چیزی که مراسم معرفی بهترین سال (The Game Awards) را از سایر مراسم‌ها متمایز می‌کند این است که در این رویداد جدا از اینکه به بهترین‌ها جوایزی اهدا می‌شود، آثار جدید هم به نمایش گذاشته می‌شوند. در اصل مهم‌ترین دلیلی که هر سال این مراسم را نگاه می‌کنیم همین معرفی بازی‌های جدید است، و اگر نه بعید می‌دانم عده زیادی باشند که صرفا به خاطر اهدای چند جایزه زمان خود را صرف دیدن این مراسم کنند.

یکی دیگر از نکات مثبت مراسم این است که به لطف حضور جف کیلی، هر سال کیفیت مراسم بهتر می‌شود و شاهد نمایش‌های جذاب‌تری هستیم. امسال هم با توجه به شایعات و اخبار باید منتظر یک رویداد تمام عیار باشیم. طبق اطلاعات رسمی، حداقل ۱۰ بازی جدید در طول مراسم معرفی خواهد شد. جدای از این باید نمایش بازی‌های تایید شده را هم در نظر بگیریم.

در این چند روز اخیر شایعات و اخبار رسمی زیادی به بیرون درز کرد. حالا دیگر می‌دانیم که استودیو آبسیدین بازی جدیدش را در این مراسم معرفی خواهد کرد. همچنین منابع معتبر از معرفی بازسازی Crash Team Racing و Dragon Age 4 خبر داده‌اند. شرکت یوبی‌سافت هم شب گذشته یک تیزر کوتاه از نسخه آخرالزمانی Far Cry به نمایش گذاشت. خیلی از شرکت‌های بزرگ هم مثل نینتندو حضور خود را تایید کرده‌اند. بر این اساس تصمیم گرفتیم تا مطلبی بنویسیم و پیش‌بینی‌های خود را از این مراسم بگوییم. در ادامه مقاله می‌خواهیم ببینیم احتمال معرفی چه بازی‌هایی وجود دارد و در کل چه چیزی انتظارمان را می‌کشد. سعی‌مان بر این بوده در این مقاله بیشتر از اینکه از آرزوهای شخصی و احتمال معرفی بازی‌های موردعلاقه‌مان صحبت کنیم، واقع‌بین باشیم و با توجه به شایعات رسمی و درست و حسابی روند مراسم امسال را مشخص کنیم. همه این‌ها به کنار، واقعا امسال احتمال معرفی چه بازی‌هایی وجود دارد؟

در انحصار کنسول هیبریدی

چند روز پیش «رجی فیس ام» (مدیر شعبه آمریکایی نینتندو) گفت که یک نمایش ویژه برای مراسم فردا ترتیب داده‌اند. با توجه به بازی‌های حال حاضر، نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۹ تقریبا دست خالی به نظر می‌رسد. حالا دیگر بهترین زمان است که یک چیزی برای این کنسول نشان‌مان دهند. محتمل‌ترین گزینه نمایش Metroid Prime 4 یا رونمایی از کالکشن این اثر برای نینتندو سوییچ است. همه می‌دانیم که این اثر برای مدتی در دست ساخت قرار دارد ولی تا به حال هیچ چیز خاصی از آن ندیده‌ایم. شب گذشته هم یک خرده‌فروشی سوئدی از عرضه سه‌گانه Metroid Prime خبر داده بود.

علاوه بر این، هفته‌ها قبل یکی از نویسندگان سایت گیم‌اینفورمر درباره قسمت بعدی مجموعه The Legend of Zelda صحبت‌هایی به میان آورده بود و اظهار داشت این اثر زودتر از آن چیزی که فکر می‌کنید عرضه می‌شود. قبل‌تر از آن هم نینتندو یک آگهی استخدام برای ساخت قسمت جدید این مجموعه داده بود. بنابراین، احتمال معرفی یک زلدا جدید هم کاملا وجود دارد.

از Bayonetta 3 هم نباید غافل شد. این اثر سال گذشته در جریان همین مراسم معرفی شد و از آن زمان به بعد هیچ نمایشی از آن ندیدیم. از آنجایی که این رویداد یک گردهمایی همه‌جوره حساب می‌شود، نینتندو می‌تواند از این فرصت به خوبی بهره ببرد و بخشی از برنامه‌های سال آینده خود را به نمایش بگذارد.

Bioshock

BioShock از گور بر می‌خیزد

بگذارید صادق باشیم، مجموعه BioShock اثری نیست که ۲K به این راحتی‌ها بیخیالش شود و بدون تردید برنامه‌های زیادی برای آن دارند. نکته‌ای که احتمال معرفی قسمت جدید این مجموعه را افزایش می‌دهد، شایعه‌ای است که وب‌سایت کوتاکو منتشر کرده. طبق این گزارش، شرکت ۲K یک تیم در مجاورت استودیو Hangar 13 (استودیو سازنده قسمت سوم Mafia) تشکیل داده و این استودیو روی یک پروژه فوق‌محرمانه با نام Parkside مشغول کار است. این پروژه در حدی محرمانه بوده که حتی اعضا استودیو Hangar 13 هم از آن چیزی نمی‌دانستند و سازندگان Parkside هر بار به دلایلی از جواب دادن به سوالات آن‌ها و مشخص کردن ماهیت این پروژه طفره می‌رفتند. در نهایت شایعات به بیرون درز کرد و مشخص شد که این پروژه در اصل همان قسمت جدید BioShock است. مراسم معرفی بهترین سال قطعا مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن قسمت جدید BioShock است. اعلام این خبر می‌تواند مثل بمب صدا کند.

از خالق BioShock چه خبر؟

از زمان انتشار BioShock Infinite و بسته شدن استودیو Irrational Games خبر خاصی از کن لوین نشنیده‌ایم. تنها می‌دانیم که او یک استودیو جدید با نام Ghost Story Games تاسیس کرده و روی یک اثر کاملا جدید کار می‌کند. شخصا فکر می‌کنم دیگر وقتش رسیده که کن لوین یک چیزی نشان‌مان دهد. در این چند روز اخیر هم شایعاتی به گوش می‌رسد که ادعا می‌کنند بازی کن لوین تقریبا آماده شده و در مراسم برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود. همینطور احتمال دارد که رونمایی از این اثر تا E3 سال آینده به تعویق بیوفتد.

Mortal Kombat

بازی جدید Valve دنیا را تکان می‌دهد

شرکت ولو (Valve) چند ماه پیش و قبل از انتشار بازی Artifact اعلام کرده که می‌خواهد ساخت بازی را دوباره از سر بگیرد و Artifact هم در واقع نقطه شروع این مسیر است. اگر نگاهی به تغییرات ولو در این چند سال داشته باشیم متوجه می‌شویم که ساخت قسمت جدید Half Life یا Portal بعید به نظر می‌رسد. تعدادی از کلیدی‌ترین افراد سازنده این بازی‌ها از جمله نویسندگان آن‌ها هم‌اکنون از ولو جدا شده‌اند. بر این اساس، ساخت این دو اثر، آن هم در این دوره، اصلا عقلانی نیست. در این بین تنها یک گزینه باقی می‌ماند و آن هم Left 4 Dead 3 است. با توجه به آثاری که ولو در اختیار دارد، با شرایط فعلی صنعت بازی ساخت Left 4 Dead 3 بدون شک انتخاب بهتری است. مخصوصا اینکه ولو می‌تواند از پتانسیل بازی استفاده کند و حالت بتل رویال را به آن اضافه نماید.

Mortal Kombat 11 خون به پا خواهد کرد

در این روزها بیش از هر زمان دیگری شایعات ساخت قسمت جدید Mortal Kombat به گوش می‌رسد. در اصل از اواسط سال ۲۰۱۸ زمزمه‌هایی از ساخت قسمت جدید این مجموعه به گوش می‌رسید. بگذارید مروری سریعی بر این سرنخ‌ها و شایعات داشته باشیم. دنیل پسینا که از بازیگران موشن کپچر بازی به حساب می‌آید مدتی قبل ساخت قسمت جدید مجموعه را تایید کرده بود و اظهار داشت که مشغول کار روی آن است. اد بون (یکی از خالقین مجموعه) هم پیش‌تر در صفحه توییتر خود با عوض کردن جای دو کلمه C و K اشاراتی به ساخت قسمت جدید داشت. البته این را هم بگوییم که اد بون اساسا علاقه زیادی به دست انداختن مخاطب‌هایش دارد اما می‌توانیم این کار را به فال نیک بگیریم. در همین چند روز اخیر هم یکی از کاربران سایت ۴chan اطلاعاتی را از قسمت یازدهم مجموعه لو داده بود. با اینکه این شایعه بی‌پایه و اساس است، اما می‌تواند احتمال معرفی بازی را قوت ببخشد. در کل هر طور بخواهیم نگاه کنیم، همه افراد خبر از معرفی Mortal Kombat 11 می‌دهند. از آنجایی که هیچ چیزی تکذیب یا رد نشده، می‌توان پیش‌بینی کرد که بازی فعلا در مراحل ساخت قرار دارد و موضوع اصلی بحث تنها زمان معرفی شدن آن است.

Gearbox از غار خود بیرون می‌آید

گیرباکس از آن دسته شرکت‌های خوبی است که تعداد زیادی بازی بی‌نظیر در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد، اما افسوس که در این نسل هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نبرده است. این استودیو در این نسل تنها بازی Battleborn را روانه بازار کرد که همه جوره یک شکست همه جانبه به حساب می‌آمد. از محتمل‌ترین گزینه‌های این شرکت می‌توان به بازی‌های Duke Nukem، Brother in Arms و Borderlands اشاره کرد؛ با توجه به اخبار و شایعات، در بین این آثار احتمال معرفی Borderlands 3 از همه بیشتر است. تا به حال دو منبع خبری انتشار قسمت سوم این مجموعه را در سال ۲۰۱۹ تایید کرده‌اند؛ گفته می‌شود که کار ساخت و توسعه آن به پایان رسیده و باید طی ماه‌های آپریل تا دسامبر ۲۰۱۹ منتظر عرضه آن باشیم. همچنین در چند روز گذشته هم رندی پیچفورد، مدیرعامل گیرباکس، در صفحه توییتر خود مدام از عدد ۳ استفاده می‌کرد و با مخاطبان خود شوخی می‌کرد. جریان Borderlands 3 دقیقا مشابه Mortal Kombat 11 است؛ همه می‌دانیم که این دو اثر در حال ساخت هستند، بحث اینجا است که چه زمانی معرفی می‌شوند.

Borderlands 3

چوب‌دستی‌هایتان را آماده کنید

اگر به یاد داشته باشید چند ماه پیش یکسری ویدیو از گیم‌پلی بازی جدید Harry Potter لو رفته بود. در ابتدا با توجه به منبع این موضوع، خیلی‌ها آن را جدی نگرفتند. اما در ادامه یکی از نویسندگان BBC این خبر را تایید کرد و اعلام نمود که این اثر Harry Potter: Magic Awakened نام دارد. در آن ویدیوهای لو رفته که اتفاقا پس از مدتی هم پاک شدند، بیشترین چیزی که جلب توجه می‌کرد وجود المان‌های نقش‌آفرینی بود. علاوه بر این، در آن ویدیوها وردهای دنیای هری پاتر و مکان‌های معروف آن مثل هاگوارتز به چشم می‌خورد. هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم که چه استودیویی وظیفه ساخت این بازی را بر عهده دارد. با اینکه شایعاتی مبنی بر حضور این اثر در مراسم فردا وجود ندارد، اما با توجه به محبوبیت و تعداد بینندگان این رویداد حدس می‌زنیم که شرکت برادران وارنر شاید بخواهد این اثر را معرفی کند. البته که معرفی یک بازی هری‌ پاتر، آن هم در چنین مراسمی، قطعا سر و صدای زیادی را به همراه خواهد داشت.

حضور پررنگ یوبی‌سافت

همانطور که بالاتر گفتیم یوبی‌سافت شب گذشته یک تیزر کوتاه از Far Cry در یک دنیای آخرالزمانی منتشر کرد. نمی‌خواهیم چیزی را لو دهیم ولی آن‌هایی که Far Cry 5 را تمام کرده باشند قطعا می‌توانند ارتباط آن را با بازی اصلی پیدا کنند. اینکه آیا این تیزر یک شماره جدید است یا یک چیزی مثل Blood Dragon مشخص نیست. جدا از این، احتمالا یوبی‌سافت بخواهد از بازی‌های حال حاضر خود مثل For Honor هم یک چیزی نشان دهد.

در این بین تنها گل سرسبد یوبی‌سافت می‌تواند معرفی قسمت جدید Splinter Cell باشد. دیگر همه اشارات یوبی‌سافت را به ساخت قسمت جدید دیده‌ایم. از همان اول که مایکل آیرونساید (صداپیشه شخصیت سم فیشر) به ساخت قسمت جدید اشاره کرد و بعد هم شاهد اضافه شدن سم فیشر به Ghost Recon: Wildlands بودیم. اگر شبکه‌های اجتماعی را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید جف کیلی چند روز پیش یک تریلر به مناسبت مراسم روی صفحه توییتر خود گذاشته بود. در این تریلر تمام بازی‌های در حال ساخت و تایید شده به نمایش گذاشته شدند. در بخشی از ویدیو سم فیشر هم به چشم می‌خورد. این حرکت به شایعات ساخت قسمت جدید مجموعه دامن زد. با اینکه جف کیلی اعلام کرد این حرکت به معنای تایید ساخت بازی نیست، اما می‌توان منتظر اولین رونمایی بازی بود.

یوبی‌سافت تنها کافیست که سه چراغ سبز رنگ نشان دهد و زیرش عبارت E3 2019 را بنویسد. همین حرکت تعداد بالای بینندگان کنفرانس سال آینده یوبی‌سافت را تضمین می‌کند.

آثار سینما پا به میدان می‌گذارند

امسال هم افراد مشهوری از صنعت سینما و فیلم مثل برادران روسو و برادران دافر در مراسم حضور دارند. اما چیزی که این موضوع را جذاب‌تر می‌کند، معرفی بازی‌هایی است که بر اساس فیلم‌ها ساخته شده‌اند.

اولین شایعه مربوط به بازی Avengers می‌شود. همه ما می‌دانیم که این اثر زیرنظر تهیه‌کنندگی اسکوئر انیکس در حال ساخت است و در این سال‌ها افراد کاربلد و با استعدادی را برای ساخت آن گزینش کرده‌اند. چند وقت پیش هم سایت این بازی پس از مدت‌ها به‌روز رسانی شد. حضور برادران روسو و این خبر احتمال رونمایی از بازی را بیشتر کرد. همچنین احتمال می‌رود که اولین تریلر Avengers 4 به نمایش گذاشته شود. البته تحقق این امر واقعا بعید به نظر می‌رسد.

دومین شایعه به معرفی بازی‌های Alien: Blackout و Avatar : Pandora Rising ارتباط دارد. در این دو هفته اخیر شرکت «فاکس قرن بیستم» نشان تجاری این دو بازی را ثبت کرد. گفته می‌شود که Alien: Blackout یک بازی آنلاین است و توسط استودیو Cold Iron ساخته می‌شود. از آن سمت هم یوبی‌سافت هم سال گذشته اعلام کرده بود که استودیو Massive مشغول ساخت بازی Avatar است. در نهایت می‌توان منتظر معرفی حداقل یکی از این آثار باشیم.

Splinter Cell

اعلام تاریخ انتشار بازی‌های انحصاری

مراسم معرفی بهترین بازی سال مکان مناسبی برای اعلام تاریخ انتشار بازی‌های سونی و مایکروسافت است. از آنجایی که سونی سال بعد در E3 شرکت نمی‌کند، می‌تواند تاریخ انتشار بعضی بازی‌های انحصاریش مثل Death Stranding را مشخص کند. در ابتدا گمان می‌رفت که تاریخ عرضه The Last of Us Part 2 هم مشخص شود، اما استودیو ناتی‌داگ اعلام کرد که امسال آن‌ها در این مراسم حضور ندارند. در جبهه مقابل هم مایکروسافت را داریم. مایکروسافت امسال دستش کمی بازتر است و می‌تواند مانور خوبی روی E3 بدهد. بنابراین چندان نیازی ندارد تا در این مراسم خودش را به آب و آتش بزند. با این حال ممکن است نمایشی از Gears 5 و اعلام تاریخ عرضه آن داشته باشیم.

آخرین برگ برنده سونی برای پلی‌استیشن۴

شوهی یوشیدا مدت‌ها قبل گفته بود که هنوز انحصاری‌های جدیدی برای پلی‌استیشن۴ در حال ساخت است که هنوز معرفی نشده‌اند. در کنار این مورد، یکی از شاغلین صنعت بازی چند وقت پیش ادعا کرده بود که یکی از استودیوهای سونی مشغول ساخت یک بازی بزرگ برای پلی‌استیشن۴ است. از آنجایی که فعلا در بحبوحه نسل جدید کنسول‌ها قرار داریم، باور این خبر کمی مشکل است، ولی نمی‌توان به صورت کامل آن را رد کرد. در این بین احتمال معرفی بازسازی جدید استودیو Bluepoint هم وجود دارد.

بتسدا و استودیوهایش…

با اینکه بتسدا در این چند وقت اخیر حسابی درگیر جمع کردن خرابکاری‌های Fallout 76 بوده، اما ممکن است که بخواهد نمایشی در این مراسم داشته باشد. اینکه احتمال معرفی چه چیزی بیشتر است، مشخص نیست و هر چیزی که می‌گوییم صرفا در حد حدس و گمان باقی می‌ماند. شاید بهترین خبری که بتسدا می‌تواند به هوادارانش بدهد، معرفی بسته‌های الحاقی The Evil Within 2 باشد؛ قبل‌تر هم شایعاتی درباره آن‌ها شنیده بودیم. همچنین احتمال دارد که یک اثر مرتبط با Wolfenstein ببینیم. احتمال نمایش جدید Wolfenstein: Youngblood بیش‌تر از هر چیز دیگری است. تا به این لحظه نمایش Rage 2 تایید شده است.

گرد و خاک ربات‌های غول‌پیکر

ماه‌ها پیش وینس زمپلا، مدیر استودیو ریسپاون، اعلام کرده بود که این استودیو مشغول ساخت سه بازی جدید است. یکی از این سه بازی طی کنفرانس EA و با نام Star Wars Jedi: Fallen Order معرفی شد. پس از آن، طبق گزارش مالی EA متوجه شدیم که این استودیو می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۱۹ بیش از یک بازی را روانه بازار کند. همه نشانه‌ها خبر از ساخت Titanfall 3 می‌دهند. EA می‌تواند در این رویداد با یک تیزر کوتاه قسمت سوم این مجموعه را معرفی کند و نمایش گیم‌پلی و اعلام تاریخ عرضه آن را به E3 سال آینده موکول نماید.

Call of Juarez

رونمایی از بازی جدید سازندگان Bulletstorm

چند وقت پیش خبری به گوشمان رسید که می‌گفت استودیو People Can Fly با همکاری اسکوئر انیکس مشغول ساخت یک بازی تیراندازی است. همچنین گفته شد که هر سه شعبه این استودیو مشغول ساخت این اثر هستند. شخصا احتمال معرفی این بازی را بسیار کم می‌دانم و معتقدم اگر بخواهیم خبری از آن بشنویم باید تا E3 بعدی صبر کنیم. با این حال ممکن است اسکوئر انیکس بخواهد یک معرفی اولیه از این بازی داشته باشد.

ندای خوآرز به گوش می‌رسد

چند ماه پیش بود که استودیو تک‌لند حق امتیاز بازی Call of Juarez را از یوبی‌سافت خریداری کرد. پس از این اتفاق، صفحه توییتر بازی پس از گذشت پنج سال با انتشار دو عکس مرتبط به Call of Juarez: Gunslinger به‌روز رسانی شد. در روی یکی از این عکس‌ها عبارت «افسانه‌ها هیچ‌وقت نمی‌میرند» به چشم می‌خورد. تمامی شواهد حاکی از این است که قسمت جدید این مجموعه در دست ساخت قرار دارد. باز هم مسئله این است که آیا بازی در مراسم فردا معرفی می‌شود یا اینکه باید تا E3 و رویداد بعدی صبر کنیم.

The post چه انتظاراتی از The Game Awards 2018 داریم؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala