نمایش گیم‌پلی Doom Eternal بر روی یک PC بسیار قدرتمند اجرا شده بود، بازی کنسول‌های مدرن را عذاب خواهد داد

Doom Eternal از نهايت قدرت سخت افزاري کنسول‌هاي مدرن استفاده کرده و توان پردازشي کنسول‌هاي ميان نسلي را نيز به چالش خواهد کشيد.

تهیه کننده ارشد id Software آقاي مارتي استرتن طی رویداد QuakeCon 2018 و در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ پس از اولین نمایش از گیم‌پلی Doom Eternal اعلام کرد که جدیدترین قسمت شوتر آخرالزمانی Doom بعنوان يک بازي نسل بعدي توسعه مي‌يابد و توان اين را دارد که از نهايت قدرت پردازش گرافيکي Xbox One X و PlayStation 4 Pro استفاده کند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از PCGamesN، استرتن در پاسخ به سوالی در مورد اجرای Doom Eternal بر روی جدیدترین کنسول‌های عرضه شده گفت: "خیلی مطمئن نیستم که از مزیتشون استفاده کنیم، ما آنها را عذاب خواهیم داد."

 Doom Eternal اولین عنوانی است که از موتور بازی‌سازی idTech 7 استفاده می‌کند و بر اساس گفته استرتن این موتور برای سیستم‌های نسل بعدی ساخته شده است. طی رویداد QuakeCon، نمایش نفسگیر Doom Eternal بر روی سخت افزاری اجرا شده بود که استرتن آنرا یک "PC بسایر قدرتمند" توصیف می‌کند.

 "همه چیزی که در دمو دیدید، محدودیت‌ها را به چالش خواهد کشید."

اما استرتن به این نکته مهم هم اشاره کرد که آخرین نسخه موتور idTech بسیار انعطاف‌پذیر است، بنابراین Doom Eternal در عین اینکه به خوبی بر روی Xbox One و PlayStation 4 اجرا می‌شود، درست مانند Doom بر روی Nintendo Switch نیز جواب خواهد داد.

"هدف ما این خواهد بود که چنین کیفیتی را بر روی Xbox One X و PS4 Pro به صورت 4K ارائه دهیم و برای دستیابی به این هدف، 60 فریم در ثانیه را قربانی نکنیم."

یکی از قابلیت‌هایی کلیدی که باعث انعطاف‌پذیری بالای idTech 7 شده رابط برنامه نویسی Vulkan است. به گفته استرتن با این رابط کاربری می‌توان از توان پردازشی  PCهای بسیار قدرت تا کنسول‌های محدودی چون Switch به بهترین شکل ممکن تعذیه کرد.

Doom Eternal به صورت همزمان بر روی تمامی پلتفرم‌های اصلی عرضه خواهد شد. تاریخ دقیقی برای عرضه این بازی اعلام نشده اما احتمالا در سال 2019 عرضه خواهد شد.

منبع متن: pardisgame