اگرچه تنها یک هفته از انتشار بازی Super Smash Bros. Ultimate می‌گذرد ولی بسیاری از بازی‌بازان شروع به تجربه‌ی بازی به صورت آنلاین کرده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد این بازی با مشکلات زیادی در بخش آنلاین دست و پنجه نرم می‌کند. نه‌تنها بازی‌بازان زیادی با مشکل لگ (Lag) در بازی مواجه شده‌اند، بسیاری […]

مشکلات زیادی در بخش آنلاین بازی Super Smash Bros وجود دارد

اگرچه تنها یک هفته از انتشار بازی Super Smash Bros. Ultimate می‌گذرد ولی بسیاری از بازی‌بازان شروع به تجربه‌ی بازی به صورت آنلاین کرده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد این بازی با مشکلات زیادی در بخش آنلاین دست و پنجه نرم می‌کند. نه‌تنها بازی‌بازان زیادی با مشکل لگ (Lag) در بازی مواجه شده‌اند، بسیاری نیز گزارش داده‌اند که تنظیمات انتخابی آن‌ها در زمان شروع مسابقه اعمال نشده است.

اگر سری به صفحات مربوط به این بازی در وب‌سایت Reddit بزنید، با اعتراضات زیادی از سوی بازی‌بازان روبه‌رو می‌شوید. حالت‌های For Fun و For Glory از بخش آنلاین جدیدترین نسخه‌ی سری Super Smash Bros حذف شده‌اند. در مقابل این بازی به بازی‌بازان اجازه می‌دهد تا تنظیمات مورد نظر خود را پیش از ورود به بخش آنلاین و رقابت با دیگران انتخاب کنند. با این وجود بسیاری از بازی‌بازان گزارش داده‌اند که فارغ از اعمال تنظیمات در بخش آنلاین، هیچ یک از گزینه‌های انتخابی آن‌ها در زمان شروع مسابقه رعایت نمی‌شود.

در کنار اعمال نشدن تنظیمات انتخابی بازی‌بازان، بسیاری از کاربران نسبت به Latency بالا در بخش آنلاین اعتراض کرده‌اند. با توجه به اینکه نسخه‌ی پیشین سری حدود ۱۰ سال پیش برروی کنسول نینتندو Wii منتشر شده بود، عدم پیشرفت کیفیت بخش آنلاین و وجود مشکلی مانند Latency بالا باعث ناامیدی هواداران شده است.به علاوه، بازی Ultimate نسبت به نسخه‌های پیشین بسیار سریع‌تر است که باعث آزاردهنده‌تر شدن مشکل Latency در بخش آنلاین شده است.

متاسفانه هنوز برخی از مشکلات همیشگی بخش آنلاین سری در این بازی نیز حضور دارند. اگرچه امکان ساخت یک مرحله‌ی اختصاصی و باز گذاشتن امکان ورود برای همه به بازی اضافه شده است ولی به لطف سیستم عامل کنسول نیتندو سوییچ همچنان امکان ارسال پیام و یا دعوت یک شخص خاص در بازی وجود ندارد. همچنین امکان جایگزین کردن جای خالی با هوش مصنوعی هنوز به بازی اضافه نشده است.

تنها راه برقراری ارتباط صوتی در زمان اجرای بازی، استفاده از نرم‌افزار اختصاصی کنسول نینتندو سوییچ است. متاسفانه بسیاری از بازی‌بازان گزارش داده‌اند که نرم‌افزار Nintendo Switch Online Mobile در زمان استفاده دچار قطعی‌های متعدد می‌شود.

باید منتظر ماند و دید شرکت نینتندو چه برنامه‌هایی برای رفع مشکلات بخش آنلاین بازی Super Smash Bros. Ultimate در نظر گرفته است. این بازی به صورت انحصاری برروی کنسول نینتندو سوییچ در دسترس است. نقدها و نمرات این بازی را می‌توانید از طریق این لینک مطالعه کنید.

منبع متن: gamefa