Pete Hines

به گزارش پردیس گیم و به نقل از VG247، در سال 2016 همزمان با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید DOOM شرکت Bethesda خبر از یک سیاست جدید داد که بر طبق آن این شرکت کد‌های بازی منتقدان را روز قبل از عرضه بازی برای آن‌ها ارسال می‌نمود.

با اینکه در آن زمان این شرکت برخی از بهترین‌ بازی‌های دوران فعالیتش را عرضه می‌کرد، این سیاست جدید باعث ایجاد بازخورد منفی از سوی منتقدین و بازیکنان شد و به نظر راهی برای سرکوب کردن نقد های منفی قبل از عرضه عناوین به نظر می‌رسید.

اما درسال گذشته کدهای برخی از عناوین Bethesda زودتر از زمان عرضه به دست منتقدین رسید. بنابراین ما از Pete Hines، یکی از مدیران ارشد بازاریابی این شرکت در مورد تغییر سیاست‌های اعلام شده پرس و جو کردیم.

وی در این باره گفت:‌ " ما کدهای Evil Within 2 و Wolfenstein 2 را مدت‌ها قبل‌تر از عرضه رسمی‌ برای منتقدین ارسال کردیم. اما کد برخی از عناوین را در زمان عرضه فرستادیم. من فکر می‌کنم ما همین روش را ادامه دهیم و قبل از عرضه کد‌ها موقیعت را ارزیابی کرده و تصمیمی که عاقلانه تر به نظر می‌رسد را اتخاذ کنیم"‌

"در مورد عناوینی چون Elder Scrolls Online و یا Fallout 76 ما چاره‌ای نداریم. چون بستگی به سرورها دارد که آیا فعال شده‌اند یا خیر. ما سعی میکنیم تصمیمی که عاقلانه‌تر است را بگیریم."

با اینکه به صورت عمومی چیزی اعلام نشده است اما Bethesda سیاست‌های داخلی خود را در قبال نقد عناوینش تغییر داده است.

Hines افزود:‌ "ما مدام در حال ارزیابی و تغییر هستیم"

همانطور که بالاتر اشاره کردیم در آن زمان Bethesda عناوینی را عرضه کرد که همگی مورد توجه منتقدین قرار گرفتند و نقد‌های مثبتی دریافت کردند اما این نقد ها همگی زیر سایه‌ی این سیاست جدید Bethesda قرار گرفتند و افراد زیادی حتی این سیاست را "ضد مصرف کننده" خواندند.

به علاوه اکثر آن عناوین بازی‌های تک نفره بودند و زمانی عرضه شدند که بازار بازی‌‌های تک نفره خوب نبود. انتشار نقد‌های زود هنگام می‌توانست باعث بیشتر دیده شدن این عناوین شود.

Hines در این باره توضیح داد: "ما اولین باری که این تصمیم را گرفتیم به دلیل ایجاد شفافیت بیشتر در مورد شرکت بود. با خود گفتیم آن‌ها می‌خواهند تصمیمات ما شفاف تر باشد پس این کاری است که باید انجام دهیم."

"و این موضوع تبدیل به کانون توجه شد، و راستش از اینکه در نقد بازی‌هایمان به جای پرداختن به خود بازی، به سیاست‌های ما در خصوص نقد عناوینمان پرداخته می‌شد خسته شدیم. پس تصمیم گرفتیم که توجه بیشتری را به این موضوع جلب نکنیم و اگر زود‌تر فرستادن کد‌ها باعث می‌شود تا مردم راجع به بازی‌هایمان بیشتر صحبت کنند،  پس همین کار را می‌کنیم."

 چند روز پیش در آخرین خبر از عناوین شرکت Bethesda، اعلام شد که عنوان Fallout 76 از قابلیت کراس-پلی پشتیبانی نخواهد کرد.

منبع متن: pardisgame