کارگردان بازی مورد انتظار Death Stranding یعنی آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) اخیرا در صفحه‌ی شخصی توییتر خود احساسات و تجربیات خود را از دورانی که تازه استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Production) را تاسیس کرده بود، بازگو می‌کند. حدود سه سال است که کارگردان خلاق سری محبوب Metal Gear Solid از شرکت کونامی (Konami) جدا […]

کوجیما از شرایط تاسیس استودیوی خود می‌گوید

کارگردان بازی مورد انتظار Death Stranding یعنی آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) اخیرا در صفحه‌ی شخصی توییتر خود احساسات و تجربیات خود را از دورانی که تازه استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Production) را تاسیس کرده بود، بازگو می‌کند.

حدود سه سال است که کارگردان خلاق سری محبوب Metal Gear Solid از شرکت کونامی (Konami) جدا شده و استودیوی مخصوص خود را به نام کوجیما پروداکشنز تاسیس کرده است. شاید همه این‌طور فکر کنند که او به راحتی پس از جدا شدن از کونامی، استودیوی مستقل خود را تاسیس کرده و مشکل خاصی در پیش روی خود نداشته. ولی این‌طور نبود. طبق گفته‌های خود کوجیما، او پس از جدا شدن از کونامی، هیچ منبعی برای تاسیس استودیو نداشت: نه موتور بازی‌سازی، نه کارمندی برای توسعه‌ی یک بازی جدید و نه حتی یک دفتر کار. سپس کم کم شروع به پر کردن جای خالی تمام این نیاز‌ها کرد و یک سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۶ بازی Death Stranding را معرفی کرد. به نظر کوجیما، کار برروی این بازی هم‌اکنون حس بسیار خوبی به او می‌دهد:

وقتی که استودیوی کوجیما پروداکشنز را تاسیس کردم، بغیر از خود لوگوی استودیو هیچ چیز نداشتم: نه کارمند، نه مهندس، نه توسعه‌دهنده، نه موتور بازی‌سازی و نه حتی دفتر کار. سپس شروع کردم به پر کردن این خلاء‌ها. اکنون ۳ سال است که برروی بازی جدیدم کار می‌کنم و این امر حس خوبی به من می‌دهد.

وقتی می‌خواستم این استودیو را تاسیس کنم، تقریبا ۵۲ سالم بود. خیلی‌ از مردم و اعضای خانواده‌ام به من توصیه می‌کردند که بازنشست بشوم، ولی از طرفی دیگر تعداد بسیار زیادی از بازی‌بازان و افرادی که زندگیشان را برای بازی‌های ویدئویی فدا کرده بودند، همچنان به من روحیه می‌دادند و می‌گفتند که «این بیرون افراد زیادی منتظر پروژه‌ی بعدی تو هستند، به کار خود ادامه بده مرد!»

بازی جدید کوجیما یعنی Death Stranding کاملا یک عنوان اسرارآمیز و مرموز محسوب می‌شود. تقریبا هیچ اطلاعات مشخصی از گیم‌پلی و عناصر مختلف بازی در دسترس نیست. این بازی قرار است که در تاریخی نامشخص به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شود.

منبع متن: gamefa