همه ما می‌دانیم که کنسول نینتندو سوییچ فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کند. اما عملکرد کنسول‌های نینتندو در طول تاریخ به چه شکل بوده است؟ حال با کمک جدید‌ترین گزارش مالی نینتندو، می‌توانیم فروش کنسول‌های این شرکت را بررسی کنیم. همان‌طور که انتظار می‌رفت، آمار بدست آمده تحسین برانگیز هستند. بیائید بررسی خود را با […]

نینتندو تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیون کنسول بازی فروحته است

همه ما می‌دانیم که کنسول نینتندو سوییچ فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کند. اما عملکرد کنسول‌های نینتندو در طول تاریخ به چه شکل بوده است؟ حال با کمک جدید‌ترین گزارش مالی نینتندو، می‌توانیم فروش کنسول‌های این شرکت را بررسی کنیم. همان‌طور که انتظار می‌رفت، آمار بدست آمده تحسین برانگیز هستند.

بیائید بررسی خود را با کنسول‌های خانگی نینتندو آغاز کنیم؛ آمار ذکر شده تا ماه ژوئن ۲۰۱۸ میلادی صدق می‌کنند.

نام کنسول فروش سخت افزار (میلیون) فروش نرم افزار (میلیون)
NES ۶۱٫۹۱ ۵۰۰٫۰۱
SNES ۴۹٫۱۰ ۳۷۹٫۰۶
نینتندو ۶۴ ۳۲٫۹۳ ۲۲۴٫۹۷
گیم‌کیوب ۲۱٫۷۴ ۲۰۸٫۵۷
وی ۱۰۱٫۶۳ ۹۱۹٫۹۴
وی یو ۱۳٫۵۶ ۱۰۲٫۲۸
نیننتندو سوییچ ۱۹٫۶۷ ۸۶٫۹۳
جمع کل: ۳۰۰٫۵۴  ۲,۴۲۱٫۷۶

در مجموع، هفت کنسول خانگی نینتندو توانسته‌اند تا بیش از ۳۰۰ میلیون سخت افزار را به فروش برسانند که رقم کمی محسوب نمی‌شود (حتی با این‌که کنسول نینتندو سوییچ تازه در حال گذراندن سال دوم انتشار خود است) اما با بررسی کنسول‌های دستی نینتندو، می‌بینیم که آن‌ها در سطح دیگری قرار دارند.

نام کنسول فروش سخت افزار (میلیون) فروش نرم افزار (میلیون)
گیم بوی و گیم بوی کالر ۱۱۸٫۶۹ ۵۰۱٫۱۱
گیم بوی ادونس ۸۱٫۵۱ ۳۷۷٫۴۲
Nintendo DS ۱۵۴٫۰۲ ۹۴۸٫۶۲
Nintendo 3DS ۷۲٫۸۹ ۳۶۷٫۸۴
جمع کل: ۴۲۷٫۱۱ ۲,۱۹۴٫۹۹

حال اگر فروش کنسول‌های دستی و خانگی را با هم جمع کنیم، به عدد ۷۲۷٫۶۵ میلیون می‌رسیم. البته لازم به ذکر است که لیست‌های ارائه شده شامل فروش کنسول‌های Virtual Boy، NES Classic و SNES Classic نمی‌شود. با این‌که فروش کنسول Virtual Boy آن قدری نیست که در این لیست جایی داشته باشد، اما قطعاً کنسول‌های کلاسیک نینتندو فروش بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند. اگر یادتان باشد، به گفته گروه تحقیقاتی NPD، پرفروش‌ترین کنسول ماه ژوئن در آمریکا NES Classic بوده است. امیدواریم نینتندو آمار دقیق فروش کنسول‌های کلاسیک را اعلام کند.

آیا با دیدن این ارقام غافلگیر شدید؟

منبع متن: gamefa