Yakuza

سری بازی‌های Yakuza تقریباً همیشه وابسته به پلتفرم‌های PlayStation بوده است. بعد از اولین حضور در PS2، سپس به PSP و  PS3 و در نهایت به PS4 نقل مکان کردند. نسخه‌ای HD از دو بازی اول به طور خلاصه روی Wii U پیاده شدند ولی فاجعه‌ای تکمیل نشده بودند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Dualshockers، طبق گفته‌ی کارگردان توشی‌هیرو ناگوشی به مجله‌ی Edge؛ اگرچه، ظاهراً، اوضاع ممکن بود متفاوت باشد اگر مایکروسافت و نینتندو اولین بازی سری را می‌خواستند.

"این را قبلاً هیچوقت نگفتم ولی وقتی بازی را با سونی منتشر کردیم، نمایش‌هایی به مایکروسافت و نینتندو ارائه دادم. آن زمان گفتند "نه، بازی را نمی‌خواهیم." حالا می‌گویند، "آن را می‌خواهیم!" (خنده) متوجه نشدند که دلیل من برای ساخت بازی چه بوده است."

ناگوشی همچنین توضیح داد چطور شد که سری در آخر به داشتن یک شخصیت مذکر ژاپنی رسید و دشواری‌هایی که برای گرفتن چراغ سبز از Sega با آن مواجه شده درمیان گذاشت.

"رقابت با بازی‌های غربی کیفیت بالا و بودجه‌های بزرگ آن برای شرکت‌های ژاپنی سخت بود. اگر میخواستیم رقابت کنیم، بازی باید ورزشی یا جنگی یا فانتزی می‌بود و نیاز داشت به صورت جهانی منتشر شود، از آن‌جا که همه به همین فکر میکردند، همه بازی‌هایی مشابه می‌ساختند (خنده).

ولی فکر کردم درست نیست همین مسیر را دنبال کنم. پس، اول، فکر فروش جهانی را رها کردم. بعد، تصمیم گرفتم اشکالی ندارد اگر بازیکنان مونث از بازی خوششان نیاد؛ که هیچ بچه‌ای اجازه بازی نداشته باشد. وقتی تمام آن تصمیمات را گرفتم، تنها هدف باقی مانده یک شخصیت ژاپنی مذکر بود."

"راضی کردن رئیس‌هایم مقداری زمان برد. نمایش بازی را دو بار ارئه دادم و تأیید نگرفتم. Sega با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد و خیلی به ورشکستگی نزدیک شده بود، برای همین سر و کله‌ی "سمی" (توسعه دهنده و خرده فروش بازی‌های مکانیکی) پیدا شد. به محض اینکه این اتفاق افتاد، برای گرفتن تأیید سراغ مالک جدید رفتم و بازی را به اون نشان دادم. از لحاظ حرفه‌ای، این کار به شدت خلاف قاعده و کاملاً اشتباه بود. ولی می‌دانستم اگر مالک شرکت "بله" بگوید، به نفع تمام کمپانی خواهد بود. تأیید او را گرفتم ولی مدیر عاملمان واقعاً بابت این کار عصبانی شد. گفت که منصفانه نبوده."

همچنین او اطلاعاتی اندک درمورد منبع الهام‌گیری‌های خود درمیان گذاشته؛

"اکثراً از من پرسیده می‌شود چطور تمام تحقیقات را انجام دادم ولی فرهنگ ژاپنی است اما بله، تغیرات خودم را در آن ایجاد کردم. از مصرف مشروبات خوشم می‌آید. همچنین از زن‌ها هم خوشم می‌آید. برای مدت زیادی در زندگی‌ام کلی خوش گذرانی داشتم – چه برای کم کردن استرسم از محل کار چه عمیق‌تر کردن ارتباطم با زیر دستانم. داستان‌های جالب زیادی از مردمی که با آن‌ها آشنا شدم یاد گرفتم. یک سری داستان‌های سورپرایز کننده و یک سری غم‌انگیز. همان‌ها عناصر داستان Yakuza شدند. اسم Kiryu هم از همین ماجرا آمده. این کار را زیاد در بازی‌هایم انجام می‌دهم – از اسم فردی که از او خوشم آماده یا به خوبی ازم مراقبت کرده استفاده میکنم. همچنان امروز هم این کار را انجام می‌دهم."

وی در آخر، درمورد بازی پیش روی Shin Yakuza که هنوز اطلاعات خیلی کمی درموردش داریم صحبت کرده است.

"هنوز قرار است در ابتدا خیلی سخت باشد ولی می‌خواهم بازیکن فکر کند "اوه، این بازی واقعاً جالب به نظر می‌رسد" – این چیزی است که اینبار هدف گرفته‌ام. همین قضیه درباره تکنولوژی هم صدق می‌کند ولی نمی‌خواهم بیشتر از این بگویم چون صفای بازی را خراب می‌کند. با معرفی سیستم‌های رایج بیشتر، دوست دارم تعداد بازیکنان را افزایش دهم. و اگر این کار را بکنم، می‌توانم معرفی دوباره‌ای از Kiryu-san به طرفدارن جدید داشته باشم. حالت ایده‌آل همین خواهد بود."

اگر با این سری بازی آشنایی ندارید می‌توانید صفحه اخبار مربوط به Yakuza 6: The Song of Life، آخرین نسخه از بازی را در پردیس گیم مشاهده کنید. در صورت علاقه‌مند بودن می‌توانید Yakuza Kiwami 2 را که در 6 شهریور منتشر می‌شود پیش خرید کنید.

منبع متن: pardisgame