طبق چیزهایی که تا کنون از عنوان Control ساخته‌ی استودیوی رمدی (Remedy Entertainment) دیده‌ایم، به نظر می‌رسد این بازی کاملاً منحصر به فرد باشد. ممکن است عناصر آشنایی در بازی وجود داشته باشد اما سازندگان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند با راه و روش خودشان از این عناصر استفاده کنند. اخیراً در مصاحبه‌ای که در مجله‌ی […]

رمدی: عنوان Control چیز کاملاً جدیدی است

طبق چیزهایی که تا کنون از عنوان Control ساخته‌ی استودیوی رمدی (Remedy Entertainment) دیده‌ایم، به نظر می‌رسد این بازی کاملاً منحصر به فرد باشد. ممکن است عناصر آشنایی در بازی وجود داشته باشد اما سازندگان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند با راه و روش خودشان از این عناصر استفاده کنند.

اخیراً در مصاحبه‌ای که در مجله‌ی EDGE  (اکتبر ۲۰۱۸) چاپ شده است، سازندگان بازی با شرح جزئیات فراوان درباره‌ی منحصر به فرد بودن این بازی توضیحاتی ارائه دادند.

سرپرست داستان بازی، آنا مگیا (Anna Megill) درباره‌ی سختی‌ها و مشقات کار بر روی عنوان Control صحبت کرد. او گفت گه علت این دشواری، جدید بودن و نوآوری این عنوان است. او توضیح داد:

اراده و خواست بازی‌بازان همواره ما را در ساخت بازی راهنمایی کرده است؛ اینکه به بازی‌بازان اجازه دهیم هر کاری که خودشان دوست دارند انجام دهند و در عین حال داستان بازی را نیز روایت کنیم. اما این کار بسیار چالش برانگیز است چرا که تقریباً چیز کاملاً جدیدی است و ما تا به حال آن را امتحان نکرده بودیم. به شخصه بنده به عنوان یک نویسنده تا کنون برای هیچ بازی‌ای چنین کاری نکرده بودم. پس یعنی ما در مسیر ساخت بازی پیوسته در حال نوآوری هستیم. استودیوی رمدی همواره دوست دارد مرزها را جابجا کند. فکر نکنم هیچ سازنده‌ی بازی‌ای وجود داشته باشد که در حال انجام کارهایی باشد که ما اکنون انجام می‌دهیم.

صحبت‌های او مطمئناً هیجان انگیز است اما هم اکنون اطلاعات زیادی درباره‌ی بازی در دست نیست و چاره‌ای جز قبول کردن حرف‌های سازندگان، نداریم. البته این بدان معنا نیست که دلیلی برای شک کردن به رمدی وجود دارد چرا که سابقه‌ی درخشان آنان خود گویای همه چیز است. اما همه‌ی اخبار به اینجا ختم نمی‌شود. مدیر نوآوری بازی یعنی آقای سم لیک (Sam Lake) در ادامه افزود که این عنوان دارای برخی عناصر نقش‌آفرینی خواهد بود اما این عناصر نیز به شیوه‌ی خاص خود در بازی تزریق خواهند شد. او گفت:

خب البته شما هیچ‌وقت نمی‌خواهید بازی‌هایی که می‌سازید از حالت معمولی فاصله داشته باشد. ما می‌خواستیم تجربه‌ای ارائه کنیم که مدت بیشتری دوام آورد. ما می‌خواستیم عناصر جدیدی را معرفی کنیم؛ از روند خطی بازی بکاهیم و آن را سندباکس کنیم، اکشن عمیق‌تری ارائه کنیم و ببینیم که کار جدید رمدی چگونه از آب در خواهد آمد. اما ما در رمدی همیشه به دنبال یافتن چیزهایی هستیم که بازیمان را منحصر به فرد کند و کار مخصوص خودمان را انجام دهیم. بازی‌های ما هیچ‌وقت از یک روند که معروف شده است پیروی نمی‌کند و به دنبال کپی برداری از یک فرمول موفق نیست. چون‌که برای انجام این کار بسیار دیر شده است. چیزی که به شخصه همیشه به آن علاقه‌مند بودم پیدا کردن روش‌های جدید برای روایت داستان بود. در عنوان Quantum Break گفتم “بیایید یک مجموعه‌ی تلویزیونی درست کنیم” برای این بازی میگوییم بگذارید جهان بازی داستان را برای مخاطب روایت کند. ما در طراحی شخصیت‌های غیر قابل بازی، از برخی عناصر نقش‌آفرینی بهره گرفتیم و شما می‌توانید در شرایطی با آن‌ها صحبت کنید. شما می‌توانید به دنبال کشف هر رازی که به آن علاقه‌مندید بروید.

خوشبختانه به زودی متوجه خواهیم شد که تا چه میزان این بازی منحصر به فرد است. مطمئناً هر چیزی که تا کنون از بازی دیده‌ایم، بسیار منحصر به فرد به نظر می‌رسد و حتی اگر منحصر به فرد نیز نباشد بسیار جالب بوده است؛ از فضای بازی گرفته تا شیوه‌ی داستان‌سرایی آن و حتی چگونگی شکل‌گیری این بازی. تنها می‌توانیم صبر کنیم و ببینیم که آیا این صحبت‌ها در هنگام عرضه در نسخه‌ی نهایی بازی، محقق خواهد شد یا خیر. عنوان Control  قرار است در سال ۲۰۱۹ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شود.

منبع متن: gamefa