عنوان Assassin’s Creed Odyssey این ماه به عنوان کاور وبسایت Game Informer انتخاب شده است و آنها تاکنون اطلاعاتی از بازی را از زبان سازندگان آن به دست طرفداران رساندهاند. اگر یادتان باشد هفته گذشته بود که کارگردان بازی در جواب به ۱۰۷ سوال کوتاه، اطلاعاتی را از بازی ارائه داده بود. حال به تازگی […]
عنوان Assassin’s Creed Odyssey این ماه به عنوان کاور وبسایت Game Informer انتخاب شده است و آنها تاکنون اطلاعاتی از بازی را از زبان سازندگان آن به دست طرفداران رساندهاند. اگر یادتان باشد هفته گذشته بود که کارگردان بازی در جواب به ۱۰۷ سوال کوتاه، اطلاعاتی را از بازی ارائه داده بود. حال به تازگی اطلاعات مهم دیگری در خصوص مقیاس دشمنان بازی، رویکرد جدید بازیابی سلامت و مواردی دیگر منتشر شده است.
بازیابی سلامت و دیگر قابلیتهایی که قبلا وابسته به آیتمهای یک بار مصرف بود، حال نیازمند استفاده از دکمههای مخصوص و اجرای یک زمانبندی cooldown است. جاناتان دومانت (Jonathan Dumont)، مدید نوآوری Assassin’s Creed Odyssey دلایل اعمال این تغییرات را توضیح میدهد:
ما میخواستیم که سیستم بازیابی سلامت را کمی بیشتر ارتقا دهیم و علاوه بر آن smoke bomb نیز به عنوان یک قابلیت، حس بهتری را منتقل کند. مکانهای بسیار زیادی در بازی وجود دارد که میتوانید به جای خرید تجهیزات اضافی و یا لوت کردن آنها، پول خود را در این مکانها خرج کنید. این که این تجهیزات را در جعبه ابزار خود داشته باشید، حس بهتری را منتقل خواهد کرد.
همچنین اطلاعاتی در خصوص نحوه بازسازی یونان باستان در بازی ارائه شده است. نقشه بازی که بزرگتر از نقشه مصر باستان در Origins است، تقریبا از همان ابتدای بازی کاملا در دسترس قرار دارد. البته اگر زودتر از موعد وارد یک منطقه شوید، ممکن است دشمنانی که در آن منطقه حضور دارند به راحتی شما را از پای درآورند؛ با این وجود مانعی برای رفتن شما به مناطق مختلف بازی وجود ندارد. همچنین Assassin’s Creed Odyssey از طیف وسیع دشمنان بهرهمند است؛ بنابراین از همان اوایل بازی با چالش روبرو خواهید شد. این طیف وسیع مدام در حال افزایش است، از این رو برای حضور در مناطق مختلف باید سطح خود را ارتقا دهید.
یونان با دارا بودن ۲۸ منطقه شهری، نه تنها بزرگ بلکه متنوع نیز هست و هر کدام از این مناطق نیز ظاهر و احساس منحصر به فرد خود را خواهند داشت. همچنین شما باید با دستهبندیهای مختلفی مبارزه کنید که هرکدام استراتژی خاص خود را میطلبد. اسکات فیلیپس (Scott Phillips)، کارگردان Assassin’s Creed Odyssey، برخی از این دستهبندیها را توصیف کرده است:
ما اسپارتانها را داریم که به نوعی وحشیتر و در مبارزات نزدیک، جنگجویان خطرناکتری هستند. اگر سلامتی اسپارتانها کم باشد، آنها خطرناکتر شده و آسیب بیشتری وارد میکنند. ما آتنیها را داریم که بیشتر تاکتیکی هستند و از کماندارها و سپر استفاده میکنند. راهزنان نیز در همهجا حضور دارند و به همه حمله میکنند؛ آنها سریع حرکت کرده و از تاکتیک بزن دررو استفاده میکنند. همچنین دشمنانی در بازی حضور دارند که در ابتدا آنها را گروههای کوچک مینامیدیم (مانند The Daughters of Artemis). آنها جنگجویان بسیار خطرناکی هستند.
به تازگی تریلری از مبارزات دریایی بازی منتشر شده است. همچنین اطلاعاتی در خصوص سیستم استخدام و فعالیتهای فرعی بازی نیز منتشر شده است. برای پیگیری سایر اخبار مربوط به بازی میتوانید به این آدرس مراجعه کنید.
Assassin’s Creed Odyssey قرار است روز جمعه ۱۳ مهر ۹۷ (۵ اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی) بر روی پلتفرمهای رایانههای شخصی، اکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ منتشر شود. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از این عنوان هستید میتوانید تحلیل و بررسی نمایش این بازی در رویداد E3 2018 که توسط محمد آریامقدم به رشتهی تحریر درآمده است را در این نشانی مطالعه کنید.
منبع متن: gamefa