کارگردان ارشد Spider-Man: استودیو Rocksteady بازی‌های ابرقهرمانی را از نو تعریف کرد؛ ما می‌خواهیم هم‌سطح آن‌ها باشیم

اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی مصاحبه‌ای گروهی با چند تن از از اعضای Insomniac Games صورت گرفته است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، در این مصاحبه کارگردان ارشد بازی ‌Marvel’s Spider-Man یعنی "برایان اینتیهار" (Bryan Intihar) درباره یکی از بهترین‌های دنیای ابرقهرمان‌ها در صنعت بازی یعنی Rocksteady و سه‌گانه Batman Arkham صحبت کرده است.

Rocksteady در یک بازه زمانی 6 ساله، با عرضه City ،Asylum و Knight موفق به عرضه 3 بازی خیره‌کننده و تحسین‌برانگیز بین سال‌های 2009 تا 2015 شد. تمامی این عناوین هم از طرف بازیکنان و هم از طرف منتقدان بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کردند ولی از همه مهم‌تر، Rocksteady ثابت کرد که نیازی نیست بازی‌های ابرقهرمانی تنها عناوین با عجله ساخته‌شده از روی فیلم‌های سینمایی باشند.

با توجه به یادآوری‌های بالا، قابل درک است که چرا "اینتیهار" می‌گوید یکی از اهداف Insomniac با Marvel’s Spider-Man رسیدن به سطح Rocksteady است.

"بگذارید قبل از اینکه چیزی بگویید خاطر نشان کنم: بله، ما عناوین Batman Arkham را تجربه کرده‌ایم و بسیاری از طرفداران از ما پرسیده‌اند ک چگونه می‌خواهیم با سطح استانداری که آن‌ها تعیین کرده‌اند برابری کنیم. Rocksteady کیفیت بازی‌های ابرقهرمانی را از نو تعریف کرد و ما می‌خواهیم هم سطح آن‌ها باشیم."

سپس "اینهیتار" درباره سختی‌ها و مشکلات طرح داستانی بازی و به خصوص نقش "مری جین" که نسبت به بسیاری از کتاب‌های کمیک متفاوت است، صحبت کرد.

"من به گذشته نگاه کردم و با خودم گفتم: "زمانی که فارغ‌التحصیل شدی اوضاع چگونه بود؟ چه کاری انجام می‌دادی؟" یکی از اولین کارهای من روزنامه‌نگاری بود. در طول دانشگاه، من درباره بازی‌های ویدئویی نوشتم و به یاد دارم هنگامی که به دنبال راهنما می‌گشتم، سردبیر و نظر وی برایم بسیار مهم بود. پس با خود فکر کردم: برای "پیتر" چنین شخصیتی چه کسی خواهد بود؟ مشخصا، از آن جایی که چنین فردی باید مرتبط باشد، پس باید شخصیتی آشنا و شناخته‌شده را انتخاب می‌کردیم. همچنین من به اینکه در آن زمان زندگی‌ام چگونه تغییر کرد نیز فکر کردم. دوستی‌ها و رابطه‌ها از دبیرستان به دانشگاه حسابی فرق می‌کند چرا که اغلب به جای دیگری می‌روید، کارهای جدیدی را شروع می‌کنید و تبدیل به یک بزرگسال می‌شوید. برای بعضی‌ها، همان‌طور که برای من اتفاق افتاد، همه چیز درمورد شغل‌شان می‌شود و دوستی‌ها در این میان از بین می‌روند؛ ولی خب این سنی است که می‌توانید هر کاری انجام دهید حتی اگر فکر کنید که واقعا ممکن نیست. 

ما از خودمان پرسیدیم از آن جایی که "پیتر" فردیست که وظیفه نجات دنیا برروی شانه‌هایش سنگینی می‌کند، چگونه می‌توانیم تمامی این احساسات را در وی نشان دهیم و تصمیم گرفتیم که به عنوان یک ابرقهرمان، وی نیز می‌تواند نقطه ضعف‌هایی داشته باشد که در آن مواقع بدون احساس گناه و ناتوانی درخواست کمک کند. زمانی که ما چنین موقعیتی را طراحی کردیم، سوال اصلی این بود: "چه کسی در طول این ماجراجویی به او کمک خواهد کرد؟" و جواب، فردی جز "مری جین" نبود؛ وی قبلا با شغل‌هایی نظیر صاحب باشگاه یا بازیگر به تصویر کشیده شده بود و من شخصا اصلا نمی‌توانستم "مری جین" را با چنین نقش‌هایی در بازی جای دهم.

پس چه کار دیگری می‌توانست انجام دهد؟ من تصور کردم که او می‌تواند یک خبرنگار تحقیقاتی باشد که مثلا به دنبال سردرآوردن از کارهای Inner Demons (نام گروهی خلاف‌کار در دنیای Marvel) است و یا می‌خواهد بفهمد حالا که "ویلسون فیسک" ملقب به Kingpin دیگر نقشی در دنیای خلافکاران ندارد، چه اتفاقی برای نیویورک خواهد افتاد. در نهایت، بحث اصلی این بود که ما تصمیم بگیریم از "پیتر پارکر" و ماجراجویی‌های وی چه می‌خواهیم و "مری جین" به عنوان نتیجه این بحث برای متعادل‌کردن همه چیز، به شکل کنونی بازآفرینی شد. "

عنوان Marvel’s Spider-Man در تاریخ 16 شهریور به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 عرضه خواهد شد. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame