های قبلی کمی آسان تر شروع می شود ولی درجه سختی ناگهان با صورت تصاعدی در بازی بالا می رود و دنیای در ابتدا خطی بازی، چندین و چند شاخه می شود. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو میکشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با شانزدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III  با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

یک نقشه خلاصه ولی بسیار گویا و مفید از مسیر پیشروی در بازی و مناطق مهم

مسیر Irithyll of the Boreal Valley to Central Irithyll

Irithyll شهریست در Boreal Valley که برای دسترسی به آن باید اولا باس Deacons of the Deep را شکست داده باشید تا عروسک را گرفته باشید و سپس باید High Lord Wolnir را نیز شکست داده باشید. حالا به سمت درب نزدیک بونفایر High Lord Wolnir بروید و آن را باز کنید تا با یک نمای خیره کننده و بی نظیر روبرو شوید. مسیر پله ها را دنبال کنید و Irithyll of the Boreal Valley bonfire را روشن نمایید. اکنون می توانیم بگوییم دقیقا در نقطه وسط بازی هستیم و از این بخش به بعد مقداری درجه سختی بازی بالا می رود. قبل از ادامه مسیر می توانید سری به فایرلینک شراین هم بزنید زیرا شخصیت Greirat اکنون آماده رفتن به سفری دیگر است. برای اطلاع از مسیر ماموریت Greirat و خط داستانی مهم و جذاب وی بخش هایی از روند ماموریت این شخصیت و این که باید چه کارهایی انجام دهید تا خط داستانی او ادامه پیدا کند را برای شما در این بخش قرار میدهیم تا متوجه شوید که مثلا وقتی اکنون می گوییم به فایرلینک شراین بروید و Greirat اماده سفری دیگر است، دقیقا باید چه کارهایی انجام دهید.

dark-soul-3-wiki-greirat-locked

Greirat of the Undead Settlement در سلولی زیر ساختمان بونفایر Tower on the Wall در High Wall of Lothric زندانی شده است.

  • Greirat of the Undead Settlement

Greirat of the Undead Settlement یکی از شخصیت های حاضر در عنوان دارک سولز ۳ است که مدام در حال رفت و آمد است! وی به طور مداوم از شما می خواهد که اجازه دهید او برود و مقداری آیتم های مختلف “بدزدد” و سپس بیاید به شما بفروشد! در ابتدا بد نیست تا یکی دو مورد از اطلاعات کلی این شخصیت را برای شما عزیزان بیان کنیم:

  • به شما حلقه Blue Tearstone Ring را می دهد تا آن را به  Loretta در Undead Settlement بدهید (که البته مرده است)
  • به عنوان یک فروشنده که لیست آیتم هایش در طول بازی زیاد می شوند در Firelink Shrine حضور خواهد یافت.
  • به شما Gesture (حالت) Curl Up را یاد می دهد
  • به راحتی ممکن است در بازی کشته شود.
  • به نوعی خط داستانی او با هر دو شخصیت Unbreakable Patches و Siegward of Catarina مرتبط است.
۴۳۴۴۷۶۵۱۲

کلید زندانی که Greirat of the Undead Settlement در آن است را در این اتاق خواهید یافت

محل حضور Greirat of the Undead Settlement

  • در زیر ساختمان بونفایر Tower on the Wall در High Wall of Lothric یک سلول (زندان) یک درب قفل وجود دارد که اولین بار می توانید Greirat of the Undead Settlement را در آنجا بیابید. کلید این سلول را در پایین پله های اتاق workshop که در تصویر برای شما عزیزان مشخص شده است می توانید پیدا کنید.
  • بعد از این که درب سلول وی را با کلید باز کردید باوی صحبت کنید و پس از پذیرفتن درخواست وی، او در Firelink Shrine ظاهر خواهد شد به عنوان یک فروشنده و از شما میخواهد تا تقاضای او را به یاد داشته باشید. محل وی در پایین پله های سمت راست آهنگر است.
  • شما می توانید استخوان های Loretta زا بعد از بونفایر Undead Settlement پیدا کنید. آنها روی یک جسد هستند که از یک بالکن در اولین خانه ای که وارد آن می شوید آویزان است و باید به او ضربه بزنید تا پایین بیافتد در منطقه ای که یک درخت بزرگ وجود دارد و تعداد زیادی دشمن دور ان مشغول عبادت هستند.
  • بعد از این که استخوان های Loretta را Greirat of the Undead Settlement دادید او از شما می خواهد که حلقه را برای خود نگاه دارید اما به غیر از آن دیگر واکنشی نشان نمی دهد. وقتی بازی را دوباره از بونفایر Firelink Shrine ریست کنید باز هم او واکنشی نشان نمی دهد اما به شما Gesture (حالت) Curl Up را یاد می دهد.  وقتی که یک بار دیگر از آن منطقه بروید و دوباره وارد Firelink Shrine شوید این بار او از شما اجازه می خواهد که برای یافتن آیتم های بیشتر برای فروشگاهش به سفر برود. او بعد از این که باس بعدی را شکست دهید باز می گردد و البته بعد از کشتن Curse-Rotted Greatwood نیز بلافاصله باز خواهد گشت.
Dark-Souls-3-Greirat-04

در زندان با او صحبت کنید و ماموریت وی را بپذیرید تا به Firelink Shrine برود.

خط ماموریت و داستانی Greirat of the Undead Settlement

برای ان که Greirat of the Undead Settlement به نخستین سفرش برود شما باید حتما منطقه Undead Settlement را دیده باشید تا او برای نخستین بار Firelink Shrine را ترک کند. اگر برای خروج او از Firelink Shrine به مشکل برخوردید به بونفایر منطقه Dilapitated Bridge بروید و از پل رد شوید و مسیر را تا خرابه های Road of Sacrifices ادامه دهید تا وی Firelink Shrine را ترک کند.

برای فعال کردن دومین سفر Greirat of the Undead Settlement از Firelink Shrine نیز از پل بین Catacombs و the Boreal Valley عبور کنید.

مراحلی که باید برای اطمینان از این که Greirat of the Undead Settlement در دومین سفر خود (به منطقه Irithyll of the Boreal Valley)) زنده می ماند رعایت کنید:

در بازی دو شخصیت وجود دارند که می توانند Greirat of the Undead Settlement را در ماجراجویی دومش نجات دهند، یکی Siegward of Catarina و دیگری Unbreakable Patches. البته هر دوی اینها برای نجات وی به یک چیز نیاز دارند،  Catarina Armor Set.

dark-soul-3-wiki-greirat-loretta-bone

استخوان های Loretta روی یک جسد هستند که از یک بالکن در اولین خانه ای که بعد از بونفایر Undead Settlement وارد آن می شوید آویزان است.

  • Unbreakable Patches: شخصیت Unbreakable Patches مردی است که در ابتدا این ست لباس را می دزدد و می توانید او را در Cathedral of the Deep پیدا کنید. او به شما حقه می زند. اگر با او صحبت کنید و گولش را بخورید و در تله او در Belltower منطقه Firelink Shrine گرفتار شوید، سپس دوباره از آنجا بیرون بیایید و مجددا با او در Firelink Shrine صحبت کنید و او را ببخشید، وی تیدیل به یک فروشنده می شود. همچنین او بعد از سفر دوم Greirat of the Undead Settlement به Irithyll از شما می پرسد که وی کجا رفته است زیرا گویا به او لطفی را بدهکار است. اگر جای او را به Unbreakable Patches بگویید، Greirat of the Undead Settlement توسط یک “peculiar Onion Knight” که در واقع همان Unbreakable Patches است نجات می یابد. شما باید Greirat of the Undead Settlement را به ماجراجویی دوم خود بفرستید و سپس Unbreakable Patches را از جای او آگاه کنید اما باید حتما قبل از شکست Pontiff Sulyvahn این کار را بکنید وگرنه او از شما اصلا نمی پرسد که Greirat of the Undead Settlement کجاست. این نکته را نیز بدانید که اگر ست زره Catarina Armor Set را از Unbreakable Patches بخرید او دیگر ظاهری جعلی برای این که برود و Greirat of the Undead Settlement را نجات دهد ندارد و Greirat of the Undead Settlement کشته خواهد شد.
  • Siegward of Catarina: وی دیگر شخصیتی است که می تواند Greirat of the Undead Settlement را نجات دهد و در واقع او صاحب اصلی زره Catarina Armor Set است و برای نجات Greirat of the Undead Settlement نیز به ست زره نیاز دارد. وقتی که شما با Patches در Cathedral of the Deep صحبت کردید می توانید Siegward of Catarina را بدون زره در چاهی بیرون از منطقه بونفایر Cleansing Chapel پیدا کنید. اگر ست لباس او را از Patches خریده باشید باید آن را برای Siegward در چاه بیاندازید تا او بتواند خارج شود. شما در این بخش اصلا نباید به منطقه  Irithyll Dungeon بروید زیرا اگر بروید Siegward of Catarina منطقه  Irithyll of the Boreal Valley را ترک خواهد کرد و برای نجات جان Greirat of the Undead Settlement حاضر نخواهد بود و در این صورت بعد از کشتن باس بعدی جنازه Greirat of the Undead Settlement را پیدا خواهید کرد.
Dark-Souls-3-Greirat-06

Greirat of the Undead Settlement در Firelink Shrine در پایین پله های سمت راست آهنگر قرار دارد و به عنوان فروشنده عمل می کند.

  • قبل از این که یک باس را بکشید، به هیچ وجه در  Irithyll Dungeon گشت و گذار نکنید (البته می توانید اولین بونفایر را روشن کنید ولی اصلا جلوتر نروید و با Siegward of Catarina در Boreal Valley صحبت نکنید) و همین طور در Profaned Capital. این کارها باعث می شوند تا Greirat of the Undead Settlement بمیرد.
  • اگر از بار قبلی بازی خود ست زره Catarina Set را دارید، Patches دیگر خود به خود Greirat of the Undead Settlement را نجات نمی دهد و در این حالت باید زره را به Siegward of Catarina بدهید و هرگز آن را از Patches خریداری نکنید تا زمانی که Greirat of the Undead Settlementنجان داده شود.

سومین سفر Greirat of the Undead Settlement (به Lothric Castle):

بعد از این که Greirat of the Undead Settlement را زا سفر دوم به سلامت بازگرداندید، او برای بار سوم از شما می خواهد تا اجازه دهید به Lothric Castle برود. این را بدانید که اگر برود می میرد و راهی برای نجات او نیست و در واقع این مسیر داستانی خط ماموریت این شخصیت است و در این قسمت دیگر شکست محسوب نمی شود زیرا راهی برای جلوگیری از آت وجود ندارد. Patches از شما می پرسد که Greirat of the Undead Settlement کجا رفته است و برای مدتی هم ناپدید می شود و سپس باز می گردد در حالی که نتوانسته Greirat of the Undead Settlement را نجات دهد و یک آیتم  Hidden Blessing نیز به فروشگاهش اضافه می شود.

DS3_Boreal_Valley_12.0

اتاقی آبگرفته در منطقه دریاچه Boreal Valley پر از این زنان عنکبوتی شکل که در صورت نجات ندادن Greirat در سفر دوم، جسد و خاکستر او را در اینجا خواهید یافت.

خاکستر Greirat of the Undead Settlement را می توانید بر روی سقف منطقه Grand Archives پیدا کنید؛ در نقطه ای که بعد از پایین پریدن از آن، گروهی از Corvian ها را می بینید. دادن خاکستر Greirat of the Undead Settlement به Shrine Handmaid باعث می شود تا گلوله های انفجاری و … به فروشگاه او اضافه شود و همینطور هر آیتمی که تا قبل از آن Greirat of the Undead Settlement به شما می فروخت را نیز می توانید از فروشگاه Shrine Handmaid بخرید. همچنین آیتم هایی که بین هر دو فروشگاه Shrine Handmaid و Greirat of the Undead Settlement مشترک بوده است (مثل Firebomb)، اکنون با قیمت فروشگاه Greirat of the Undead Settlement که پایین تر است فروخته می شوند (مثلا Firebomb به جای ۱۰۰ روح اکنون با ۵۰ روح فروخته می شود).

  • خاکستر Greirat of the Undead Settlement هیچ آیتم دیگری را به غیر از مواردی که او در فروشگاهش می فروخته است آزاد نمی کند.
  • کشتن Greirat of the Undead Settlement در زمانی که هم او و هم Patches در Firelink Shrine هستند، باعث می شود تا Patches دشمن شما شود و به شما حمله کند.
  • بعد از این که خاکستر Greirat of the Undead Settlement را به Shrine Handmaid می دهید او دیگر آیتم rimeblue moss clump را نمی فروشد و باید برای او خاکستر prisoner chief را بیاورید تا وی دوباره شروع به فروختن rimeblue moss clump  کند.
  • کشتن Greirat of the Undead Settlement باعث می شود تا خاکستر او و یک Bandit’s Knife از او به جای بماند (البته اگر یکی از این چاقوها خریده باشید دیگر بر روی جنازه او وجود ندارد). همچنین اگر قبل از این که او به شما Blue Tearstone Ring را داده باشد او را بکشید این حلقه نیز بر روی جنازه او باقی می ماند.

ادامه راهنما:

روی پل بزرگی که جلوتر بعد از بونفایر می بینید یک مینی باس و یک دشمن مخوف که طراحی شاهکاری دارد انتظارتان را می کشد. وقتی تا وسط های پل بروید از پشت سرتان Sulyvahn’s Beast می پرد پایین و باید با او نبرد کنید. این مبارزه سختی است زیرا این دشمن خیلی قوی است و هر ضربه اش آسیب خیلی زیادی وارد می کند و اگر هم به کنار و پشت او بروید بلافاصله می چرخد و روبرویتان قرار می گیرد. فقط وقتی که وی مثلا مشغول آماده کردن حمله Lightning خود است و مقداری زمان به شما می دهد، باید نزدیکش بروید و به او حمله کنید وگرنه در سایر مواقع باید قدرت بدنی خود را صرف دفاع یا جاخالی دادن از حملات پشت سر هم و وحشیانه او کنید.

آخه مگه یه طراحی چقدر می تونه شاهکار و مخوف باشه… آخه چیکار می کنی میازاکی لامصب با اون رفیقای نابغه دیوانه ت!!

تازه دفاع هم چندان فایده ای ندارد و بهتر است کلا بر روی جاخالی دادن و غلت زدن تمرکز نمایید. البته این را هم بدانید که اکنون که عروسک را دارید می توانید اصلا بدوید آن طرف پل و فرار کنید و از درون بخش شبیه مه که برای مبارزه با Sulyvahn’s Beast در آن طرف پل ایجاد شده است رد شوید! وقتی هم که رد شدید بعد از مدت کوتاهی Sulyvahn’s Beast هم ناپدید می شود ولی خب می توانید دوباره برای مبارزه با او برگردید. به شما پیشنهاد می کنم با فرار کردن خودتان را کوچک نکنید زیرا شما در حال بازی کردن سولز هستید و یک سولز باز فرار نمی کند و هر باس و مینی باسی را می کشد.

بله دیگه.. وقتی در سولز پشت سرتون رو نگاه نکنید اینجوری میشه!!

به هر شکل بعد از شکست Sulyvahn’s Beast یا فرار از دست او، از نزدیک انتهای پل soul را بردارید. اگر اکنون دوباره به وسط پل برگردید و بازی را ریلود کنید، می توانید علامت احضار Sirris را ببینید و به دنیای او بروید و خط داستانی وی را ادامه دهید. Sirris شخصیت بسیار مهم و حساسی در بازی است که خیلی زود و با کوچکترین اشتباهی یا دیگر برای همیشه می رود و یا دشمنتان می شود. بنابر این بخش هایی از خط داستانی و روند این شخصیت را نیز در اینجا برای شما قرار می دهیم تا بدانید که دقیقا باید چه کاری در رابطه با وی انجام دهید تا خط داستانی اش تکمیل گردد.

SunlessSirris

sirris of the Sunless realms از قدرمندترین و جالب ترین شخصیت های بازی است که خط داستانی نسبتا طولانی نیز دارد

  • sirris of the Sunless realms

sirris of the Sunless realms یکی از شخصیت های غیر قابل بازی در عنوان Dark Souls 3 است که خط داستانی نسبتا طولانی نیز دارد که ممکن است آن را از دست بدهید. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات این شخصیت را با شما عزیزان در میان بگذاریم تا بتوانید با انجام خط داستانی وی ایتم های او را به دست آورید. ابتدا با ارائه نکاتی کلی از این شخصیت شروع می کنیم:

  • sirris of the Sunless realms قابل کشتن است و زمانی که وی را بکشید می توانید زره وی را از Shrine Handmaid بخرید.
  • وی به شما gesture (حالت) “Darkmoon Loyalty” را می دهد.
  • تجهیرات و جادوهای که در مبارزه استفاده می کند شامل Estoc, Sunless Talisman, Darkmoon Blade, Great Heal, Magic Barrier هستند.
  • وی می تواند در مبارزه با Abyss Watchers به کمک شما بیاید و وی را احضار کنید. همچنین در باس فایت های Deacons of the Deep, Dragonslayer Armour و Twin Princes نیز می توانید وی را احضار کنید تا به کمکتان بیاید. البته باید بار دوم نیز در Firelink Shrine با وی صحبت کرده باشید.
dark-soul-3-wiki-anri-horace-3

محل همیشگی sirris of the Sunless realms در Firelink Shrine

خط داستانی و ماموریت:

۱- اولین مرحله خط داستانی sirris of the Sunless realms از منطقه  Road of Sacrifices آغاز می شود، وقتی که برای اولین بار با  Horace و Anri of Astora صحبت می کنید در بازگشت به Firelink Shrine وی را می بینید که روی پله ها نشسته است و باید با او صحبت کنید.

۲-  Dreamchaser’s Ashes را پیدا کنید و به Shrine Handmaid بدهید.

۳- با sirris صحبت کنبد و gesture (حالت) “Darkmoon Loyalty” را دریافت کنید.

۴- Sulyvahn’s Beast را در پل نزدیک به بونفایر Irithyll of the Boreal بکشید. بازی را ریلود کنید و اکنون باید علامت احضار sirris of the Sunless realms در وسط پل ایجاد شده باشد. از آن استفاده کنید تا به دنیای وی بروید و به او کمک کنید تا  Creighton the Wanderer را بکشد.

نکته: اگر علامت احضار وی روی پل ظاهر نشد، کشتن Curse-Rotted Greatwood باعث میشود تا ظاهر شود.

نکته: اگر Curse-Rotted Greatwood را کشته اید و علامت وی باز هم ظاهر نشده است به Firelink Shrine بازگردید (بعد از فعال کردن بونفایر بعد از پل) و از آنجا دوباره به اول پل بازگردید. اکنون دیگر علامت احضار وی ظاهر شده است.

dark-souls-3-sirris-of-the-sunless-realms

sirris بسیار نسبت به رفتارهای شما حساس است و ممکن است خط داستانی او را خراب کنید و وی را دشمن خود سازید.

۵- با sirris در Firelink Shrine صحبت کنید تا آیتم های Mail Breaker و the Silvercat Ring را به خاطر کمک کردن به وی شما بدهد.

۶- بعد از شکست  Aldrich از علامت احضار sirris در بیرون از منطقه باس فایت Curse-Rotted Greatwood استفاده کنید تا باز هم به دنیای وی احضار شوید و این بار کمک کنید تا  Holy Knight Hodrick را بکشد.

توجه: در این مرحله یک آیتم خاص و منحصر به فرد به نام  Budding Green Blossom در فروشگاه Shrine Handmaid ظاهر می شود. توضیحات این ایتم موارد جالبی را در مورد sirris بازگو می کند: “خداحافظ، مادربزرگ عزیز، من پدربزرگ را در Pit of Hollows خواهم دید”.  sirris احتمالا این ایتم را قبل از این که به مبارزه با Holy Knight Hodrick که پدربزرگ وی است برود، نزد Shrine Handmaid گذاشته است. ظاهر شدن این آیتم در فروشگاه نشانه پیشرفت صحیح شما در خط داستانی sirris of the Sunless realms است اما نیازی به خریدن آن نیست.

dark_souls_3_guide_npcs_sirris_of_the_sunless-realms

sirris در واقع نوه Holy Knight Hodrick است که این را در توضیحات آیتم ها می توان فهمید

۷- وقتی که به دنیای خود بازگشتید متوجه می شوید که تمام منطقه باس فایت ریخته است و شما می توانید به درون Pit بپرید بدون این که آسیبی از افتادن به پایین به شما وارد شود. زره Hodrick یعنی the Sunset Armor Set کنار بونفایر Pit of Hollows است و سپر Sunset بر روی قبر Hodrick قرار دارد. هر دوی این ایتمها قبل از صحبت مجدد با sirris قابل برداشتن هستند.

۸ برای آخرین بار در Firelink Shrine با sirris صحبت کنید و وی برای شما قسم وفاداری یاد می کند. اگر پیشنهاد وی را نپذیرید وی باز هم در Firelink Shrine می ماند و می توانید با صحبت دوباره با او پیشنهاد وی را بپذیرید. بعد از پذیرفتن پیشنهاد وی دیگر حتی اگر به او حمله کنید نیز به شما ضربه نمی زند و کشتن وی حتی گناه محسوب نمی شود و بازیباز به راحتی می تواند تجهیزات وی را به دست آورد.

۹- بعد از شکست  Twin Princes، می توانید جسد sirris of the Sunless realms را در قبر مادربزرگش پیدا کنید و سپس  Sunless Talisman و زره وی را نیز می توانید از Shrine Handmaid خریداری نمایید.

dark-souls-iii-sirris-v-hodrick

برای پیشبرد خط داستانی sirris باید به وی در کشتن پدربزرگ خود که رهبر گروه Mound’s Maker نیز هست کمک کنید.

شکست در روند داستانی و ماموریت sirris of the Sunless realms:

  • اگر شما به Rosaria حتی یک عدد Pale Tongue برای پیشرفت در covenant  وی بدهید، sirris از Firelink Shrine خواهد رفت و دشمن شما می شود.
  • اگر شما Company Captain Yorshka را بکشید نیز sirris از Firelink Shrine خواهد رفت. (بعد از آپدیت ۱٫۰۵ اگر Company Captain Yorshka را بکشید و سپس ظاهر خود را عوض کنید ماموریت sirris قابل ادامه خواهد بود).
  • اگر قبل از برداشتن آیتم ها از روی جسد Company Captain Yorshka پس از کشتن وی، ظاهر خود را عوض کنید نیز خط داستانی sirris متوقف خواهد شد. ابتدا آیتم ها را بردارید و سپس تغییر ظاهر دهید.

  بعد از شکست Sulyvahn’s Beast اگر دوباره به وسط پل برگردید و بازی را ریلود کنید، می توانید علامت احضار Sirris را ببینید و به دنیای او بروید و خط داستانی وی را ادامه دهید. Sirris شخصیت بسیار مهم و حساسی در بازی است که خیلی زود و با کوچکترین اشتباهی یا دیگر برای همیشه می رود و یا دشمنتان می شود. 

ادامه راهنما:

حالا در قسمت بعد از پل و دور فواره ای که در وسط می بینید، بگردید تا آیتم های Soul of a Nameless Soldier، یک عدد Rime-Blue Moss Clump و بک Soul of a Weary Warrior را بردارید. سپس بونفایر Central Irithyll bonfire را در اینجا روشن کنید.

از Central Irithyll به سمت Church of Yorshka

دارک سولز واقعی دارد شروع می شود!! نفس عمیق بکشید! از بونفایر به تنها مسیری که وجود دارد رفته و از چند پله بالا بروید. از روح های قد بلند و بسیار محو که به سمتتان می آیند نترسید زیرا اینها کاری به شما ندارند و می روند. چیزی که باید از آن بترسید دشمنان سفید پوشی که جلوتر وجود دارند، هستند (البته ترس برای ما وجود ندارد!). این دشمنان، Pontiff Knight ها هستند که بسیار خطرناکند. آن ها ناگهان به سرعت می توانند به سمت شما حمله کنند. حملات آن ها معمولا شامل یک حمله کند در ابتداست که جاخالی دادن از آن راحت است و سپس یک ضربه دوم که فرار کردن از آن خیلی سخت است و اگر به شما برخورد کند مقدار زیادی از سلامتی را از بین می برد و به نوعی در آن گیر می کنید!

Pontiff Knight ها بسیار خطرناکند. آن ها ناگهان به سرعت می توانند به سمت شما حمله کنند. حملات آن ها معمولا شامل یک حمله کند در ابتداست که جاخالی دادن از آن راحت است و سپس یک ضربه دوم که فرار کردن از آن خیلی سخت است و اگر به شما برخورد کند مقدار زیادی از سلامتی را از بین می برد و به نوعی در آن گیر می کنید!

این شوالیه ها poise خیلی خیلی بالایی دارند و بنابراین خراب کردن حمله شان کار خیلی دشواری است. اگر اینها مقاومت شما را بشکنند و قدرت بدنیتان تمام شود و شما را stagger کنند، آن وقت است که اسیر یک کمبوی بسیار سریع و مرگبار از آن ها می شوید که پشت سر هم ضربات مرگبار را به شما وارد می کنند. اگر هم از دور بخواهید به آن ها حمله کنید، این لعنتی ها جواب بدتری می دهند و یک سری شلیک های dark انجام می دهند که تازه دنبال شما هم می آید و به جای فرصت برای ضربه زدن از راه دور به آن ها، بیشتر باید از حملات از راه دور آن ها فرار کنید! بهتر است این طور بگویم که با هر یک از شوالیه ها مثل یک NPC خاص مبارزه کنید و بسیار با دقت و تمرکز باشید. وقتی اولین شوالیه را روی پله ها کشتید، از سمت چپ پله ها Soul of a Weary Warrior  را بردارید. سپس دومین شوالیه را نیز بکشید. مسیر کناری باریک سمت چپ که از آن سر و صدا می اید را بی خیال شوید زیرا دروازه بسته است.

این شوالیه ها poise خیلی خیلی بالایی دارند و بنابراین خراب کردن حمله شان کار خیلی دشواری است. اگر اینها مقاومت شما را بشکنند و قدرت بدنیتان تمام شود و شما را stagger کنند، آن وقت است که اسیر یک کمبوی بسیار سریع و مرگبار از آن ها می شوید که پشت سر هم ضربات مرگبار را به شما وارد می کنند. اگر هم از دور بخواهید به آن ها حمله کنید، این لعنتی ها جواب بدتری می دهند و یک سری شلیک های dark انجام می دهند که تازه دنبال شما هم می آید و به جای فرصت برای ضربه زدن از راه دور به آن ها، بیشتر باید از حملات از راه دور آن ها فرار کنید! بهتر است این طور بگویم که با هر یک از شوالیه ها مثل یک NPC خاص مبارزه کنید و بسیار با دقت و تمرکز باشید.

کمی جلوتر یک شوالیه دیگر از چند پله کوچک که سمت راست هستند ناگهان به شما حمله می کند که مراقب باشید و او را از پای در آورید و سپس از انتهای پله هایی که او روی آنها بود، Large Titanite Shard را بردارید. برگردید و مسیر مستقیم اصلی را ادامه دهید. از پله هایی که می بینید به یک بخش “میدان مانند با فواره” می رسند بالا بروید ولی در حدود وسط آنها بایستید و دیگر بالا نروید. از اینجا می توانید ۲ عدد Irithyllian slave را ببینید. اینها دشمنان معمولی و ضعیف این منطقه هستند و اصلا قابل مقایسه با شوالیه ها نیستند. البته اگر بگذارید به شما ضربه بزنند آسیب نسبتا زیادی می بینید و معمولا هم دچار frostbite می شوید ولی خب می توانید خیلی زودتر از این حرف ها این دشمنان را بکشید. اینجا اگر کاملا از پله ها بالا بروید و وارد یک بخش باز و بزرگ دایره مانند که فواره وسطش است، شوید، ۳ عدد از این برده ها و یک دشمن سرسخت دیگر که به آن bishop می گوییم همزمان به شما ممکن است حمله کنند و کارتان را خیلی سخت نمایند. پس بهتر است که این برده ها را یکی یکی به سمت خود و روی پله ها بکشید و بروید عقب تر و آن ها را از پای در آورید. ۳ تای دیگر از این برده ها نیز دورتر از این گروهی که کشتید وجود دارند که بعدا می ایند.

bishop از خیلی فاصله دور شما را می بیند و دامنه حملاتش هم اندازه دامنه دیدش است و یک خط طولانی و قدرتمند از آتش را به سمت شما می فرستد که دنبالتان هم می آید و خیلی فرار از آن سخت است (تازه از خیلی موانع و دیوارها و .. هم رد می شود!!) و یا از زیر پای شما آتش ظاهر می کند که باید با سریعا غلت زدن و جاخالی دادن از اینها فرار کنید. بهترین راه مبارزه با اینها، از نزدیک است.

bishop به طرز شدیدی دشوار و آزار دهنده است. زیرا اولا از خیلی فاصله دور شما را می بیند و دامنه حملاتش هم اندازه دامنه دیدش است و یک خط طولانی و قدرتمند از آتش را به سمت شما می فرستد که دنبالتان هم می آید و خیلی فرار از آن سخت است (تازه از خیلی موانع و دیوارها و .. هم رد می شود!!) و یا از زیر پای شما آتش ظاهر می کند که باید با سریعا غلت زدن و جاخالی دادن از اینها فرار کنید. بهترین راه مبارزه با اینها، از نزدیک است. وقتی همه این دشمنان و بیشاپ و .. را کشتید، از دور فواره وسط این بخش، Budding Green Blossom و Soul of a Nameless Traveller را بردارید. تنها مسیر موجود همان سمت چپ است که بیشاپ و برده ها از آنجا آمدند. مقداری جلوتر در این مسیر مراقب یک ببشاپ دیگر که در سمت راست شما بالای یک پلتفرم قرار دارد نیز باشید. او وقتی بخواهید که آیتم سمت چپ این بخش که دو عدد Rime-Blue Moss Clump هستند را بردارید، به شما حمله می کند با همان حملات لعنتی آتشینش.

با کشتن این Evangelist معجزه Dorhys Gnawing را می گیرید و یک Witchtree Branch را نیز از این بخش بردارید و دروازه آهنی را باز کنید تا مبانبری به مسیر اصلی خیابان در جایی که این بخش را شروع کردیم باز شود.

وقتی از این مسیر شیبدار بالا رفتید و دوباره به خیابان صاف رسیدید، همینجا بایستید زیرا دو عدد شوالیه به سمت شما می آیند. البته می توانید قبل از رسیدن این دو خیلی زود بپیچید به راست و در مسیر باریک بالکنی که به بیشاپ دومی می رسد و از روی آن به شما حمله می کرد، وی را از پای در آورید. سپس با دقت و تمرکز دو عدد شوالیه را از پای در آورید که ممکن است دوتایی با هم به شما حمله کنند و کار سختی دارید. وقتی این دو را کشتید، از مسیر سمت راست جایی که این دو دشمن را دیدیم و در بالای بخش شیبداری که از آن آمدیم، می توانید Large Titanite Shard را بردارید. بخشی که در طرف دیگر خیابان قرار دارد و کمی به بالا می رود، به یک کریستال لیزارد میرسد که Twinkling Titanite به همراه دارد. حالا بخش نیم دایره ای که در این قسمت می بینید را به جهت عقربه های ساعت دنبال کنید و در انتهای این مسیر به دیوار ضربه بزنید تا راهی باز شود که چند پله دارد و به پایین می رود و یک Pontiff Knight در پایین منتظر شماست. بعد از کشتن او می توانید Large Titanite Shard را بردارید. حالا از پله های دیگری که در این بخش وجود دارد پایین بروید و یک Evangelist را که مسئول همه آن سرو صداهایی است که قبلا گفتیم به حسابشان می رسیم از پای در آورید. با کشتن او معجزه Dorhys Gnawing را می گیرید و یک Witchtree Branch را نیز از این بخش بردارید و دروازه آهنی را باز کنید تا مبانبری به مسیر اصلی خیابان در جایی که این بخش را شروع کردیم باز شود.

بونفایر Church of Yorshka bonfire را روشن نمایید. اگر این راهنما را دنبال کرده باشید حتما Anri of Astora را نزدیک بونفایر می بینید.

حالا برگردید به خیابان اصلی از جایی که به دیوار ضربه زدیم برگردید پایین و به محل اولیه برگردید و مسیر اصلی را دنبال کنید که به یک ۳ راهی می رسد. روبرو یک مسیر با سقف طاق مانند است که دو Pontiff Knight و یک بیشاپ در آن می بینید که فعلا حرکتی نمی کنند. یک مسیر کوچک در سمت راست خیابان می بینید و یک مسیر بزرگتر در سمت چپتان. این ۳ راهی را به خاطر داشته باشید. ابتدا به راست بروید و در ادامه آن Large Titanite Shard را بردارید. سپس برگردید و مسیر چپ را بروید. در پایین چند پله زیر درخت Large Titanite Shard را بردارید و سپس از پله ها بالا بروید و مسیر را مستقیم ادامه دهید تا وارد یک بخش کلیسا شوید و بونفایر Church of Yorshka bonfire را روشن نمایید. در قسمت بعدی ادامه مسیر و همچنین خط داستانی Anri of Astora که حتما او را نزدیک بونفایر دیده اید دنبال خواهیم کرد.

در قسمت بعدی ادامه مسیر و همچنین خط داستانی Anri of Astora که حتما او را نزدیک بونفایر دیده اید دنبال خواهیم کرد. 

منبع متن: gamefa