نگاهی به نقدها و نمرات بازی Mutant Year Zero Road to Eden؛ تجربه‌ای جدید و جسورانه در سبک مبارزات نوبتی

چند روزی از عرضه بازی ماجرایی و تاکیتیک‌محور Mutant Year Zero Road to Eden می‌گذرد و از همین، از زمان عرضه بازی منتقدین نقد و بررسی خود نسبت به این بازی را منتشر کرده‌اند.

این عنوان توسط استودیوی The Bearded Ladies ساخته‌شده و با ترکیب مبارزات نوبتی XCOM با داستان، گشت‌وگذار در محیط، مخفی‌کاری و استراتژی به ترکیب جالبی دست پیدا کرده است. در این بازی شما کنترل عده‌ای از موجودات جهش‌یافته را پس از اینکه کره‌زمین از وجود انسان‌ها پاک شده، به دست می‌گیرید.

بازی Mutant Year Zero Road to Eden که توسط توسعه‌دهندگان ارشد Hitman و طراحِ PAYDAY ساخته شده، هم‌اکنون برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC در دسترس است.

در ادامه برخی از نقدها و نمرات بازی را با هم مرور می‌کنیم.

GameSpot 90

تمرکز بسیار خوب Mutant Year Zero برروی مخفی‌کاری و آمادگیِ پیش از مبارزه به خوبی به تلاش شما پاسخ می‌دهد. مبارزات نوبتی بازی کمی پیچیده بوده ولی به خوبی با فضای آخرالزمانی بازی تطابق دارند. Mutant Year Zero یک بازی داستانی با مبارزاتی تاکتیک محور است که تجربه‌ی آن را نباید از دست بدهید.

Windows Central 90

ترکیب ناهنجار لحظات جدی و کمدی‌های جالب و هم‌چنین استفاده از مکانیک‌های تاریخ گذشته‌ی استراتژی، باعث شده تا Mutant Year Zero تبدیل به عنوانی بی‌نقص نشود؛ ولی هنوز با عنوانی فوق‌العاده روبرو هستیم که به هیچ وجه نباید تجربه‌ی آن را از دست بدهید.

WCCFTech 85

با وجود دنیا و شخصیت‌های جالب و هم‌چنین مکانیک‌هایی که با ترکیب‌کردن مخفی‌کاری و گشت‌وگذار در محیط این سبک را به جلو برده‌اند، Mutant Year Zero یکی از بهترین بازی‌های مبارزات نوبتی و تاکیتک‌محور چند سال اخیر است. داستان بازی می‌توانست کمی بهتر باشد و مبارزات نیز شاید کمی خسته‌کننده به نظر برسند ولی اجاره ندهید این مشکلات کوچک مانعی برای تجربه‌ی این بازی شوند. اگر از طرفداران این سبک از بازی‌ها هستید، Mutant Year Zero ارزش وقت و پول‌تان را دارد.

Multiplayer.it 85

با تمرکز برروی مکانیک‌های کلاسیک، Mutant Year Zero: Road to Eden برداشت خاص خود را از سبک بازی‌های تاکتیک‌محور با مبارزات نوبتی داشته است. جلوه‌های بصری، موسیقی‌ها و سطح کمدی بازی نیز بسیار خوب است.

PC Gamer 81

با اینکه عادت کردن به آن کمی طول می‌کشد، اما می‌توان از Mutant Year Zero: Road to Eden به عنوان یک عضو جذاب و تازه از سری XCOM نام برد. به نظرم معتاد شدن به این بازی، اعتیاد خوبی برای داشتن است!

Eurogamer Italy 80

Mutant Year Zero: Road to Eden عنوانی بی‌نقص نیست ولی بازی هنوز در ابتدای راه است و در ادامه می‌تواند بیشتر از پنتانسیل‌هایش استفاده کند. ولی اکنون با عنوانی استراتژیک با شخصیت‌هایی عالی روبرو هستیم.

IGN 79

در زمینه تعامل میان مبارزه و مخفی‌کاری، Mutant Year Zero: Road to Eden نگاهی جالب و تازه به این سبک داشته که سبب می‌شود قبل از انجام هر حرکت، تا حد ممکن تلاش و فکر کنید.

Vandal 78

Mutant Year Zero: Road to Eden یک بازی استراتژی و اکشن بسیار خوب بوده و پتانسیل تبدیل‌شدن به یکی از بهترین بازی‌های این سبک را دارد. البته به خاطر برخی از مشکلات در زمینه طراحی به این دستاورد نرسیده ولی در مجموع با تجربه‌ای خوب روبرو هستیم.

GameInformer 75

در زمینه گیم‌پلی، Mutant Year Zero: Road to Eden تجربه‌ای جسورانه ولی مختصر در سبک مبارزات نوبتی است. علیرغم برخی مشکلات، من هم‌چنان از بازی لذت برده‌ام و دوست دارم در آینده شاهد محتویات بیشتری از این سری باشم. اگر تحمل یک پایان ناامیدکننده را دارید، مبارزات کاملا خوب و دنیای خاص و منحصر‌به‌فرد بازی ارزش تجربه‌کردن را دارند.

IGN Italia 74

بازی از پتانسیل و شخصیت خوبی برخوردار است ولی محتویات آن چندان زیاد نیست. در مجموع Mutant Year Zero: Road to Eden یک عنوان تاکتیکیِ جالب است که اگر در بالاترین درجه سختی بازی شود، می‌تواند تجربه‌ای سخت و چالش‌برانگیز باشد.

Slant Magazine 60

تصور نکردن اینکه دنباله‌ی بازی تا چه حد می‌تواند نویسندگی و سیستم گشت‌وگذار در محیط را بهبود بخشید، واقعا سخت است. اما در حال حاضر با عنوانی مملو از پتانسیل طرف هستیم.

میانگین نمرات در وبسایت متاکریتیک: 78

 

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

منبع متن: pardisgame