THQ Nordic در سال ۲۰۱۱ از هیچی شروع به کار کرد و حال تبدیل به یکی از بزرگترین ناشران و توسعه‌دهندگان بازی در اروپا شده است. احتمال شهرت آن‌ها در زمینه‌ی توجه به آی‌پی‌های رهاشده مانند Gothic، Darksiders، Delta Force، Jagged Alliance و Red Faction به گوش شما نیز رسیده باشد. همین اواخر بود که […]

THQ Nordic در حال حاضر ۵۱ عنوان در دست توسعه دارد

THQ Nordic در سال ۲۰۱۱ از هیچی شروع به کار کرد و حال تبدیل به یکی از بزرگترین ناشران و توسعه‌دهندگان بازی در اروپا شده است. احتمال شهرت آن‌ها در زمینه‌ی توجه به آی‌پی‌های رهاشده مانند Gothic، Darksiders، Delta Force، Jagged Alliance و Red Faction به گوش شما نیز رسیده باشد. همین اواخر بود که خبر رسید THQ Nordic مالکیت سری Timesplitters را نیز به دست آورده است.

THQ Nordic در طول یک دوره ۷ ساله، در سکوتی خبری تبدیل به یک غول در صنعت بازی‌سازی شده است؛ به خصوص با خرید کامل استودیوهای کوچ مدیا (Koch Media) و دیپ سیلور (Deep Silver). به این موارد حق انتشار عناوینی همچون Shenmue 3 و Metro Exodus را نیز اضافه کنید.

نگاه کردن به لیست محصولات THQ Nordic به احتمال زیاد شما را سوپرایز خواهد کرد. در گزارش مالی مربوط به نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی که به تازگی منتشر شده است، مشخص شده که این شرکت ۵۱ عنوان در حال توسعه دارد. ۱۰ عدد از این عناوین در حال حاضر عرضه شده‌اند با این وجود در حال دریافت یک پشتیبانی فعال هستند. ۱۷ عدد از این عناوین نیز قبلا معرفی شده‌اند و ۲۴ عنوان باقی‌مانده هنوز معرفی نشده‌اند. یکی از این عناوین، Jagged Alliance: Rage بود که به تازگی از آن رونمایی شد؛ بنابراین هنوز ۲۳ عنوان معرفی‌نشده باقی می‌ماند که در دست توسعه قرار دارند.

لارس وینگفورس (Lars Wingefors)، مدیرعامل THQ Nordic، در این خصوص توضیحاتی ارائه داده است که در ادامه می‌خوانید:

ما در مورد عرضه عناوین بزرگ آتی خود مانند Darksiders 3، Metro Exodus و Biomutant، بسیار هیجان‌زده‌ایم. بعد از پایان سه ماهه اول، ما از تاریخ انتشار و شرایط پیش‌خرید Darksiders 3 رونمایی کردیم. من انتظار دارم که لاین‌آپ قوی ما از محصولات آتی، در تمامی اندازه‌ها، به افزایش تولید درآمد منتهی شود و سودبخشی شرکت را در طول سال‌های آینده بهبود بخشد. ما در حال حاضر سخت مشغول کار برروی آماده کردن تمامی فعالیت‌ها برای بزرگ‌ترین رویداد سال هستیم؛ رویداد Gamescom که هفته‌ی آینده در کلوگن آلمان آغاز به کار خواهد کرد.

با توجه به توسعه فعال فعلی در THQ Nordic، جای تعجب است که این شرکت هنوز هم به دنبال مالکیت استودیوها و آی‌پی‌های جدید و در کنار آن ساخت استودیوهای متعلق به خودش است. مشخص است که آن‌ها توجه به فرنچایزهای فراموش‌شده را فرصتی تلقی می‌کنند که در درازمدت می‌تواند سودبخش باشد. کار برروی بازسازی این عناوین قطعا نسل جدید را خوشحال خواهد کرد و بقیه نیز می‌توانند خاطرات خود را با این عناوین مرور کنند.

با توجه به این که ۲۳ عنوان معرفی نشده به صورت فعال در حال توسعه هستند، این احتمال وجود دارد که حداقل یکی از آن‌ها عنوان Delta Force باشد. عنوانی که بسیاری از طرفداران قدیمی بی‌صبرانه منتظر عرضه آن هستند.

منبع متن: gamefa