DOTA 2

مسابقه‌ی بین‌المللی DOTA 2 که بزرگ‌ترین مسابقه eSports در تمام دنیاست این هفته در ونکوور برگذار می‌شود و تیم‌ها برای بزرگترین جایزه در تاریخ مسابقات بازی‌های رایانه‌ای به رقابت می‌پردازند. مبلغ جمع‌آوری شده برای مسابقه‌ی امسال 24.8 میلیون دلار است که رکورد جایزه‌ی 20.77 میلیون دلاری سال گذشته را جا‌ به جا کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، دو مسابقه‌ی بین‌المللی اول DOTA 2 که در سال‌های 2011 و 2012 برگذار شدند جایزه‌ای به مبلغ 1.6 میلیون دلار داشتند.  در سال 2013 شرکت Valve آیتمی را معرفی کرد که دیگر مخاطبان DOTA 2 با خرید آن می‌توانستند در طول مسابقات نتیجه‌ی رقابت‌ها را پیش‌بینی کنند و این شرکت بخشی از درآمد فروش این آیتم را به افزایش مبلغ جایزه اختصاص داد. فروش این آیتم ایده‌ی بسیار سودآوری بود و باعث شد مبلغ جایزه همه ساله افزایش یابد. شما در عکس زیر می‌توانید مقدار مبلغی که در هر سال برای مسابقات جمع‌آوری شد را مشاهده کنید.

امسال نیز شرکت Valve برای مسابقات Battle pass هایی را به قیمت 10 دلار به فروش می‌رساند که 25 درصد از مبلغ فروش هرکدام از این Battle pass ها به مبلغ جایزه افزوده می‌شود.

بر اساس مقاله‌ای از CNBC برای مسابقات DOTA 2 در سال گذشته مبلغ 38 میلیون دلار خرج شد که این رقم شامل 20.7 میلیون دلار پول جمع شده برای مسابقات بین‌المللی نیز می‌باشد. اما به نظر می‌رسد که شرکت Epic Games قصد دارد تا این رقم را زیر پا بگذارد. این شرکت اعلام کرده‌ است که قصد دارد در طول سال‌های 2018 و 2019 مبلغ 100 میلیون دلار برای مسابقات بازی Fortnite هزینه کند.

در مسابقات DOTA 2 امسال تیمی که اول شود 10.86 میلیون دلار جایزه دریافت می‌کند و مبلغ 3.9 میلیون دلار به تیم دوم در مسابقات تعلق می‌گیرد. شما می‌توانید مقدار جایز‌ه‌ای که به تیم‌ها در جایگاه‌های مختلف تعلق می‌گیرد را در جدول زیر مشاهده کنید. البته ممکن است با توجه به اینکه هنوز Battle Pass به فروش می‌رسد، این ارقام افزایش یابند.

DOTA 2

مسابقات اصلی از امروز 29 مرداد ماه شروع شده و تا روز شنبه 3ام شهریور ماه ادامه خواهند داشت.

با ما برای اخبار بیشتر در مورد این مسابقات همراه باشید.

منبع متن: pardisgame