چندی پیش شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی کلاسیک کنسول خاطره‌انگیز پلی‌استیشن ۱ بودیم که مدت کوتاهی پس از عرضه نیز هک شد. با این حال به نظر می‌رسد که بازی‌بازان ژاپنی استقبال خوبی از آن کرده‌اند. بنابر گفته‌ی Media Create که وظیفه‌ی بررسی میزان فروش سخت‌افزارها و نرم‌افزار‌های مختلف در ژاپن را برعهده دارد، از زمان عرضه‌ی کنسول […]

فروش ۱۲۰ هزار دستگاه از کنسول پلی‌استیشن کلاسیک در هفته‌ی اول انتشار در ژاپن

چندی پیش شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی کلاسیک کنسول خاطره‌انگیز پلی‌استیشن ۱ بودیم که مدت کوتاهی پس از عرضه نیز هک شد. با این حال به نظر می‌رسد که بازی‌بازان ژاپنی استقبال خوبی از آن کرده‌اند.

بنابر گفته‌ی Media Create که وظیفه‌ی بررسی میزان فروش سخت‌افزارها و نرم‌افزار‌های مختلف در ژاپن را برعهده دارد، از زمان عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن کلاسیک در تاریخ دوشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۷ (۳ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی) تا تاریخ یک‌شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۷ (۹ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی)، ۱۲۰ هزار دستگاه در این کشور فروخته است.

لازم به ذکر است که کنسول‌های NES Mini و SNES Mini در همین بازه‌ی زمانی فروش ۲۶۰ و ۳۴۰ هزار دستگاه را در ژاپن به ثبت رسانده‌اند. در هر صورت با توجه به تفاوت پلی‌استیشن کلاسیک و کنسول‌های شرکت نینتندو، این میزان فروش برای کنسول شرکت سونی قابل قبول است.

منبع متن: gamefa