علیرغم سخنان مدیر سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، آقای حسن کریمی قدوسی مدیر عامل فعلی این سازمان به تازگی اعلام کرده است که فعلا برنامه‌ای برای تولید کنسول ایرانی وجود ندارد. طی روزهای گذشته و در جریان نشست رسانه یا شنبه‌های انقلاب که به منظور بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و […]

فعلاً برنامه‌ای برای تولید کنسول بازی ایرانی وجود ندارد

علیرغم سخنان مدیر سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، آقای حسن کریمی قدوسی مدیر عامل فعلی این سازمان به تازگی اعلام کرده است که فعلا برنامه‌ای برای تولید کنسول ایرانی وجود ندارد.

طی روزهای گذشته و در جریان نشست رسانه یا شنبه‌های انقلاب که به منظور بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و فضای مجازی برگزار شد بهروز مینایی، مدیر عامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن تاکید بر سرمایه گذاری ویژه بر‌روی این صنعت در داخل کشور توصیه کرد که کشور ایران باید به ساخت کنسول‌های بازی ایرانی بپردازد. اظهار نظر جنجالی آقای مینایی با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد. حال به تازگی حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل فعلی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای پستی را در توییتر خود منتشر کرده و نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است. به گفته‌ی آقای  کریمی قدوسی، ایران فعلا برنامه‌ای برای تولید کنسول‌های بازی ایرانی ندارد و از نظر ایشان بهتر است در شرایط حاضر به جای تولید کنسول، بر‌روی تولید محتویات داخلی متمرکز شویم:

سیاست بنیاد ترویج‌ تولید محتوای داخلی به جای سخت افزار و کنسول بازی است. از نظر ما تولید سخت افزار در شرایط فعلی به دلایل زیادی صحیح نیست‌. پیچیدگی تولید، ایجاد محتوا برای آن با توجه به ویژگی های سخت افزاری آن و غیره از جمله دلایل کارا نبودن سیاست تولید کسنول بازی است.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا کشور ایران توانایی لازم برای ساخت یک کنسول داخلی را داراست؟ تا چه میزان با سخنان آقای قدوسی کریمی موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: gamefa