طبق جدیدترین اخبار صنعت بازی، به تازگی اعلام شده است که بازی Tropico 6 در سال جاری میلادی آماده نخواهد بود و کاربران باید برای تجربه آن، تا سال ۲۰۱۹ صبر کنند. بدون شک تمامی کاربران و طرفداران عناوین مدیریتی، با سری بازی Tropico آشنا هستند. عنوانی که قابلیت‌ها و امکانات زیادی را در دسترس […]

بازی Tropico 6 تا سال ۲۰۱۹ تاخیر خورد

طبق جدیدترین اخبار صنعت بازی، به تازگی اعلام شده است که بازی Tropico 6 در سال جاری میلادی آماده نخواهد بود و کاربران باید برای تجربه آن، تا سال ۲۰۱۹ صبر کنند.

بدون شک تمامی کاربران و طرفداران عناوین مدیریتی، با سری بازی Tropico آشنا هستند. عنوانی که قابلیت‌ها و امکانات زیادی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند سرزمین خود را گسترش داده و کشور مدنظر خود را بسازند. شاید بتوان سری بازی Tropico  را از دیگر عناوین موجود در این سبک جدا کرد. زیرا این بازی از زمان انتشار اولین نسخه خود، با استقبال پرشور و گرم کاربران مواجه شد و توانست نظر بسیاری از علاقه‌مندان به عناوین مدیریتی را به سوی خود جذب کند. کاربران در گیم‌پلی بازی Tropico ، قادر خواهند بود تا در ابتدا یک رهبر مناسب برای سرزمین خود انتخاب کنند. سپس باید ساختمان‌ها، بناهای مختلف و شهرهای مدنظر خود را طراحی کنند که البته قابلیت ساخت و ساز، در این میان نقش کلیدی خواهد داشت. تصمیمات مختلف شما در گیم‌پلی بازی و وضعیت کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال با مواجه با دیگر سرزمین‌ها باید تصمیمات سیاسی هوشمندانه‌ای را اجرا کنید و یا در بخش‌های دیگر، از موضوعات اجتماعی و کمبودهای مردم غافل نشوید.

جدیدترین نسخه از این سری بازی، Tropico 6 نام دارد که بسیاری از هواداران بازی‌های مدیریتی، منتظر انتشار آن هستند. از جدیدترین پیشرفت‌ها و قابلیت‌های این بازی، می‌توان به اضافه شدن قابلیت رهبری یک مجمع‌الجزایر اشاره کرد. در این حالت می‌توانید جزیره‌های مختلف و متعددی را کنترل کرده و یا برای آسان‌تر شدن راه‌های ارتباطی، آن‌ها را با پل به یکدیگر متصل کنید. از سویی دیگر کاربران می‌توانند بناها و ساختمان‌های تاریخی مختلف که در جهان واقعی وجود دارند را در شهر خود استفاده کرده و یا به نوعی دیگر، یک سرقت فرهنگی را انجام دهند. به همین علت از حالا به فکر دزدی بناهایی مثل برج ایفل و یا مجسمه آزادی باشید!  تا قبل از این می‌دانستیم که بازی مذکور، تا پایان سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. اما حالا تیم سازنده بازی یعنی استودیو کالیپسو مدیا (Kalypso Media)، اعلام کرده است که برای ارائه نتیجه نهایی به کاربران، به زمان بیشتری نیاز دارند و این بازی در سال جاری میلادی عرضه نخواهد شد. از آن جایی که برای اولین بار در این مجموعه، یک بازی با موتور آنریل (Unreal Engine) ساخته می‌شود، به نظر می‌رسد که به همین علت سازندگان آن به زمان بیشتری برای ادامه روند ساخت و توسعه بازی نیاز دارند. در این حالت، بازی Tropico 6 تا سال ۲۰۱۹ تاخیر خورده است و هنوز تاریخ انتشار دقیق آن مشخص نیست. اما عوامل سازنده بازی اعلام کردند که این عنوان در دی-بهمن ماه سال ۱۳۹۷ (ژانویه سال ۲۰۱۹) در دسترس کاربران پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، مک و لینوکس قرار خواهد گرفت. همچنین بازی Tropico 6 در تابستان سال ۲۰۱۹، برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

استودیو سازنده این بازی یعنی کالیپسو مدیا، به غیر از این بازی از دیگر عناوین مدیریتی دیگری هم پشتیبانی می‌کند که آن‌ها هم تا حدودی موفقیت‌های خوبی را به دست آورده‌اند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازی Railway Empire اشاره کرد که در آن کنترل یک شبکه راه‌آهن را به دست می‌گیرید و باید آن را گسترش دهید. جدیدترین بسته الحاقی این بازی که محتویات تازه‌ای را با خود همراه دارد و کاربران به کشور کانادا می‌برد، به تازگی منتشر شده و جزئیات آن در اینجا قابل مطالعه است.

منبع متن: gamefa