epic games

مهمترین خبر دیروز در صنعت بازی‌های ویدئویی، اعلام شرکت Epic Games مبنی بر افتتاح زود هنگام فروشگاه Epic Games Store برای توسعه دهندگان بازی بود، فروشگاهی که نسبت به فروشگاه شماره یک پلتفرم Steam ،PC،‌ از نرخ تقسیم سود منصفانه‌تری برخوردار است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت Wccftech، مؤسس و مدیر عامل شرکت Epic games، آقای "تیم سوئینی (Tim Sweeney)"‌، طی پرسش و پاسخ کوتاهی با وب‌سایت Game Informer جزئیات بیشتری در مورد بازگشایی این فروشگاه ارائه داد. طبق صحبت‌های ایشان، فروشگاه‌هایی که 30% سهم دریافت می‌کنند (مانند Steam)، حدود 300 الی %400 ارزش افزوده بر هزینه‌ها دریافت می‌کنند. به همین دلیل، شرکت Epic همچنان که تنها %12 سود تقاضا می‌کند، برای انها فروشگاه Epic Games Store باز هم سودآور باقی می‌ماند.

آقای "سوئینی" در این‌باره گفت:

"در حین راه‌اندازی بازی Fortnite ما متوجۀ نکات زیادی در مورد هزینۀ راه‌اندازی فروشگاه دیجیتالی در پلتفرم PC شدیم. محاسبۀ آن کاملاً ساده است: ما حدود 2.5 الی 3.5 درصد به نظام‌های پرداختی عمده برای پردازش واریزها، کمتر از 1.5 درصد برای هزینۀ شبکۀ تحویل محتوا (با فرض اینکه تمامی بازی‌ها مثل Fortnite به مرور بروز رسانی شوند) و 1 الی 2 درصد برای هزینۀ عملیات مختلف و پشتیبانی از مشتری پرداخت می‌کنیم. در مقیاس گسترده، هزینۀ ثابت برای توسعه و پشتیبانی از این پلتفرم ناچیز می‌شود. طبق بررسی ما، فروشگاه‌هایی که سهم 30 درصدی می‌گیرند، حدود 300 الی %400 ارزش افزوده بر هزینه‌ها دریافت می‌کنند. اما  با رسیدن سود 88 درصدی به توسعه دهندگان و دریافت سود 12 درصدی توسط شرکت Epic، این فروشگاه همچنان کسب‌وکار سودآوری برای ما خواهد ماند.

فروشگاه Epic Games تلاشی بلند مدت است که ما در سال‌های آتی آن را گسرش و بهبود می‌دهیم. در نهایت ما امیدواریم که رقابت بین فروشگاه‌ها در نهایت به سود توسعه دهندگان تمام شود!"

آقای "سوئینی" همچنین اضافه کرد که فروشگاه قبل از پایان سال 2018 کار خود را با تعداد اندکی از بازی‌ها بر روی پلتفرم PC و Mac شروع می‌کند و از اواسط سال 2019 گسترده‌تر می‌شود. انتظار می‌رود که فروشگاه Epic Games Store سال آینده برای سیستم‌عامل Android هم عرضه شود و این در حالی است که هنوز برای عرضه در سیستم‌عامل iOS تصمیم‌گیری نشده است. هیچ برنامه‌ای برای افتتاح فروشگاه در کنسول‌ها وجود ندارد که کاملاً قابل درک است، چرا که نظام حاکم بر بازار کنسول‌ها جور دیگری عمل می‌کند.

آقای "سوئینی" در ادامه بیان کرد:

"فروشگاه Epic Games در سال 2018 برای پلتفرم‌های PC و Mac و در سال 2019 برای سیستم‌عامل Android منتشر می‌شود. ما مشتاقیم که فروشگاه را هم در سال 2019 برای سیستم‌عامل iOS عرضه کنیم، اما این تصمیم به صورت آشکارا با سیاست شرکت اپل مغایرت دارد.

ما معتقدیم که باید در همۀ دستگاه‌های با کاربری چند منظوره، همانند کامپیوترهای شخصی، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، فضای رقابتی بازی بین فروشگاه‌ها باشند.

کنسول‌ها بازار جداگانه‌ای محسوب می‌شوند، چرا که آنها سخت‌افزارهای اختصاص یافته‌ای برای اجرای بازی‌ها هستند که بخشی از هزینۀ تولید آنها با درآمد حاصل از نرم‌افزارها کسب می‌شود. شرکت Epic در نظر ندارد که در این پلتفرم‌ها فروشگاه خود را افتتاح کند، اما به عنوان سازندۀ موتور بازی‌سازی، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا قابلیت کراس-پلتفرم را در تمامی پلتفرم‌ها فراهم کنیم.

فروشگاه Epic Games به زودی و با تعداد کمی از بازی های دست‌چین شده که با گذشت زمان به تعداد آنها افزوده می‌شود، انتشار می‌یابد. همانطور که ما بر روی فروشگاه کار می‌کنیم تا در اواسط سال 2019 به صورت عمومی در دسترس تمام توسعه دهندگان قرار گیرد، ما برنامه داریم تا برای خود آستانۀ کیفیت معقولی معین کنیم."

منبع متن: pardisgame