شرکت الکترونیک آرتس اعلام کرده است که یکی از مدیران ارشد آن‌ها پس از دو دهه، در ماه اکتبر از این شرکت جدا می‌شود. اگرچه هنوز دلیل جدایی آقای پاتریک سادرلاند مشخص نشده است، به نظر می‌رسد شرکت الکترونیک آرتس تلاش دارد نظر ایشان را عوض کند. شرکت الکترونیک آرتس در گزارش مالیاتی خود بیان […]

الکترونیک آرتس ۲۰ میلیون دلار پاداش به یکی از مدیران ارشدش پیش از جدایی پرداخت کرده است

شرکت الکترونیک آرتس اعلام کرده است که یکی از مدیران ارشد آن‌ها پس از دو دهه، در ماه اکتبر از این شرکت جدا می‌شود. اگرچه هنوز دلیل جدایی آقای پاتریک سادرلاند مشخص نشده است، به نظر می‌رسد شرکت الکترونیک آرتس تلاش دارد نظر ایشان را عوض کند.

شرکت الکترونیک آرتس در گزارش مالیاتی خود بیان کرده بود که ۲۰ میلیون دلار پاداش به آقای سادرلاند پرداخت کرده است. براساس این گزارش، این پاداش در قالب سهام خود شرکت الکترونیک آرتس به آقای سادرلاند پرداخت شده است و تمام اعضای هیئت مدیره‌ی این شرکت با این موضوع موافق بوده‌اند. در کنار ترغیب آقای سادرلاند برای ماندن در این شرکت، این پاداش به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌ی ایشان در مدیریت بخش استودیوهای جهانی و نقش ایشان در موفقیت عنوان Battlefield 1، به ایشان پرداخت شده است.

در طول سال‌های فعالیت به عنوان یکی از مدیران ارشد این شرکت، آقای سادرلاند نقش تاثیرگذاری در توسعه‌ی اکثر عناوین این شرکت داشته است. به علاوه ایشان در بخش بازاریابی و فروش و همچنین اختراع و توسعه‌ی تکنولوژی‌های جدید فعالیت داشته است.

همانطور که گفته شد، به احتمال زیاد این پاداش با هدف منصرف کردن ایشان از ترک شرکت و پیوستن به شرکت‌های رقیب به آقای سادرلاند پرداخت شده است. در زمان فعالیت آقای ساندرلاند، شرکت الکترونیک آرتس بارها اعلام کرده بود که ایشان جزء کاندیدهای اصلی هدایت برخی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی است.

در این گزارش مالیاتی آمده است که حقوق پرداخت شده به اقای سادرلاند در سال مالی ۲۰۱۸ معادل ۸۲۱ هزار دلار بوده که ۲۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. براساس قرارداد مالی آقای سادرلاند با شرکت الکترونیک آرتس، سهم ایشان از درآمد کلی شرکت معادل ۴۸ میلیون دلار بوده که بیشتر از تمامی اعضای ارشد این شرکت و حتی آقای Andrew Wilson بوده است. اینکه آیا تمامی این مبلغ به آقای سادرلاند می‌رسد یا نه بستگی به شرایط قرارداد ایشان با شرکت دارد.

هنوز مشخص نشده است که در صورت جدایی آقای سادرلاند، چه کسی جایگزین ایشان خواهد شد. همچنین هنوز مشخص نیست که ایشان پس از جدایی به چه کاری مشغول خواهند شد.

آقای سادرلاند در حساب LinkedIn خود به این موضوع اشاره کرده است که هنوز آماده خداحافظی از دنیای بازی‌های ویدئویی نیست.

من هنوز آماده‌ی انتشار همه‌ی جزییات برنامه‌های آینده‌ام نیستم ولی به شما اطمینان می‌دهم که کار من با دنیای بازی‌های ویدئویی تمام نشده است.

آقای پاتریک سادرلاند در تاریخ ۳۰ اکتبر، تنها چند روز پس از عرضه‌ی Battlefield V، پس از حدود دو دهه همکاری با شرکت الکترونیک آرتس، این شرکت را برای همیشه ترک خواهد کرد.

منبع متن: gamefa