Dying Light 2

عنوان Dying Light 2 یکی از چشمگیرترین و برجسته‌ترین بازی‌هایی بود که در نمایشگاه E3 2018 دیدیم. حال آدریان سیزوسکی (Adrian Ciszewski) که سرپرست و مدیر تیم استودیوی Techland‌ می‌باشد در طی مصاحبه‌ای با وب سایت GameIndustry درباره‌ی این صحبت کرد که آن‌ها می‌خواهند چندین عنصر نقش آفرینی را به بازی تزریق کنند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WccfTech، سیزویسکی گفت: "اگر مقداری عناصر و بخش‌های نقش آفرینی درون بازی وجود داشته باشد، بازیکنان می‌توانند با ارتباط بهتری برقرار کنند. این باعث می‌شود تا شما بهتر بتوانید به شیوه‌ی خود بازی را جلو ببرید، همچنین شما می‌توانید شخصی سازی‌هایی را در شخصیت یا آواتار خود ایجاد کنید. امکان انتخاب تصمیم‌ها و در نظر گرفته شدن عواقب برای آن یکی از مثال‌های عناصر نقش آفرینی خوب است که باعث می‌شود شما این حس را داشته باشید که این شخصیت، قهرمان منحصر به فرد شما است.

البته این بازی هنوز هم یک عنوان اکشن است و این واقعا نکته‌ی بسیار مهمی است. ما در حال طراحی سیستم انتخاب تصمیم و عواقبی جدید هستیم و با دید متفاوتی آن را ساخته‌ایم. ما در حال ایجاد یک تجربه‌ی سند باکس درون بخش گیم پلی بازی هستیم و سیستم‌ها، قوانین، محدودیت‌ها و اینطور مواردی نیز در آن دیده می‌شوند. بازیکنان از همان ابتدا متوجه خواهند شد که می‌توانند بسیاری موارد را با هم ترکیب کنند تا یک تجربه‌ی اسثنایی به خود را بسازند. ما همچنین فکر کردیم که می‌توانیم این کار را برای بخش داستان بازی هم انجام دهیم.

ما در مورد گزینه‌های انتخاب و عواقب بسیار فکر کرده‌ایم و به عنوان یک روایت سند باکس، نمی‌خواهیم سیستم انتخاب دیالوگ فقط در کات سین‌ها و موارد مهم داستانی حضور داشته باشد."

جالب توجه است که بدانید طبق گفته‌ی سیزوسکی، طراحی نواحی و مناطق بازی به گونه‌ای طراحی نشده تا شما به خاطر نداشتن سطح مورد نیاز، زیاد به مشکل بخورید.

او در اینباره می‌گوید: "این بازی شامل اینطور رویکرد خطی نمی‌شود که به طور مثال شما از سطح 1 تا 10 پیشرفت کنید. یا مثلا وقتی که نزدیک به سطح 10 قرار دارید، نتوانید در جایی که نیاز به سطح 10 است، بازی را تجربه کنید.

اگر بخواهم بیشتر توضیح دهم بهتر است بگویم که به یک قسمت از شهر فکر کنید که زامبی‌های زیادی در آن وجود دارند، حتی در طول روز چون که هیچ مردمی در آن وجود ندارند. شما می‌توانید مردم را به سفر کردن به آنجا تشویق کنید تا زامبی‌ها کمتری وجود داشته باشند و از سطح دشواری آنجا کم شود. این به شما بستگی دارد، زیرا که ما موارد بسیار زیادی را برای دستکاری این موقعیت‌ها قرار داده‌ایم. هیچ چیزی در بازی ما وجود ندارد که آن را تبدیل به یک تجربه‌ی خطی کند، زیرا این بازیکنان هستند که به آن شکل می‌دهند."

همچنین مدتی پیش طراح افسانه‌ای بخش نقش آفرینی استودیوی CD Projekt Red که کریس اولون (Chris Avellone) نام داشت و سابقه‌ی کار بر بازی تحسین شده‌ی The Witcher 3: Wild Hunt را هم کسب کرده بود، مدتی پیش به عنوان طراح بخش روایت داستانی بازی Dying Light 2، در استودیوی Techland به استخدام در‌آمد.

منبع متن: pardisgame