اگر از هواداران کهنه‌کار شرکت مایکروسافت هستید و همچنان از سیستم عامل‌های قدیمی ویندوز ایکس‌پی و ویستا برای بازی کردن استفاده می‌کنید، وقت آن رسیده است تا سیستم عامل خود را ارتقا دهید چراکه فروشگاه دیجیتالی استیم تا مدتی دیگر به پشتیبانی از این سیستم عامل‌ها پایان خواهد داد. شرکت ولو (Valve) به تازگی اعلام […]

استیم پشتیبانی از ویندوزهای ایکس‌پی و ویستا را در سال ۲۰۱۹ متوقف می‌کند

اگر از هواداران کهنه‌کار شرکت مایکروسافت هستید و همچنان از سیستم عامل‌های قدیمی ویندوز ایکس‌پی و ویستا برای بازی کردن استفاده می‌کنید، وقت آن رسیده است تا سیستم عامل خود را ارتقا دهید چراکه فروشگاه دیجیتالی استیم تا مدتی دیگر به پشتیبانی از این سیستم عامل‌ها پایان خواهد داد.

شرکت ولو (Valve) به تازگی اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۹، پشتیبانی از سیستم عامل‌های ویندوز ایکس‌پی و ویندوز ویستا را متوقف خواهد کرد و بازی‌بازان دیگر قادر به انجام بازی‌های این فروشگاه برروی سیستم عامل‌های یاد شده نخواهند بود. دلیل اتخاذ چنین تصمیمی این است که جدیدترین ویژگی‌های استیم، تنها برروی نسخه‌ی تعبیه‌شده‌ی (Embedded) گوگل کروم اجرا می‌شوند و از آن‌جایی که این مرورگر مدت‌ها است برروی ویندوزهای قدیمی‌تر از شماره‌ی هفتم قابل‌اجرا نیست؛ امکان پیاده‌سازی این ویژگی‌ها برروی سیستم عامل‌های یاد شده غیرممکن است.

در حالی که این خبری بسیاری از کاربران سیستم عامل‌های قدیمی مایکروسافت را ناامید کرده است اما به نظر نمی‌رسد خود ولو نگرانی چندانی بابت این موضوع داشته باشد؛ طبق آخرین آمار اعلام شده از وضعیت کاربران استیم، تنها ۰٫۲۲ درصد آن‌ها از سیستم عامل ویندوز ایکس‌پی و ۰٫۰۳ درصد از ویندوز ویستا استفاده می‌کنند که در برابر ارقام سیستم عامل‌های جدیدتر، میزان ناچیزی به شمار می‌آیند.

منبع متن: gamefa