اینترنت تاریک و پر از وحشت است (نقل قول از Game of Thrones!) و گاهی شاهد چالش‌های آنلاین احمقانه‌ای در سطح اینترنت هستیم. یکی از این چالش‌ها Momo Suicide Challenge است که حال به جهان Minecraft نیز سرایت کرده است. حداقل تا زمانی که مایکروسافت تصمیم گرفت که از قانون برای پیشگیری از این موضوع […]

ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است

اینترنت تاریک و پر از وحشت است (نقل قول از Game of Thrones!) و گاهی شاهد چالش‌های آنلاین احمقانه‌ای در سطح اینترنت هستیم. یکی از این چالش‌ها Momo Suicide Challenge است که حال به جهان Minecraft نیز سرایت کرده است. حداقل تا زمانی که مایکروسافت تصمیم گرفت که از قانون برای پیشگیری از این موضوع استفاده کند.

اما برای آن دسته از کسانی که با Momo Suicide Game آشنایی ندارم باید بگویم این چالشی است که از واتس‌آپ سرچشمه گرفت و اولین بار نیز در ژاپن آغاز شد. یک یوتوبر اخیرا ویدئویی را منتشر کرده و در آن درباره این بازی و تاثیرات آن برروی افراد “ضعیف” هشدار داده است. در ادامه به خودکشی یک دختر ۱۲ ساله اشاره شده که به نظر می‌رسد ارتباطی به این چالش اینترنتی داشته باشد.

این چالش در نهایت تبدیل به یک ویروس شد که شرکت‌کنندگان خود را تشویق می‌کرد به خود آسیب زده و حتی اقدام به خودکشی کنند. تحقیقات در مورد مرگ غم‌انگیز دختر ۱۲ ساله آرژانتینی همچنان ادامه دارد؛ با این وجود مایکروسافت اقدامات لازم را برای جلوگیری از نفوذ این سم در بازی‌های خود انجام داده است.

اخیرا یک ماد در Minecraft ظاهر شده که آواتری بر تن دارد تا شبیه به Momo به نظر برسد و تنها هدف آن نیز تعقیب کردن سایر باز‌ی‌بازان در Minecraft است. این شخصیت داخل بازی را همچنین می‌توان با یک گوشی در دست دید که آیکون واتس‌آپ برروی آن قرار دارد. تیم سازنده Minecraft، در بیانیه اخیر خود که به فاکس نیوز ارجاع داده شده، این ماد را “مریض” خطاب کرده‌اند:

این محتوا، که به صورت مستقل و توسط یک تیم ترد پارتی توسعه یافته است، با ارزش‌های ما هماهنگی ندارد و بخشی از عنوان رسمی Minecraft نیست. این سوءاستفاده از پلتفرم است و ما اقدامات لازم را برای محدود کردن دسترسی به این ماد انجام خواهیم داد.

سخنگوی مایکروسافت اشاره‌ای به این که این محدودیت از کی آغاز خواهد شد نداشت؛ اما با توجه به دریافت گزارش‌های متعدد پلیس از والدینی که نگران چالش‌های خطرناک آنلاین هستند، به نظر می‌رسد که اقدامات جلوگیرانه سریعا اعمال شود. سخنگوی واتس‌آپ، اوایل این ماه در گفتگویی با فاکس نیوز اظهار داشت:

واتس‌آپ برای امنیت کاربران خود اهمیت قائل است. بلاک کردن هر شماره تلفنی، کاری آسان است و ما از کاربران می‌خواهیم که پیام‌های مشکل‌دار را به ما گزارش دهند تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

شما در مورد گسترش اخیر این چالش چه فکر می‌کنید؟ آیا شما نیز با این موضوع که این چالش می‌تواند تبدیل به یک نگرانی بزرگ به خصوص برای بازی‌بازان جوان‌تر شود؟ مخصوصا با توجه به این که Minecraft، مخاطبان جوان‌تر را هدف گرفته است. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع متن: gamefa