اخیرا اطلاعاتی از سرویس استیم (Steam) به بیرون درز کرده که نشانگر تعداد بازیکنان هر بازی است. یکی از بزرگترین اعداد حاضر در این جدول مربوط به تعداد بازیکنان پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی عنوان Doom می‌باشد. با توجه به این اطلاعات، به نظر می‌رسد که هنوز هم بازیکنان بسیاری در حال مبارزه با شیاطین هستند. نسخه جدید […]

آمار لو رفته استیم تعداد دقیق بازیکنان Doom را نشان می‌دهد

اخیرا اطلاعاتی از سرویس استیم (Steam) به بیرون درز کرده که نشانگر تعداد بازیکنان هر بازی است. یکی از بزرگترین اعداد حاضر در این جدول مربوط به تعداد بازیکنان پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی عنوان Doom می‌باشد. با توجه به این اطلاعات، به نظر می‌رسد که هنوز هم بازیکنان بسیاری در حال مبارزه با شیاطین هستند.

نسخه جدید Doom در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک ریبوت منتشر شد که پس از گذشت مدت کوتاهی به خاطر گیم‌پلی دیوانه‌وار و داستان خوب خود توانست نظر عده‌ی بسیاری از بازیکنان را جلب کند. این اطلاعات نشانگر تعداد بازیکنان بازی برروی پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی می‌باشد. حال با احتساب دیگر پلتفرم‌های Doom، مطمئنا به عددی قابل توجه دست خواهیم یافت.

عدد دقیق تعداد بازیکنانی که به خرید و تجربه‌ی Doom برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی اقدام کرده‌اند برابر با ۳,۱۹۷,۶۲۶ میلیون نفر می‌باشد. این آمار پس از فروش تابستان استیم ثبت شده است. احتمالا معرفی نسخه‌ی جدید این سری با نام Doom Eternal هم تاثیراتی در این عدد داشته است. چرا که مطمئنا بسیاری از بازیکنان پس از معرفی نسخه جدید، برای درک بهتر این سری راغب به تجربه‌ی Doom 2016 شده‌اند.

Doom یکی از دو عنوان ریبوت شده شرکت بتسدا (Bethesda) در چند سال اخیر است. این بازی در کنار ریبوت Wolfenstein: The New Order از جمله محبوبت‌ترین عناوین تیراندازی اول شخص در طول چند سال اخیر هستند. با وجود نبود بخش چند‌نفره‌ در Wolfenstein و یا بخش چند‌نفره نه‌ چندان خوب در Doom، این دو بازی فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده‌اند. موضوعی که نشان از توانایی بی‌نظیر بتسدا در خلق عناوین مهیج تک‎‌نفره است.

Doom هم اکنون در دسترس کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار دارد.

منبع متن: gamefa