قطعا یکی از بهترین و بزرگ‌ترین بازی‌های امسال، عنوان Red Dead Redemption 2 بود که توسط شرکت با سابقه و کاربلد راک‌استار (Rockstar) ساخته شده بود. این بازی برای دو کنسول اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ عرضه شد و توانست نمرات رویایی را برروی هر دو کنسول بدست آورد. در این میان، افکار به سمت […]

نینتندو: مشتاقانه منتظر عرضه‌ی Red Dead Redemption 2 برروی نینتندو سوئیچ هستیم

قطعا یکی از بهترین و بزرگ‌ترین بازی‌های امسال، عنوان Red Dead Redemption 2 بود که توسط شرکت با سابقه و کاربلد راک‌استار (Rockstar) ساخته شده بود. این بازی برای دو کنسول اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ عرضه شد و توانست نمرات رویایی را برروی هر دو کنسول بدست آورد. در این میان، افکار به سمت عرضه‌ی این بازی برای کنسول نینتندو سوئیچ سوق پیدا کرد. حال رئیس شرکت نینتندو نظر خود را در رابطه با این موضوع بیان کرده است.

بازی Red Dead Redemption 2 یک موفقیت به تمام معنا محسوب می‌شود. این بازی نه تنها از نظر فروش توانست رکوردهای زیادی را جابجا کند، بلکه در مراسم‌ TGA 2018 نیز جزو ستاره‌ها درخشان بود. پس از عرضه‌ی این بازی برای پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان بسیاری به این فکر فرو رفته بودند که آیا احتمالی وجود دارد که این بازی برای کنسول نینتندو سوئیچ هم عرضه شود یا خیر. البته باید در نظر داشت که بازی Red Dead Redemption 2 یک بازی بسیار پیچیده از نظر ساخت است: دنیای بسیار بزرگ و با جزئیات، گرافیک فوق‌العاده و نهایتا تعامل زیاد جهان بازی و بازی‌باز همگی دلایل مختلفی برای اثبات این حرف هستند. از همین رو هنوز هم ابهام‌هایی وجود دارد که نینتندو سوئیچ توانایی اجرای این بازی را دارد یا خیر. این ابهام‌ها زمانی می‌توانند چالش‌برانگیز شوند که ببینیم بازی‌های بزرگی همچون Skyrim برای این کنسول عرضه شدند و عملکرد خوبی نیز داشتند. آقای رجی (Reggie) رئیس شرکت نینتندو بیان کرده است که علاقه‌ی بسیار زیادی به عرضه‌ی این بازی برای نینتندو سوئیچ دارد ولی عواملی هستند که این کار را مشکل و یا غیرممکن می‌سازند:

ما عاشق آن هستیم که بازی Red Dead Redemption 2 برای نینتندو سوئیچ عرضه شود ولی باید درک درستی از روند ساخت بازی‌ها و حال وهوای توسعه‌دهندگان این بازی داشته باشیم. بازی Red Dead Redemption 2 از مدت‌ها پیش در دست ساخت بوده، حتی قبل از این که حرفی از کنسول نینتندو سوئیچ به میان آمده باشد. پس راک‌استار و توسعه‌دهندگان این بازی باید راهی را که آغاز کرده‌اند تا انتها طی کنند و سپس در صورت تمایل به دیگر فرصت‌های پیش روی خود نگاهی بیندازند. دیگر بازی‌های موفقی که عرضه شوند و پیش از انتشار نینتندو سوئیچ معرفی شده باشند نیر همین منوال و رویه را دارند. ولی خب… از الان به بعد این رویه ممکن است تغییر کند. شاید حتی موقعیت برای Red Dead Redemption 2 هم تغییر کند.

همان‌طور که گفته شد با انتشار بازی‌های بزرگی همانند Skyrim، شاید توسعه‌دهندگان بتوانند بازی Red Dead Redemption 2 را هم برای کنسول نینتندو سوئیچ عرضه کنند و این کار امری غیر ممکن به نظر نمی‌رسد.

آیا به نظر شما بازی‌هایی که در آینده منتشر می‌شوند، برای کنسول‌های مختلف و البته نینتندو سوئیچ به صورت همزمان عرضه خواهند شد؟ آیا نینتندو از این موقعیت که در حیطه‌ی انتشار بازی‌ها چند سالی از رقبای خود عقب‌تر است خارج می‌شود؟

منبع متن: gamefa