انگار همین دیروز بود که اولین نسخه از سری محبوب Spider-Man را بر‌روی کنسول‌ آتاری ۲۶۰۰ تجربه کردیم؛بازی که به شدت جذب گیم‌پلی آن شدیم. حال به تازگی تصویری از مقایسه‌ی نسخه‌ی جدید Spider-Man با نسخه‌های قدیمی آن در فضای مجازی منتشر شده است که به نوعی حالت نوستالژی داشته و خاطرات آن دوران را برای […]

تصویر جدید بازی Spider-Man، این بازی را با نسخه‌ی سال ۲۰۰۴ آن مقایسه می‌کند

انگار همین دیروز بود که اولین نسخه از سری محبوب Spider-Man را بر‌روی کنسول‌ آتاری ۲۶۰۰ تجربه کردیم؛بازی که به شدت جذب گیم‌پلی آن شدیم. حال به تازگی تصویری از مقایسه‌ی نسخه‌ی جدید Spider-Man با نسخه‌های قدیمی آن در فضای مجازی منتشر شده است که به نوعی حالت نوستالژی داشته و خاطرات آن دوران را برای ما دوباره زنده می‌کند.

مسلماً صنعت بازی‌های ویدئویی برای ما به خصوص طی سال‌های اخیر رنگ و بوی جدی‌تری نسبت به زمانی گرفته است که بسیاری از بازی‌های خاطره انگیز و محبوب دوران کودکی خود را بر‌روی کنسول‌هایی هم‌چون سگا جنسیس، میکرو و یا حتی آتاری ۲۶۰۰ تجربه کردیم. مجموعه‌ی Spider-Man یکی از همان بازی‌های خاطره انگیز است که با تاب خوردن به وسیله‌ی تارها و مبارزه با دشمنانی هم‌چون گابلین سبز حسابی لذت برده و برایمان مسائلی به مانند افت فریم، جزئیات گرافیکی و امثال آن‌ها اهمیت چندانی نداشته و اصلا مطرح نبوده‌اند.( جدای از این مساله که بازی‌های آن زمان از این نظر برایمان حکم بازی‌های امروزی را داشت).

حال قصد نداریم با یادآوری خاطرات دوران کودکی و نوستالژی‌های آن زمان، ذهن شما را بیشتر از این مکدر کنیم. بیایید از زمان انتشار اولین مجموعه‌ی مرد عنکبوتی کمی جلوتر برویم، به نسخه‌ای که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد نگاهی انداخته و آن را با جدیدترین نسخه‌ی این مجموعه مقایسه کنیم؛ به راستی که این ۱۴ سال تفاوت بسیاری را رقم زده است. شما را به تماشای تصویر زیر دعوت می‌کنم:

استودیوی تری آرک سازنده‌ی نسخه‌ی ۲۰۰۴ بازی Spider-Man بود؛ استودیویی که این روزها وظیفه‌ی توسعه‌ی سری Black Ops را بر عهده دارد. حقیقت این است که تری آرک در آن زمان کار فوق العاده‌ای انجام داده و اگرچه دنیای بازی دارای جزئیات بسیا بالایی نیست اما تیم سازنده آن را به شکل بی‌نظیری طراحی کرده است؛ دنیایی که ماموریت‌های بسیاری در آن وجود دارند و از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مبارزه با سارقین، کمک به تعقیب و گریز مجرمان و حتی بازگرداندن بالون‌های گم شده به کودکان اشاره کرد ( واقعا؟ اوه مرد! ناسلامتی وسط مبارزه با جرم و جنایت بودیم؟).

حال این را با نسخه‌ی ۲۰۱۸ بازی مقایسه کنید. دنیای بازی در این نسخه (۲۰۱۸) بسیار کامل‌تر و دارای جزییات بسیار بالاتری است ( به خصوص در زمینه‌ی افکت‌های نورپردازی در هنگام طلوع یا غروب آفتاب بر‌روی ساختمان‌های بازی و در مجموع شهر نیویورک) که از نظر بصری بسیار شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

جال که صحبت از نوستالژی شد اگر به تجربه بازی‌های قدیمی مرد عنکبوتی علاقه مند هستید، به شما  پیشنهاد می‌کنیم چند نسخه از بهترین‌های این سری به مانند Spider-Man: Shattered Dimensions که به شما اجازه کنترل چهار شخصیت مختلف را می‌دهد، Spider-Man: Friend Or Foe که یک مبارزه‌ بسیار خوب برای تمامی سنین است و در نهایت بازی Ultimate Spider-Man با حضور هر دو شخصیت ونوم و مرد عنکبوتی که بازی به طور خودکار میان آن‌ها جابجا می‌شود را حتماً تجربه کنید. اگر همه این موارد هنوز برای شما کافی نیست، تجربه‌ی بازی Spider man 2 بر‌روی کنسول اکس باکس، پلی‌استیشن ۲ یا حتی گیم‌کیوب می‌تواند شما را تا انتشار Spider-Man 2018 مدتی سرگرم کند.

منبع متن: gamefa