به گزارش پردیس گیم و به نقل از WccfTech، در شماره‌ی سیصد و بیست سوم مجله‌ی EDGE، آنا مگیل (Anna Megil) که جزو طراحان ارشد بخش روایت داستانی بازی Control در استودیوی Remady می‌باشد، درباره‌ی این بازی مورد انتظار و اینکه می‌تواند تجربه‌ی بسیار جدیدی را ارائه بدهد، صحبت کرد.

او گفت: "درخواست‌های بازیکنان همیشه ما را هدایت کرده‌اند، ما می‌خواهیم این امکان را به بازیکن بدهیم که انتخاب کند چه کار می‌خواهد انجام دهد و همچنان هم داستان خود را روایت کنیم. انجام این کار برای ما واقعا چالش زیادی را ایجاد کرده و باید بگویم که این واقعا در حال تلاش برای یک چیز کاملا جدید هستیم. به عنوان یک نویسنده باید اعتراف کنم که تا پیش از این کاری مشابه پروژه‌ی جدیدمان انجام نداده‌ام. ما در حال ایجاد نوآوری هستیم و همین گونه هم پیش می‌رویم.

استودیوی Remady همیشه می‌خواهد تا محدودیت‌ها را بشکافد و مرزها را از این بین ببرد. من تا به حال هیچ بازی‌ای را مانند بازی در حال ساختمان ندیده‌ایم."

همچنین کارگردان بازی Control، سم لیک (Sam Lake) اعلام کرد که این بازی شامل یکسری عناصر نقش آفرینی می‌شود. هرچند این عناصر از بازی دیگری قرض گرفته نشده‌اند و تیم سازنده در حال تلاش برای ایجاد یک چیز منحصر به فرد است.

لیک گفت: "خب، شما هیچ وقت نمی‌توانید بازی خود را در خلاء بسازید. ما می‌خواستیم تا یک تجربه‌ی جدید ایجاد کنیم که مدت بیشتر و طولانی‌تر بماند. ما می‌خواستیم تا یکسری عناصر جدید که بیشترشان عناصر سند باکس هستند را به بازی بیفزاییم که کمتر حالت خطی داشته باشد و تجربه‌ی عمیق‌تر را از یک بازی اکشن ارائه بدهد، این بازی تجربه‌ای را به همراه دارد که ساختش فقط از Remady برمی‌آید. البته باید این را هم بگویم که ما همیشه می‌خواستیم تا چیزهای مختلف را با هم ترکیب کنیم تا بتوانیم بازی یکتا و بی‌نظیر خود را بسازیم. ما همواره تلاش کرده‌ایم تا از یک فرمول موفق استفاده کنیم و آن را ارتقا دهیم، نه اینکه مستقیم دنبالش کنیم.

برای من همیشه جالب بوده تا از رسانه‌های جدید در داستان خود استفاده کنم و اینکار را در Quantum Break انجام دادم و شاهد یک سریال تلویزیونی بودیم. اینبار ما به سراغ موارد جدید رفتیم و یکسری عناصر نقش آفرینی به NPCها اضافه کرده‌ایم و شما فرصت‌هایی برای گفتگو با آن‌ها خواهید داشت تا بیشتر به کشف اسرار بازی علاقه مند شوید."

عنوان Control تاریخ انتشار مشخصی ندارد، اما اینبار برخلاف بازی‌های قبلی استودیوی Remady که در انحصار کنسول‌های Xbox قرار داشتند، علاوه بر PC و Xbox One این بازی بر روی PS4 هم منتشر خواهد شد. وظیفه‌ی انتشار این بازی بر عهده‌ی شرکت 505 Games می‌باشد.

شما همچنین می‌توانید تحلیل و بررسی نمایش این بازی را در E3 2018 به قلم علی قربانی مطالعه کنید. در بخشی از این تحلیل آمده است:

" شباهت‌های کنترل به بازی‌های پیشین رمدی بخصوص QB انکار ناشدنی است. در نگاه اول حتی شاید بتوان با کمی اغراق، بازی را نسخه دوم QB دانست. اما این شباهت‌ها قابل توجیه‌اند. طبق گفته سازندگان، کنترل مجموعه تمام ایده‌هایی است که به AW و QB راه پیدا نکردند. موتور گرافیکی یکسان هم از دیگر دلایل این شباهت در طراحی محیط‌ها، نورپردازی و رنگ‌بندی هاست. حقیقت غیرقابل گریز دیگر، مهارت رمدی در قصه‌گویی به لطف استادی به نام سم لیک است. کسی که بارها خودش را ثابت کرده و شاید بتوان اوج کارش را AW دانست. کنترل در بدترین حالت می‌تواند یک افزونه برای QB بشمار رود و در بهترین حالت، بازگشت به فرم برای سازندگانی باشد که با QB بنظر راه خودشان را گم کرده بودند."

منبع متن: pardisgame