Dishonored 2، Dishonored و Death of Outsider بازی‌های شگفت‌انگیزی بودند که توانستند با ترکیب سبک مخفی‌کاریِ کلاسیک و گیم‌پلی همه‌جانبه‌ی خود مخاطبان زیادی جذب کنند. البته هیچ‌گاه عناوین یاد شده به موفقیت کاملی که در شان آن‌ها بود نرسیدند و به جز Dishonored، دو عنوان دیگر مدتی پس از انتشار در احقای حقوق خود ناکام ماندند. […]

استودیو آرکین رسما تائید کرد: ساخت مجموعه‌ی Dishonored فعلاً متوقف شده است

Dishonored 2، Dishonored و Death of Outsider بازی‌های شگفت‌انگیزی بودند که توانستند با ترکیب سبک مخفی‌کاریِ کلاسیک و گیم‌پلی همه‌جانبه‌ی خود مخاطبان زیادی جذب کنند. البته هیچ‌گاه عناوین یاد شده به موفقیت کاملی که در شان آن‌ها بود نرسیدند و به جز Dishonored، دو عنوان دیگر مدتی پس از انتشار در احقای حقوق خود ناکام ماندند.

بنابراین تعجبی ندارد که بتسدا (Bethesda) و استودیو آرکین (Arkane) از توسعه‌ی مجموعه‌ای که بازار امروز علاقه‌ی زیادی به آن نشان نمی‌دهد خودداری کنند. به تازگی ریکاردو بری (Ricardo Bare)، طراح ارشد استودیو آرکین، در مصاحبه با وب‌سایت VG247 اعلام کرده است که مجموعه‌ی یاد شده در حال حاضر در تعطیلات به‌سر می‌برد و فعلاً برنامه‌ی برای آینده‌ی آن وجود ندارد:

نمی‌توانم به‌طور قطع بگویم که در ادامه‌ی مسیر چه اتفاقی خواهد افتاد. هر اتفاقی ممکن است بیافتد اما [Dishonored] فعلاً در حال استراحت است.

همچنین او به‌طور ویژه درباره‌ی بخش چندنفره بیان کرد:

 ترکیب بیشتر اشتراک‌گذاری آنلاین و یا بخش چندنفره، چیزهایی هستند که ممکن است برروی آن‌ها کار کنیم. این موضوع جالب است زیرا مدتی تعدادی از ناشران بزرگ، استودیوهای خود را مجبور به ساخت حالت‌‌های چندنفره کرده بودند. من فکر می‌کنم این بسیار ویران‌گر است زیرا شما تیمی در اختیار دارید که موفق به ساخت یک بازی تک‌نفره‌ی واقعاً متقاعد‌کننده شده است اما توسعه‌دهندگان آن مجبور هستند تا برروی حالت Deathmatch یا هر چیز مشابه دیگری کار کنند.

چیزهایی که برای ما به عنوان یک استودیو از اهمیت بالایی برخوردارند، دنیا سازی عمیق و منسجم به همراه داستان‌سرایی مبتنی بر محیط هستند. ما هموراه در تلاشیم تا  فضاهایی بسازیم که شما با دیدن آن‌ها احساس کنید از نزدیک در حال بازدیدشان هستید؛ حال این فضا می‌خواهد Dunwall باشد یا Talos 1. این به همان ‌اندازه‌‌ای که شخصیت اصلی یا افرادی که در بازی آن‌ها را ملاقات می‌کنید باید احساس واقعی بودن داشته باشند، اهمیت دارد. بنابراین این یک گیم‌پلی بداهه‌پردازانه خواهد بود؛ به بازی‌بازان تعدادی قابلیت و ابزار جالب می‌دهیم و سپس به آن‌ها می‌گوییم “خودتان مسئله را حل کنید، خلاق باشید، شما صاحب تجربه‌ی خودتان هستید.” و معمولاً ما بازی‌های اول شخص می‌سازیم؛ البته قانون سفت و سختی برای این موضوع وجود ندارد و ممکن است در زمان‌های مختلف، چیزهای دیگری را نیز امتحان کنیم.

شنیدن این‌که آرکین همچنان به اصولی که باعث محبوبیتش شده پایبند است جای خوش‌حالی دارد اما خبر پایان (هرچند فعلی) مجموعه‌ی Dishonored بسیار ناامیدکننده است. اگر از هواداران این سری هستید، می‌توانید آخرین نسخه‌ی آن با نام Dishonored: Death of the Outsider را هم‌اکنون برروی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی تجربه کنید. نقد و بررسی ویدئویی این اثر که توسط سعید آقابابایی تهیه شده نیز از طریق این نشانی در دسترس شما قرار دارد.

منبع متن: gamefa