درحالی که فصل تابستان با گرمای بی سابقه ای شروع شده و با توجه به مشکلات به وجود آمده در حوزه IT و قطعات سخت افزار و نوسانات نرخ ارز، چیزی جز حرارت بالای هوا نسیب گیمرها نشده است! قبل تر که ماینرها با خرید تقریباً همه کارت گرافیک های بازار، عرصه را بر گیمرها تنگ کرده بودند، حال با افزایش بسیار زیاد نرخ ارز، مجدداً کارت گرافیک به یکی از دست نیافتنی های گیمر تبدیل شده است! حال چاره چیست؟ آیا باید با دنیای گیمینگ خداحافظی کرد یا هنوز برای گیمینگ با بودجه های متوسط هم راهی وجود دارد؟ پاسخ خوشبختانه مثبت است.

asus

در سال گذشته و با معرفی میانرده های تراشه گرافیکی NVIDIA، ایسوس قدرتمند ترین کارت گرافیک میانرده مبتنی بر GTX 1050TI را با نام ROG STRIX GTX 1050T I  با 4 گیگابایت حافظه DDR5 راهی بازار کرد. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به این کارت گرافیک مقرون به صرفه ولی قدرتمند بیاندازیم.

طراحی بر گرفته از اسطوره های گیمینگ ایسوس

خط تولید ROG ایسوس که بیش از یک دهه از شروع به کار آن می گذرد، همواره محصولاتی در خور گیمینگ برای گیمرها تولید کرده است. ROG STRIX GTX1050TIایسوس نیز یکی از بهترین هایی است که برای بودجه های محدود که خواهان گیمینگ با تفکیک پذیری Full HD هستند تولید شده است. از ویژگی های ذاتی این کارت گرافیک فناوری G-Sync، DirectX 12 و NVIDIA GameWorks است که لذت نسل جدید گیمینگ را مانند کارت گرافیک های قدرتمندتر با معماری Pascal به همراه دارد.

برند نخست کارت گرافیک در جهان، برای ROG STRIX GTX1050TI نهایت سفارشی سازی را در نظر گرفته است و ایسوس مدار چاپی این کارت گرافیک را از پایه با فناوری Auto-Extreme خود تولید کرده است. ایسوس در خط تولید تمام خودکار خود،از قطعات با کیفیت و با استاندار Supper Alloy Power II استفاده کرده که این قطعات دقیقاً در رده بالاترین کارت گرافیک های ایسوس استفاده شده است. ایسوس به منظور خنک سازی بهتر نیز دقیقاً از فن هایی که در کارت گرافیک های رده بالای خود به کار برده در STRIX GTX 1050TI استفاده کرده است. این فن های ابداعی که با نام فن های لبه دار شناخته می شوند از فناوری 0dB نیز در هنگام کار استفاده می کنند. با کمک این فناوری زمانی که دمای هسته تراشه گرافیکی زیر 60 درجه باشد، فن ها از چرخش باز می ایستند و کارت با هیتسینک قدرتمند خود خنک می شود و صدایی از کارت گرافیک به گوش نمی رسد. علاوه بر آن به دلیل عدم کارکردن فن ها، گردو غبار نیز وارد قطعه نمی شود و طول عمر آن نیز افزایش می یابد.  در قسمت پشتی کارت گرافیک نیز یک پلیت محافظ قرار دارد که علاوه بر زیبایی، از نشستن گردو غبار در قسمت پشتی کارت و هم از بروز صدماتی مانند اتصال کوتاه در هنگام اسمبل جلوگیری می کند. ناگفته نماند که ایسوس به منظور زیباتر کردن ظاهر این کارت یک نشان کوچک ROG با نورپردازی Aura Sync در بین دو فن کارت گرافیک قرار داده است تا ظاهر آن جذاب تر شود.

تا اینجا بیشتر در مورد کارت گرافیک صحبت شد، حال آیا می توان به این کارت گرافیک برای بودجه های حدود یک میلیون و پانصد هزارتومانی اعتماد کرد؟ پاسخ کاملاً مثبت است! با تست های انجام شده در بازی های رایج با تفکیک پذیری Full HD و اعمال تنظیمات بالا برای بازی ها، این کارت گرافیک به راحتی می تواند اکثر بازی ها را با نرخ فرم 60 با بالاترین جزئیات اجرا کند.

در حال حاضر مدل های متفاوت کارت گرافیک های سری ROG STRIX، EX، PH و Dual ایسوس در بازار موجود است و اگر خواهان گیمینگ با تفکیک پذیری FHD را در این تابستان داغ هستید، یکی از بهترین انتخاب های بازار کارت گرافیک  ROG STRIX GTX 1050TI O4G است.

منبع متن: pardisgame