مبارزات دریایی در چند سال گذشته تبدیل به بخش مهمی از عناوین Assassin’s Creed شده است؛ به ویژه در دو عنوان Black Flag و Rogue که تمی شبیه به دزدان دریایی داشتند. حال این ویژگی به Odyssey بازگشته است؛ اما با یک بازنگری کلی که آن را با تم یونانی بازی سازگار میکند. در این […]
مبارزات دریایی در چند سال گذشته تبدیل به بخش مهمی از عناوین Assassin’s Creed شده است؛ به ویژه در دو عنوان Black Flag و Rogue که تمی شبیه به دزدان دریایی داشتند. حال این ویژگی به Odyssey بازگشته است؛ اما با یک بازنگری کلی که آن را با تم یونانی بازی سازگار میکند.
در این راستا، به تازگی وبسایت IGN گفتگویی با اسکات فیلیپس (Scott Phillips)، کارگردان بازی داشته است تا نگاهی عمیقتر به سیستم مبارزات دریایی که در Odyssey ارائه خواهد شد، داشته باشد. این کارگردان به برخی از تغییراتی که در این زمینه اعمال شده تا با زمان بازی سازگاری داشته باشد اشاره کرده است؛ همچنین تغییراتی که در واقع باعث بهتر شدن این مبارزات خواهد شد. در ادامه صحبتهای فیلیپس را در این خصوص میخوانید:
ما احساس کردیم که الان وقت مناسبی است تا ویژگیای را به بازی بازگردانیم که طرفداران در عناوین پیشین Assassin’s Creeds از آن بسیار لذت میبردند. در Origins شاهد حضور کوتاهی از آن بودیم و سپس ما آن را بازطراحی کردیم. ما مجبور بودیم تا تمام بخشهای آن را دوباره توسعه دهیم تا با ماهیت یکپارچه و جهانباز بازی سازگاری داشته باشد.
کشتی که شما کنترل میکنید با نام Adrestia شناخته میشود ( هم برای Alexios و هم برای Kassandra). این کشتی عملکردهای بسیاری دارد که از جمله آنها میتوان به این اشاره کرد که شما میتوانید سرعت کلی کشتی را تعیین کنید. همچنین میتوانید بسته به حملات خود، سرعت شلیکهای خود را نیز تعیین کنید. فیلیپس در ادامه توضیح داد:
ما میدانستیم که این بسیار متفاوتتر از یک کشتی دزدان دریایی در قرن ۱۷ میلادی است؛ بنابراین ما باید با روشی دیگر آن را توسعه میدادیم.
اینبار به جای تهیه انواع مختلفی از مهمات، میزان آسیب وارده از سوی شما بر اساس یک سیستم Adrenaline افزایش مییابد. به عنوان مثال، اگر شما میزان مشخصی آسیب را به یک کشتی وارد کنید، خواهید دید که گزینههای جدید بیشتری برای حمله در دسترس شما قرار میگیرد که از جمله آنها میتواند به پرتاب نیزههای آتشین و یا قابلیت استفاده از منقلهای آتش برای مبارزات در فاصله نزدیک اشاره کرد. اگر شما نقاط ضعف کشتی را هدف بگیرید، آسیب بیشتری وارد خواهید کرد و میتوانید سریعتر دشمنان خود را سرنگون کنید.
شما همچنین میتوانید کشتیهای دیگر را بکوبید و در هم شکستن آنها را شاهد باشید. اما این بدان معنا نیست که شما کنترلی برروی کشتی خود ندارید؛ به منظور ارائه سیستم حرکت موثرتر، شما میتوانید کنترل بهتری بر سرعت خود داشته باشید. بنابراین شما میتوانید یک حمله کوبنده سریع را متوقف کرده و روشی دیگری را برای سرنگونی کشتی دشمن انتخاب کنید. فیلیپس در این خصوص توضیحات زیر را ارائه داد:
بازی در این زمینه بیشتر سریع و خشن شده است. این حملات کاملا دقیق نیست چرا که بر مبنای آن دوره تاریخی است و این که آنها چگونه میجنگیدند. این چیزی است که ما برای آن تلاش کردیم و هدفمان این بوده است.
نحوه کنترل کشتی در واقع بسته به این که چه کسی آن را کنترل میکند متفاوت است. Alexios و Kassandra گزینههایی در اختیار دارند تا ناوبانهای متفاوتی به آنها ملحق شوند و این ناوبانها شخصیتهای مختلفی نیز دارند. بعضی اوقات شما میتوانید از طریق گفتگو آنها را متقاعد سازید و گاها نیز باید با آنها بجنگید تا به شما ملحق شوند. جاناتان دومانت (Jonathan Dumont) مدیر نوآوری Odyssey، در این خصوص توضیحات زیر را ارائه داد:
ما میخواستیم مطمئن شویم که شما تنها نیستید و این که میتوانید خدمه خود را تشکیل داده تا به شما در این ماجراجویی کمک کنند. بیشتر NPCهایی که در جهان بازی ملاقات میکنید را میتوانید استخدام کنید و آنها بسته به مهارتی که دارند به کشتی شما کمک خواهند کرد.
Assassin’s Creed Odyssey قرار است روز جمعه ۱۳ مهر ۹۷ (۵ اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی) بر روی پلتفرمهای رایانههای شخصی، اکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ منتشر شود. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از این عنوان هستید میتوانید تحلیل و بررسی نمایش این بازی در رویداد E3 2018 که توسط محمد آریامقدم به رشتهی تحریر درآمده است را در این نشانی مطالعه کنید. همچنین برای پیگیری سایر اخبار مربوط به بازی، میتوانید به این نشانی مراجعه نمایید.
منبع متن: gamefa